Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä on ihmisten käytöstavat nykyisin?

Vierailija
21.12.2015 |

Esimerkiksi kun kuljetaan ovesta ulos, olisiko hirveä vaiva katsoa tuleeko takaata kenties muitakin että ihan hetkeksi jäätäisiin pitämään ovea perässätulijalle auki? Niinkuin sillai samalla oven avauksella?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei malteta odottaa ahtaalla käytävällä, että toinen tekee valinnan hyllyllä Huh.

Aika usein hyllyjä tutkivat pitävät omia kärryjään poikittain käytävällä.

Vierailija
22/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas itseinho paistaa omaa suomalaisuuttaan kohtaan joillain. Ettekö ymmärrä, että itse luotte inhoamaanne kulttuuria inhoamalla sitä. Joissain maissa ja kulttuureissa naurettaisiin tällaisille keskustelunaloituksille, tai ei otettaisi ollenkaan vakavasti. Yleisessä mittakaavassa kyllä Suomessa ollaan hemmetin kohteliaita.

Päästäisiinpä tästä itseinhon epäterveellisestä kulttuurista jo eroon, pois tästä "muualla on aina parempaa, muttakun Suomi...!" ...kai se vanha totuus on, että ei tiedä mitä menettää ennenkuin on menettänyt sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pitää ovea auki tai väistää kauppakärryjensä kanssa, kuinka iso asia on hymyillä ja kiittää?

Kyllä kohteliaitakin ihmisiä on, mulla on käsi kipsissä ja joku ihan tuntematon mies tuli nostamaan kauppakassit kärrystä takakonttiin. Muistin kyllä hymyillä, kiittää ja toivottaa hyvää joulua

Vierailija
24/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsellä on kiite, niin hitaat ihmiset todella hermostuttavat. Seistään minuuttitolkulla kaupassa jonkin tietyn hyllyn edessä, kun tiedän tarkkaan, mitä sieltä haluan...toinen vaan tukkii tien ja tutkii tavaroita haaveellisena, arghh...Vauhtia!

Tai kun pitää kävellä nopeasti, hitta ehtii bussista metrolle, niin edessä on kolme leveää kaverusta, joilla näytyää olevan kaikki maailman aika.

Oikeasti joskus on vaikeaa olla kohtelias.

Vierailija
25/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itsellä on kiite, niin hitaat ihmiset todella hermostuttavat. Seistään minuuttitolkulla kaupassa jonkin tietyn hyllyn edessä, kun tiedän tarkkaan, mitä sieltä haluan...toinen vaan tukkii tien ja tutkii tavaroita haaveellisena, arghh...Vauhtia!

Tai kun pitää kävellä nopeasti, hitta ehtii bussista metrolle, niin edessä on kolme leveää kaverusta, joilla näytyää olevan kaikki maailman aika.

Oikeasti joskus on vaikeaa olla kohtelias.

Tuossa kauppajutussa mulla on aina toiminut iloisesti sanottu "anteeks, pääsenkö nopeesti ottamaan yhden jutun siitä hyllystä". Ei takana huokailu ja ärtyneet mulkaisut.

Vierailija
26/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hirveä vaiva avata se ovi ihan itse?

Minusta on erittäin kiusallista, kun joku pysähtyy availemaan minulle ovia, joten en tee niin muille.

Jos jollain on selkeästi vaikeuksia saada ovea auki tai päästä oviaukosta läpi, niin silloin voin pysähtyä auttamaan, muuten en. Niin, ja jos peräkanaa mennään ovesta, niin töytäisen/vedän oven enemmän auki sen sijaan, että livahtaisin kiireellä niin kuin yleensä.

Myöskin: varsinkin pääkaupunkiseudulla ovet käyvät jatkuvasti, joten pidellessäsi ovea auki olet kaikkien tiellä ja saat kaiken lisäksi pidellä sitä ovea tunnin, sillä ihmisvirta ei yksinkertaisesti lakkaa.

Vierailija
27/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kun itse käyttäytyy ystävällisesti ja huomaavaisesti kanssakulkijoita kohtaan, vaikka itsellä olisi miten huono päivä tahansa (huumorikaan ei ole koskaan huono asia), niin monta asiaa saa käännettyä positiiviseksi. Olen itse kokenut asian monta kertaa. Se saa oman sekä varmasti vastapuolen mielen iloiseksi.

Vierailija
28/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse läväytän oven päin näköä jos takana tulee ärsyttävä naapuri tai mulkoileva teini tai keski-ikäinen nainen. Hymyilen sitten aina itsekseni kun se ei ehdi ottaa rivasta kiinni :D hitaat ihmiset ja tukkijat ärsyttää minua. Ja töllääjät. Maalainen juntti tulee valitettavasti mieleen joka kerta. Suurkaupungin asukkaat ovat ihsn päin vastaisia.

Vierailija
29/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa eräs nainen ei voinut laskea minua edelleen yhden paristopaketin kanssa, kun hänellä itsellään oli koko kassanhihnan täynnä olevat ostokset :D Sanoi, että mene tonne toiseen jonoon. Mietin, että miksiköhän, kun ideana ei ollut ongelma olla juuri hänen takanaan, vaan ettei tarvitsis odotella. Mutta odotin sitten kun mamman hedelmätkin piipattiin läpi. Vain hymyilytti kun kassaneidillä oli vaikeuksia löytää niiden hintoja ja tämän naisen asiointi oikein venyi... Että mahtoiko olla lahtelaisella hyväkin joulumieli.. :)

Itse sanon aina tuollaisessa tilanteessa, että "mee vaan".

Vierailija
30/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse läväytän oven päin näköä jos takana tulee ärsyttävä naapuri tai mulkoileva teini tai keski-ikäinen nainen. Hymyilen sitten aina itsekseni kun se ei ehdi ottaa rivasta kiinni :D hitaat ihmiset ja tukkijat ärsyttää minua. Ja töllääjät. Maalainen juntti tulee valitettavasti mieleen joka kerta. Suurkaupungin asukkaat ovat ihsn päin vastaisia.

Tuollaista torveloa mä en auttaisi, vaikka kiljuisi apua avannossa.

Vierailija
31/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahdessa eräs nainen ei voinut laskea minua edelleen yhden paristopaketin kanssa, kun hänellä itsellään oli koko kassanhihnan täynnä olevat ostokset :D Sanoi, että mene tonne toiseen jonoon. Mietin, että miksiköhän, kun ideana ei ollut ongelma olla juuri hänen takanaan, vaan ettei tarvitsis odotella. Mutta odotin sitten kun mamman hedelmätkin piipattiin läpi. Vain hymyilytti kun kassaneidillä oli vaikeuksia löytää niiden hintoja ja tämän naisen asiointi oikein venyi... Että mahtoiko olla lahtelaisella hyväkin joulumieli.. :)

Itse sanon aina tuollaisessa tilanteessa, että "mee vaan".

Oman kokemukseni perusteella uskon tuon täysin kun kyseessä on lahtelainen henkilö. Siellä liikennekulttuurikin on jämähtänyt 70-luvun "minä omistan tämän kaistan"- ajatteluun, Helsingissäkin annetaan sentään jo tietä ja vaikkapa Tukholmassa on jo helpompi ajaa kuin monessa Suomen pikkukaupungissa.

Vierailija
32/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tyylitöntä pyytää etuilulupaa jonossa, vaikka toisella olisi kuinka paljon ostoksia ja itsellä vain yksi nopea ostos. Paitsi jos on oikeasti kova kiire.

Tänään jonotin kaupan kassalla vuoroani kysyäkseni, onko kaupassa postipalveluja. Kun olin itse kassalla töissä väliintunkeutujahuutelijat vituttivat aika paljon. Tai siis se, että he eivät ymmärtäneet, miten epäkohteliasta on tulla keskelle toisen ihmisen palvelutapahtumaa.

Vierailija
33/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa ruuhka-aikaan yritin päästä käytävältä läpi hyllylle jonka edessä ihmiset velloi hedelmävaa'an äärellä. sanoin kohteliaasti anteeksi ja kaikki muut väisti paitsi KESKI-IKÄINEN MIES joka veti raivarit sillä en ollut kuulema tarkoittanut mitä sanoin. oltiin siinä muiden asiakkaiden kansa huuli pyöreänä kun äijä lähti naama punaisena huutaen minun huonosta käytöksestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä