Lähetin 14 joulukorttia ja yhdeltä tullut kortti!
Aikoja sitten ennen marraskuun loppua laitoin punaisessa kuoressa. No, onhan tässä muutama postipäivä aikaa vielä. Tyhmää tuo kuorihomma, kun kortit tulee niin myöhään. Taidan laittaa vastedes ykkösluokassa joulukortit, joten tiedän, milloin on mennyt perille.
Kommentit (22)
Me emme ole laiitaneet kortteja enää vuosiin.
Miten otsikko ja teksti liittyi toisiinsa? Harmittaako sinua se, ettet ole saanut muilta kortteja vai se, että omat korttisi kulkevat hitaasti, vai mikä?
Laita ne ens vuonna jo elokuussa ja varmuuden vuoksi korttiin huomautus "ymmärräthän, että nyt olet velvollinen lähettämään minulle joulukortin". Kaikki ei tajua tai muuten vaan luulevat saavansa itse päättää, lähettävätkö esim. edes joulukortteja ollenkaan.
Postinjakopäiviä on vielä kolme ja mammat valittaa joulukorteista!
Ne jotka eivät lähetä (sinulle) joulukorttia, eivät selkeästi välitä joulukorteista (tai sinusta). Miksi lähetät siis sellaisille ihmisille kortteja, joille ne (tai sinä) olette yksi lysti? Ainostaan vanhukset ja pienet lapset saavat tässä "synninpäästön", ts. jonkun mummon mielestä voi olla kiva saada kortteja, vaikka ei pysty niitä enää itse lähettämään.
Meni kyllä itselläkin vuosia tämä hoksata, mutta lopulta tajusin lopettaa turhien korttien lähettämisen. Pääsevät ne entiset saajatkin paljon vähemmällä, kun ei tule turhia kortteja / turhilta ihmisiltä kortteja... Nykyään lähetän ja saan kolme (3) korttia, eipä tule pahaa mieltä itsellekään panostaa kortteihin ihmisille jotka eivät ole sen arvoisia.
Minä lähetin 15 joulukorttia ja yhtään en ole saanut. :) Katsotaan, josko aattoon mennessä tulisi edes yksi,
Itse en lähettänyt yhtään, mutta olen saanut muutaman. Käytän Postia niin vähän kuin mahdollista.
Teille sosiaaliset suhteet ovat tärkeämpiä kuin luonnonsuojelu.
Hävetkää.
ap ei tajua että ne ihmiset ei pidä hänestä / välitä hänestä ?
Minä lähetin 7, ei ole yhtään tullut meille tähän mennessä.
Eiks tää postikorttihomma ala olla jo vähän kuollut juttu nykyään?
Mä lähetin 4, vein postilootaan 10 ( boikotoin postia niiden surkean palvelun vuoksi, mutta muutamat asu niin kaukana.. 😂😂)
Olen saanut 4 kpl. Crapp...
Korttien lähettäminen alkaa olemaan jo aika kallista etten yhtään ihmettele korttipinon vähentymistä omalla pöydälläni. Yhtälailla itse lähetän nykyään vähemmän ja vain tietyille tärkeille. Äkkiä paukahtaa parikymppiä laskuksi kun ottaa postimerkit ja mieluisat kortit (eikä todellakaan edes niitä kalleimpia). Vähän alkaa olemaan menneen talven lumia toi korttihomma.
No, siskot lähettävät aina ja vielä eivät ole kortit tulleet. Odottelen rauhassa. Tänään muuten tuli 1 eli saldo nyt 2/14. En uskokaan, että kaikilta tulee takaisin kortia. MInusta on vain mukava tapa satsata se muutama euro muistamiseen. En ole somessa ja on kiva katsella kortteja joulun ajan. Onko muuten tietoa, kuinka myöhään ne punaiset kuoret avataan? Onko postin lakkosählinki ja säästöpaineet tehneet sen,että aputyövoimaa otetaan entistä lyhyemmäksi ajaksi entistä myöhempään? Onko postilaista paikalla? ap
Suomessa lähetetään 37 miljoonaa joulukorttia. Jotkut lähettävät siis vielä, vaikka tämän palstan käyttäjät eivät välitä niin koko hommsta.
Ite sain 12 korttia ja en lähettänyt yhtään.
Ei nykyään tunnu kortteja enää tulevan. Lähetin myös tavallisen kasan, kaksi vasta on tullut tänne.
Ei kai ketään vaan kiinnosta kun on kivat somet ja muut.
Itse lähetin parisenkymmentä korttia. En myönnä, että odottaisin saavani itse yhtään. (olen tähän mennessä saanut kolme, joista yhden ammattiliitolta). En oikein tiedä itsekään, miksi lähetän edelleen Joulukortteja.
Uskottelen kai itselleni, että se on kaunis tapa, mutta ei tietenkään mikään välttämättömyys. Moni laittaa tekstiviestin tai s-postin tai Naamakirjatervehdyksen. Kaikki varmasti ihan kivoja ja toimivia. Itse vain saan vuorokauden aikana useita viestejä yksinkertaistaen sähköisesti, että tällainen sinänsä kiva tervehdys tuntuu kivalta, mutta on, - kuinka tämän sanoisi - helposti vähän arkinen.
Jos on ystävyyttä ja tai kaveruutta pitäisi kiinni siitä, että saa siltä kaverilta tai ystävältä myös kortin, jolle on itse lähettänyt, niin aika kapeasta tai pienestä on kiinni ystävyys.
Mistä tiedät, miten on menneet perille?
Vai, odotatko, että kaikki ne, kenelle itse lähetät - myös lähettävät sinulle.
En oikein tajunnut pointtiasi.