Mitä jouluruokia jätätte pois menusta, koska ette tykkää?
Meillä rosolli, perunalaatikko, lipeäkala, silli. Niin ja Aura-juusto (tuli mieleen kun juuri tuli mainos tv:stä), meillä on muita homejuustoja.
Kommentit (65)
Missä päin Suomea on jouluna syöty maksalaatikkoa? Itse en kyllä tunne ketään, jonka ruokapöytään kuuluisi maksalaatikko, jo pelkkä ajatuskin hirvittää.
Vierailija kirjoitti:
En ole ennen kuullutkaan perunalaatikosta. :D Piti ihan googlettaa mitä se on.
tuli mieleen työpaikan erittäin "hieno" henkilöstöihminen joka ei ollu koskaan kuullutkaan saunamakkarasta... :-D
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea on jouluna syöty maksalaatikkoa? Itse en kyllä tunne ketään, jonka ruokapöytään kuuluisi maksalaatikko, jo pelkkä ajatuskin hirvittää.
lounais-suomi
Kaikki perinteiset suomalaiset jouluruoat.
Riisipuuro, hedelmäsoppa, lanttu- ja perunalaatikko, silli.
Meillä on vain kinkku, kuoripotut, rosolli ja lanttulaatikko. Muitakin laatikoita joskus on kokeiltu, mutta ei niistä kukaan piittaa, itse tykkään lanttulaatikosta.
Maksalaatikkoa voisi kyllä syödä vaikka joulupäivänä lounaalla.
Jos hyvä ja halpa lohi tulee vastaan niin sitäkin voi tulla, mutta ei se seiso joulupöydässä vaan syödään leivän päällä iltapalaksi tms.
Rosollin jätän. Olen yrittänyt miettiä tilalle jotain raikkaampaa salaattia. Vinkkejä otetaan vastaan.
Perunat jää myös pois, koska kaikkien laatikoiden kanssa ne on vaan liikaa.
48
Kaikki paitsi porkkanalaatikko ja kinkku :D
Lapsi on isällään joulun, ollaan miehen kanssa kahdestaan. Mä en syö lihaa enkä kalaa, eikä mieskään välitä mistään muista jouluruoista kuin kinkusta. Porkkanalaatikosta tykätään molemmat, niin sitä ostetaan, muutoin pöytään tulee kaikkia herkkuja mistä molemmat tykkää, eikä niillä ole mitään tekemistä perinteisen joulumenun kanssa. Ihanaa!
Silli, peruna- ja lanttulaatikko, riisipuuro, joulutortut ja lipeäkala jäävät syömättä.
Kyllähän niitä silliä lukuunottamatta maistella voi, mutta omaan pöytääni ne eivät kuulu, eikä niitä kukaan ole kaivannutkaan.
Lipeäkalaa en vaan opi syömään. Se on niin pahaa, että unohdan miten pahaa se on ja sitten tyhmänä maistan jos jollain on tarjolla kun ajattelen ettei se millään voi olla niin pahaa kuin muistan. Ja eihän se olekaan vaan vielä pahempaa. Yök.
Mä en muuten ole koskaan maistanut lipeäkalaa, silti olen varma etten tykkää :D Pitäisköhän katsoa onko sitä Prisman tiskillä ja ostaa joku haarukallinen sieltä.
rosolli, sillit, porkkanalaatikko, lipeäkala.
Jos olisi oma pöytä niin siellä olisi vain kinkkua, juhlamakaronilaatikkoa ja ehkä jotain kalaa. Ollaan yleensä kuitenkin anopilla niin siellä on kaikkea.
No helpompi sanoa mitä meillä on, eli meillä on kinkku, lanttu-, porkkana-, peruna- ja maksalaatikko, joskus ostan pienen rasian rosollia miehelle, mutta eipä sekään sitä kaikkea sitten syö. Mitään turhia ei joulupöydässä tarvi, meidän perheessä kukaan ei söisi esim. lipeäkalaa tai homejuustoja missään nimessä.
Kaikki mahdolliset laatikot ja rosolli.
Helpompi on sanoa mitä perinteistä meillä sitten tehdään. Kinkku löytyy ja kastike sille, rosolli, lohta niin graavattuna kuin loimutettuna, sienisalaatti ja riisipuuro. Muusta en tykkää enkä tee pelkästään sen perinteen vuoksi, mielummin perheen makuun sopivia ruokia ja lisukkeita tehdään
Menee vähän sivu aiheen mutta vastaan silti. Rosollia meillä syö vain mies, mutta hän saa sitä, koska tykkää. Imellettyä perunalaatikkoa en osaa tehdä ja kaupan valmis ei ole hyvää. Makeita leivonnaisia meillä on aika vähän. Riisipuuroa ei tehdä, koska yhdellä on maitoallergia ja se on pahaa muuhun kuin täysmaitoon tehtynä, joten, ei viitsitä tehdä, kun hänelle, allergiselle siis, pitäisi olla jotain muuta sitten. Meillä ei ole koskaan ollut kastikkeita, karjalanpaistia tai mitään muutakaan lihatuotteita kuin kinkkua ja kalkkunaa sekä kalaa. Eikä kinkkuun todellakaan tule mitään sinappikuorrutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kinkku, porkkanakaatikko, imelletty perunalaatikko, lanttulaatikko, ym mahdolliset laatikot, lipeäkala, kalkkuna, rosolli. Karjalanpaisti, sekametelikeitto, karjalanpiirakat,
Näkkäriäkö teillä jouluna syödään?
Perunalaatikko ja lipeäkala. Mutta tämä alkaa olla jo perinne, mun isoäitini ei noista tykännyt eli niitä ei ollut mun lapsuudenkaan juolupöydässä ikinä...