Olen siivooja, mitä tahtoisit kysyä?
Kommentit (51)
Iteki siivoan hotellissa ja on kyllä paskinta työtä mitä oon ikinä tehny. Ei mulla muuta.
Paljonko sulle jää palkasta pakollisten menojen jälkeen?
Saa esittää kysymyksiä siivoukseen tai lastenhoitoon liittyen esimerkiksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Millaista työ on?
Onko koulutusta alalle?T. Siivousalan töitä hakeva
Työ on minusta mukavaa, olen tehnyt monenlaisissa kohteissa siivousta ja onhan se myös rankkaa, mutta tykkään myös siitä kun töissä pystyy laittamaan aivot narikkaan ja vaikka samalla kuunnella musiikkia, vaihtelua 4 lapsen äitinä ololle kotona. :) Ei ole koulutusta, mutta 16-vuotiaana olen työni aloittanut ja hyvin pärjännyt ilman koulutustakin!
Vierailija kirjoitti:
Iteki siivoan hotellissa ja on kyllä paskinta työtä mitä oon ikinä tehny. Ei mulla muuta.
Miksi teet sitten sitä jos se on sinun mielestäsi paskaa..?
Hei samis! minäkin olen 4 pienen lapsen äiti, mutta en kutsu itseäni siivoojaksi vaan laitoshuoltajaksi, ja olen sairaalassa töissä. Missä koen kyllä ammattini olevan arvokas, jos oisin kouluttamaton siivooja töissä jossain räkälässä, silloin ammattini kyllä hävettäisi.
Miten fyysisesti jaksat siivoustyötä? Miten sun nivelet kestää?
Itse tein siivoustyötä 4h/päivä yhteensä kolme kuukautta ja ranteet vihelsi pelin poikki.
Vierailija kirjoitti:
Hei samis! minäkin olen 4 pienen lapsen äiti, mutta en kutsu itseäni siivoojaksi vaan laitoshuoltajaksi, ja olen sairaalassa töissä. Missä koen kyllä ammattini olevan arvokas, jos oisin kouluttamaton siivooja töissä jossain räkälässä, silloin ammattini kyllä hävettäisi.
Et sä ole yhtään paremmassa arvossa kun se "räkälän" siivoojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulle jää palkasta pakollisten menojen jälkeen?
Nettopalkka on 1300e/kk mutta meillä on myös mies, lasteni isä, jakamassa kuluja eli ihan ookoosti jää vaikka välillä voi tehdäkin vähän tiukkaa. :) En rupea tarkkoja summia erittelemään.
Miksi töllistelet ihmisiä ja juoruilet muiden siivoojien kanssa heistä?
Millaista on olla arvoasteikolla juuri ja juuri työttömien, rikollisten, jne heikomman aineksen yläpuolella?
Miten teillä on huomioitu ergonomia työssä?
Kiehtooko sinua miesten kusisten vehkeiden haju seksuaalisessa mielessä?
Kuinka paljon "oikaiset" siivotessasi?
Vierailija kirjoitti:
Terveppä vaan paskahousu! Sillä tuskin mitään merkitystä on kutsuuko itseään siivoojaksi, siistijäksi vai kenties laitoshuoltajaksi. Laitoin vaan otsikkoon olevani siivooja, koska se ihmisille on varmasti tuttavallisempi termi ja en kyllä siivoa mitään räkälöitä, teen siivoustyötä tällä hetkellä toimistoissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveppä vaan paskahousu! Sillä tuskin mitään merkitystä on kutsuuko itseään siivoojaksi, siistijäksi vai kenties laitoshuoltajaksi. Laitoin vaan otsikkoon olevani siivooja, koska se ihmisille on varmasti tuttavallisempi termi ja en kyllä siivoa mitään räkälöitä, teen siivoustyötä tällä hetkellä toimistoissa...
Mitä vitun väliä sillä on missä sä sitä SAMAA TYÖTÄ TEET? Sama asia jos linja-autokuski vittuilisi kollegalleen kun ajaa bussia Helsingissä maaseutujen sijaan...
Kiva, että viihdyt :)
minä olen ollut 4vuotta rappusiivooja ja kyllä oli alussa uskomattoman rankkaa, nykyään menee kuin vettä vaan :) kyllä nautin tosissani!
Vierailija kirjoitti:
Miten fyysisesti jaksat siivoustyötä? Miten sun nivelet kestää?
Itse tein siivoustyötä 4h/päivä yhteensä kolme kuukautta ja ranteet vihelsi pelin poikki.
Fyysisesti pyrin pitämään itseni hyvässä kunnossa harrastamalla vapaa ajalla erilaista liikuntaa. Lenkkeilen, pyöräilen, käyn jumpissa, uimassa... Etenkin tuo uiminen tekee hyvää nivelille, suosittelen! :) käyn myös välillä aina hieronnassa. Ehkä se että olen nuoresta tytöstä lähtien harrastanut paljon erilaista liikuntaa ja omaan muutenkin terveelliset elämäntavat, nii on auttanu pitämään terveyden kunnossa ja ne niveletkin... Vaikka toki tässä rupeaa myös jo ikä painamaan päälle.
Onko ranteesi nyt kuitenkin parempana?
Vierailija kirjoitti:
Miksi töllistelet ihmisiä ja juoruilet muiden siivoojien kanssa heistä?
Kun töllistelen ihmisiä, mä yleensä katson heitä ja mun mielestä silmiin katsominen kertoo hyvistä tavoista, hymyilen yleensä myös vielä siihen päälle. :) ja en juoruile kyllä pahemmin toisista ihmisistä, sanon suoraan jos on jotain sanottavaa. Sellainen mun luonne on.
Millaista työ on?
Onko koulutusta alalle?
T. Siivousalan töitä hakeva