Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset tarjoilijat ärsyttävät?

Vierailija
20.12.2015 |

Niin, kertokaahan! Tyrkyttäjät? Persoonattomat? Hoputtajat? Ammattitaidottomat? Ruokarauhan häiritsijät?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarjoilijat odottavat sitä hetkeä, että olet tunkenut suun täyteen ruokaa, jolloin pamahtavat paikalle kysymään miltä maistuu. Yritä siinä nyt sitten näyttää järkevältä, kun nyökyttelet posket pullollaan kykenemättömänä puhumaan. Tarjoilijat ovat julminta ammattikuntaa. 

Vierailija
42/48 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tarjoilijat odottavat sitä hetkeä, että olet tunkenut suun täyteen ruokaa, jolloin pamahtavat paikalle kysymään miltä maistuu. Yritä siinä nyt sitten näyttää järkevältä, kun nyökyttelet posket pullollaan kykenemättömänä puhumaan. Tarjoilijat ovat julminta ammattikuntaa. 

Pakko kysyä, että oletko yli 8-vuotias? Peruskäytöstapoihin kuuluu, ettei ruokaa tungettaisi hamsterityylillä niin paljon suuhun, että pureskelu pitää tehdä alaleukaa käsin liikuttamalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas kommentteja :D

Nämä lisäkysymykset, "maistuuko/ saisiko olla vielä alkuruokaa ennen pihviä, maistuisiko espresso tai kenties Irish coffee?", ovat ylemmältä taholta tulevia vaatimuksia. Jos emme niitä kysy, saamme siitä kuulla. Koskaan ei voida tietää onko juuri kyseinen asiakas ns. haamuasiakas, eli henkilö, joka tarkistaa, että teemme kaiken konseptien mukaan.

Joku mainitsi myös, että inhoaa, kun lasku viedään suoraan miehelle, se viedään henkilölle, joka sitä pyytää. Eli jos mies pyytää laskun, vien laskun miehelle, jos nainen pyytää laskun, vien sen naiselle, yksinkertaista.

Välikysymys "maistuuko" on tehtävä. Juuri silloin asiakkaan on paras paikka sanoa, jos ruoassa on jokin vialla (esim. liian kypsä pihvi, tai ruoka ei tarpeeksi lämmintä). Jos vastaa kysymykseen tyytymättömyydestään huolimatta kyllä, on se kyllä, anteeksi vain, turha valittaa jälkikäteen. Mitä voisimme asialle enää tehdä? Niin. Ei mitään. Tuossa tilanteessa voin korkeintaan antaa 10% alennusta ja kahvin kaupan päälle. Asiakas, joka rehellisesti kertoo ruoassansa olevan jotain vikaa siinä vaiheessa, kun sitä kysyn, saa uuden annoksen, mikä on mieluinen. Plus jälkiruoan tarjoan vielä päälle, kahvi myös. Sekä 10% alennuksen.

Eli kumpi kannattaa enemmän? Avaa se suusi ajoissa, niin voimme korjata tilanteen. ;)

En odota tippejä, saa toki antaa, yllätyn siitä enemmän kuin positiivisesti. Silloin tiedän, että he olivat tyytyväisiä. Enkä palvele asiakasta sen takia huolella, että saisin tippiä, vaan asiakaspalvelukulttuuriin kuuluu tehdä ihmiset paremmalle tuulelle. Olen yleensä iloinen ja ystävällinen, tervehdin jokaista ihmistä, hymyilen paljon ja saan paljon positiivista palautetta asiakkailta, sekä pomoilta.

Kyllä siitä tulee hyvä mieli, jos olisin naama norsunveenä työpaikalla, sanoisin, mitä sylki suuhun tuo, olisi minunkin elämä varmasti paljon harmaampi. Ja muistakaa, tarjoilivat ovat vain ihmisiä. Jos sinulla on huono päivä, mene vaikka suljettuun huoneeseen huutamaan minuutiksi, älä pura sitä toisiin, viattomiin ihmisiin :)

Ja te, keski-ikäiset miehet ja naiset, en tiedä mikä teidän ilonne on riistänyt. Olisi mukavaa saada hymyilevän tervehdyksen vastapainoksi vaikka edes "hei!", kuin pokerinaamalla tuijotus "Punaviiniä 16 cl, joku hyvä, ei mitään etikkalitkua".

Terv. Kaikella kunnioituksella asiakkaita kohtaan, tarjoilija, kolmen lapsen äiti, jolla ammattiylpeys vielä jäljellä.

Vierailija
44/48 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ärsyttävintä on se, että laskun saamisessa kestää iäisyys. Lähes ravintolassa kuin ravintolassa, kun olen syönyt ja yritän saada jollain ihmeen ilveellä tarjoilijan huomioin ei tapahdu mitään. Kukaan ei tule ja laskua ei kuulu. Olen kerran, puoli tuntua laskua odotettuani, noussut seisomaan ja huikannut parille tiskillä juttelevalle tarjoilijalle, että olen odottanut laskua jo X minuuttia (näytin käynnissä olevaa kännykän ajastinta). Jos laskua ei tule kahden minuutin sisällä, kävelen ulos. Siinä vaiheessa niihin tuli sentään vauhtia ja lasku oli minulla alle 40 sekunnin. En ymmärrä, miksei sitä voinut jo aiemmin tuoda. Tämän takia en nykään koskaan tilaa mitään muuta kuin pääruoan ja samalla, kun se tuodaan pöytään, pyydän tuomaan myös laskun. Tämä on ainoa tapa saada se jossain järjellisessä ajassa itselleen.

Vierailija
45/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ärsyttävintä on se, että laskun saamisessa kestää iäisyys. Lähes ravintolassa kuin ravintolassa, kun olen syönyt ja yritän saada jollain ihmeen ilveellä tarjoilijan huomioin ei tapahdu mitään. Kukaan ei tule ja laskua ei kuulu. Olen kerran, puoli tuntua laskua odotettuani, noussut seisomaan ja huikannut parille tiskillä juttelevalle tarjoilijalle, että olen odottanut laskua jo X minuuttia (näytin käynnissä olevaa kännykän ajastinta). Jos laskua ei tule kahden minuutin sisällä, kävelen ulos. Siinä vaiheessa niihin tuli sentään vauhtia ja lasku oli minulla alle 40 sekunnin. En ymmärrä, miksei sitä voinut jo aiemmin tuoda. Tämän takia en nykään koskaan tilaa mitään muuta kuin pääruoan ja samalla, kun se tuodaan pöytään, pyydän tuomaan myös laskun. Tämä on ainoa tapa saada se jossain järjellisessä ajassa itselleen.

Olitko selkeästi pyytänyt laskun? Nimittäin pelkkä lause, "Ei kiitos mitään enää, hyvä näin.", ei riitä. Me emme saa tuoda laskua, ellei asiakas sitä selkeästi pyydä. Emmekä myöskään saa kysyä asiakkaalta suoraan, haluaako hän laskun. Ja jos on todella kiire, aina voi tulla tiskille maksamaan.

Ja tuosta juttelusta vielä, me ainakin tiskin takana juttelemme keskenämme, mutta ainoastaan työasioista. Eli mikä tilanne on missäkin pöydässä. Joka alueella on oma tarjoilijansa, jos pyydät uutta juomaa joltain toiselta tarjoilijalta, kuin häneltä, joka otti ruokatilauksen, saattaa tuonnissa kestää. Ja toki inhimillisiä virheitä sattuu ihan jokaiselle tässä elämässä. Minäkin joskus unohdan esim. viedä lisää vettä, kunnes yhtäkkiä muistankin, pahoittelen kun kesti.

Rauhaa ja rakkautta kiitos ❤️

Vierailija
46/48 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis omg. Saitko traumoja odotuksen takia? Voi kyynel.

Vierailija
47/48 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/48 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipas kommentteja :D

En odota tippejä, saa toki antaa, yllätyn siitä enemmän kuin positiivisesti. Silloin tiedän, että he olivat tyytyväisiä. Enkä palvele asiakasta sen takia huolella, että saisin tippiä, vaan asiakaspalvelukulttuuriin kuuluu tehdä ihmiset paremmalle tuulelle. Olen yleensä iloinen ja ystävällinen, tervehdin jokaista ihmistä, hymyilen paljon ja saan paljon positiivista palautetta asiakkailta, sekä pomoilta.

Terv. Kaikella kunnioituksella asiakkaita kohtaan, tarjoilija, kolmen lapsen äiti, jolla ammattiylpeys vielä jäljellä.

Oi kun kaikki tarjoilijat olisivat niin kuin sinä. Iloisuus ja ystävällisyys kantaa pitkälle.

Itse en koskaan valita ruuasta, jos kyseessä ei ole vähän parempi paikka. Liian monta kertaa olen saanut valituksesta tympeän ilmeen ja "korvauksena" odottelun jälkeen uuden tuotteen, joka on täsmälleen yhtä viallinen kuin ensimmäinenkin. Ei maksa vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan