Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ostat paketeittain hautakynttilöitä?

Vierailija
20.12.2015 |

Eikö yksi kynttilä muistelumuurille riittäisi. Tulee tonneittain jätettä kaatopaikalle hautakynttilöistä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Käytän myös kannettomia hautakynttilöitä pihalyhdyissä, sillä ne kestävät kauemmin.

Vierailija
2/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on muistelumuuri??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, vanhemmat haluavat viedä jokaisen sukulaisen haudalle oman kynttilän. "Mitä naapuritkin sanois, jos haudalla ei ole kynttilää." Mulle kelpais se yhden kynttilän systeemi, ei tulis niin kalliiks.

Vierailija
4/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kynttilät haudoille. Sitä paitsi ostan mieluummin kerralla enemmän, että on sitten valmiina kun innostun lähtemään hautausmaalle.

Vierailija
5/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kynttilämeri kaunis katsella, mutta se jätteen määrä on valtava.

Vierailija
6/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vien hiljattain kuolleen äitini haudalle kynttilän muulloinkin kuin jouluna. Jos ap kävisi joskus muulloinkin hautausmaalla, tajuaisi että haudalla voi käydä useamminkin kuin pyhäinpäivänä ja jouluna.

Vierailija
7/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinne haudalle pakko viedä aina kynttilä?

Vierailija
8/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en ostaisi paketeittain, minäkin käyn äitini haudassa usein,  heti kuoleman jälkeen kävin päivittäin. Monilla on useita läheisiä hautausmaalla, joiden haudoilla käydään, kaikkea sitä viitsitään ihmetellä.

Vierailija
9/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinne haudalle pakko viedä aina kynttilä?

Kesäkaudella en vie. Koska en polta kynttilöitä kotona, kompensoiko tämä tuhlaukseni?

Vierailija
10/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn poikani haudalla melko usein. Kannattaa ostaa kerralla useampi kynttilä, niin sitten niitä on aina kaapissa valmiina. En osta muoviroskakynttilöitä, vaan lyhtykynttilöitä jotka laitan lasiseen lyhtyyn haudalle.

Vierailija
11/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnat suosittelevat juuri lyhtyjä ja niihin tavallinen kynttilä, jottei jätettä syntyisi niin paljoa.

Vierailija
12/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnat suosittelevat juuri lyhtyjä ja niihin tavallinen kynttilä, jottei jätettä syntyisi niin paljoa.

Täytyy varmaan viedä roskat jatkossa kotiroskikseen niin ei sitten rasita seurakuntaa.  

Vierailija
13/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautakynttilöistähän syntyy  energiajaetta, jota kierrätetään ja käytetään uudelleen teollisuudessa.

Vierailija
14/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnat voisivat miettiä kynttilämäärän rajoittamista tai jopa maksua kynttilöiden poltosta. Ilmaakin saastuttavat maatumattoman jätteen synnyn lisäksi.

Vierailija
15/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautakynttilöistähän syntyy  energiajaetta, jota kierrätetään ja käytetään uudelleen teollisuudessa.

Todellisuudessa menee sekajätteenä kaatopaikalle.

Vierailija
16/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kilokynttilöitä. Sellainen lyhtyyn ja ei jää roskaa. Kertakäyttöiset hautakynttilät on rumia, sieluttomia ja turhaa roskaa.

Vierailija
17/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan laskea meidän perheen kynttilöiden määrä. Niitä hautoja on monia: on sodassa kuolleet kaksi siteeni (en tuntenut heitä, mutta minusta itsestäni on mukavaa, että näin jouluna heidän muistolaattansa vierellä palaa kynttilä kuin merkkinä siitä, että olen vapaa sen tuomaan), isäni, isovanhempani, tätini (3 kpl), kummitätini, vanha "lapsenpiikani" eli naapurin täti, joka aikoinaan minua oli hoitamassa, siskoni ja kaksi ystävääni on haudattu siten, että minulla on mahdollisuus haudoilleen kynttilät viedä.

Se ei ole merkki siitä, etteikö olisi eläissään oltu tekemisissä vaan enemmänkin minulle muistutus siitä, että tapahtui mitä tahansa, maa on eräänä päivänä ottava minut syliinsä samalla tavalla kuin se on tehnyt niille, joille nyt kynttilän sytytän. Eli loppupelissä omalle haudalleni minä olen valoa viemässä!

Vierailija
18/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu äiti menetti tänä vuonna poikansa ja toissa vuonna toisen tyttönsä. Hän käy haudoilla päivittäin ja toivoo kynttilän palavan haudalla kokoajan. Jos se yhtään hänen tuskaansa helpottaa niin en lähtis valittamaan kynttilä jätteestä..

Vierailija
19/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista älyttömin villitys on led-kynttilät. Suorastaan paheksuttavaa moisten käyttö.

Vierailija
20/37 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viedään kaksi kynttilää muualle haudattujen muistomerkille, mutta näitä samoja kynttilöitä poltetaan myös pihalla lumi- ja jää lyhdyissä yms.