Ihmisen henkisen kypsyyden paras mittari ->
On se kuinka hanakasti tämä tuomitsee toiset ihmiset. Ihmisillä on vaikka minkälaisia ongelmia ja joskus ne ongelmat aiheuttavat ikäviä seurauksia ympäristöllekin, mutta kun tarpeeksi syvälle katsoo, niin näkee että ongelmilla on monia eri syitä ja useimmiten täysin inhimilliset juuret. Paitsi porvareita en tule ikinä ymmärtämään. Mikä hemmetti saa ihmisen omaksumaan niin mitättömän mustavalkoisen elämäntyylin?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Oliko aloituksen tarkoituskin olla ristiriitainen? En ymmärrä vitsiä.
Ei tuossa mitään vitsiä ole. Ainoa asia, joka ei saa kypsänkään ihmisen hyväksyntää on laiskuus. Työttömät eivät melkein ikinä ole työttömiä, koska olisivat laiskoja. Mutta porvariksi tullaan älyllisen laiskuuden seurauksena. Porvari on ihminen, joka ei kyseenalaista omaa elämäntyyliään. Se on laiskuutta sen äärimuodossaan.
Ap
Pidän henkisen kypsyyden mittarina sitä, kuinka kestää elämässä tulevat vastoinkäymiset.
Pidän henkisen kypsyyden mittarina sitä, kuinka ihminen pystyy suhtautumaan myös itseään parempiosaisten menestykseen, epäonneen tai epäonnistumisiin.
Itse on tuomitse, mutta en vain ymmärrä miksi työttömän pitää ryhtyä myös alkoholistiksi. Jommassa kummassa on jo haasteita tarpeeksi, mutta että molemmat pitää ottaa ristiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse on tuomitse, mutta en vain ymmärrä miksi työttömän pitää ryhtyä myös alkoholistiksi. Jommassa kummassa on jo haasteita tarpeeksi, mutta että molemmat pitää ottaa ristiksi.
Elele itse rahattomana yksin neljän seinän sisällä, mahdollisesti vailla uskoa tulevaan ja säilytä mielenterveytesi. Ei helppoa.
Puoliksi oikein ja puolet väärin. Kun asioita tutkitaan, niin paljastuu, että puolet puheesta on silkkaa paskapuhetta.
Ei pystytä tekemään asioita, koska joulupukki. Sitten kun kysyy, että mikä se joulupukki on, niin ei tule mitään selitystä, vaan vastataan ettei pystytä koska joulupukki.
Suurin osa ihmisistä toimii siis kuten lapset.
Vierailija kirjoitti:
Pidän henkisen kypsyyden mittarina sitä, kuinka kestää elämässä tulevat vastoinkäymiset.
Nope. Kaikilla ei ole samoja lähtökohtia ja resursseja kohdata vastoinkäymisiä. Et voi tuomita lapsena hyväksikäytettyä, joka kompuroi elämässään kun vastoinkäymisiä satelee tasaiseen tahtiin. Minä olen tällainen, ja harva tietää taustaani. Ymmärrät varmasti miksen siitä kerro kuin parille läheiselle ystävälle. Sen jälkeisen menetykset ovat ottaneet koville, koska en ole ehtinyt edellisiäkään käsittelemään.
Henkinen kypsyys on minusta nimenomaan jotakin, mitä ap kuvaili. Sitä, ettei tuomitse muita.
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi oikein ja puolet väärin. Kun asioita tutkitaan, niin paljastuu, että puolet puheesta on silkkaa paskapuhetta.
Ei pystytä tekemään asioita, koska joulupukki. Sitten kun kysyy, että mikä se joulupukki on, niin ei tule mitään selitystä, vaan vastataan ettei pystytä koska joulupukki.
Suurin osa ihmisistä toimii siis kuten lapset.
Tämä ei koskenut työttömiä, vaan työssäkäiviä, joilla on aina ´kätevä´ selitys kaikkeen.
Oliko aloituksen tarkoituskin olla ristiriitainen? En ymmärrä vitsiä.