Kuinka moni sallii yhteydenpidon exään?
Pelottaa jo valmiiksi kun miehen exä tulee olemaan osa jouluamme lähettämällä hyvää joulua-tekstarin. Miksi hän tekee niin? Mieheni ei kuulu enää hänen elämäänsä. Miksi toivottaa hyvää joulua vieraalle ihmiselle?
Kommentit (61)
Tapailin yhtä miestä ja hän sanoi ettei haluaisi naisella olevan lapsia (ok, ei ole ja samaa toivon mieheltä), jotta exä jne.ei pyöri kuvioissa. Ymmärrän täysin! Mutta hänellä oli koira ja oman exän kanssa sopimus, että jos lähtevät lomalle ja tarvitsevat hoitajaa, annetaan koira exän hoidettavaksi. Eli uusi nainen joutuisi kuitenkin kestämään tätä exää koirien vaihdossa. Musta ei ihan reilua, että uusi nainen joutuisi koiran takia katsomaan exää mitä mies ei olisi valmis tekemään. Koirasta luopuminen olis ollut ratkaisu, jos kuvioon olisi ryhtynyt. Ei se noin mene, että vaadit itse asiaa X toiselta ettei saa olla ja sit kuitenkin sulla itsellä on se kuvio, jota uusi kumppani joutuu sietämään. Sitten pitää tarjota toiselle sama tyhjä pöytä, vielä jos kyseessä lemmikki vaan.
Olen itse uusi puoliso, joka pyysi, ettei mieheni olisi exäänsä yhteydessä kuin lasten asioissa. Tämä siksi, että ex-vaimo suhtautui minuun asiattomasti. Hän olisi edelleen halunnut olla miehelle prioriteetti. Esimerkiksi exän lemmikin hoitamisen olisi pitänyt mennä meidän muiden suunnitelmien edelle. Hänelle oli käsittämätöntä, että mies ei ota lemmikkiä hoitoon ilman varoitusaikaa ja peru suunnitelmiaan minun kanssa. Kun tämä ei käynyt, tuli itkupotkuraivarit, minun haukkuminen kuinka olen pilannut toimivan systeemin ja miehen syyllistäminen. Tämä kuvio kun toistui muutaman kerran eri syiden takia, oli parempi todeta, että vaikka olivat sopineet olevansa ystäviä, tässä joutuu pakosta puolensa valitsemaan ja se puoli ei ole exän tai nyxästäkin tulee pian nyxän omasta aloitteesta exä.
Tässä ketjussa moni uhoaa, ettei suostuisi katkaisemaan välejä exään tai ettei ex ikinä antaisi uuden tehdä niin. Uskon, että mieheni ex:kin uskoi noin. Sen verran yllättyi, kun mies sanoikin priorisoivansa minun hyvinvoinnin exän edelle. Kannattaa muistaa, että uusi puolisokin kun saa valita millaisen parisuhteen haluaa. Kun joutuu valitsemaan kumpi lähtee, ex vai nykyinen, valinta ei ole automaattisesti ex.
Silti täytyy todeta, ettei hyvän joulun toivotus häiritsisi. Meillä oli vähän isommat jutut kyseessä.
Jos exän kanssa on hankittu lapsi, niin ei välttämättä ole valtaa (tai oikeutta) edes puhua asiasta.
Sallii? Kumppani on aikuinen ihminen joka tekee itse omat päätöksensä siitä mikä itselle on ok ja mikä ei. Samoin minä olen aikuinen ihminen joka teen itse omat päätökseni siitä mikä on itselleni ok ja mikä ei.
Jos nämä ei osu yksiin niin sitten pitää katsella sopivampaa kumppania.
No mikä vieras se exä miehellesi on? Nehän on n*ssineetkin yhdessä ties kuinka monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te ootte omistushalusia hulluja :D Voi helvetti.
Minäpä olenkin mustasukkainen maho läpyskä. 😂😂😂
Nämä ovat pahiten sairaita. Eivät tajua että on lasten oikeuksia kumpaankin vanhempaan lailla.
Vierailija kirjoitti:
Kuules mun ukkoni petti monta kertaa ja lopulta jätti juhannuksena jonkun äm män takia mut ja lapset eli en kyllä pidä kus ipäähän mitään yhteyttä muuta kun lasten asioissa. Mulle ex ukko vois hyvin olla vaikka kuollut enkä kyyneltä tirauttais. Exiä ei kattella, sen verran mulkkuja ovat!!
Sinäkin olet ex eli mulkku oman logiikkasi perusteella.
Kannattaa muistaa, että uusi puolisokin kun saa valita millaisen parisuhteen haluaa. Kun joutuu valitsemaan kumpi lähtee, ex vai nykyinen, valinta ei ole automaattisesti ex.
Äh, siis valinta ei ole automaattisesti nyxä. On helppo sanoa, että kyllä pysyn aina exän kanssa ystävänä. Tosi tilanteessa, kun rakastamasi ihminen sanoo jättävänsä sinut, jos yhteydenpito exään ei vähene, ystävyys exän kanssa ei ehkä näyttäydykään yhtä tarkeää kuin nykyisen suhteen säilyttäminen.
Ollaan exän kanssa hyvissä väleissä, taannoin lomailtiin samassa kohteessa, eri asunnoissa toki. Hänellä on fiksu uusi vaimo, toivon heille kaikkea hyvää. Kun on menneet puhuttu läpi ja pyydetty ja anteeksi annettu, ei mulla ole mitään hinkua kantaa kaunaa. Yhteisiä lapsia on, joten tulee olemaan myös mm. yhteisiä juhlatilaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sallii? Kumppani on aikuinen ihminen joka tekee itse omat päätöksensä siitä mikä itselle on ok ja mikä ei. Samoin minä olen aikuinen ihminen joka teen itse omat päätökseni siitä mikä on itselleni ok ja mikä ei.
Jos nämä ei osu yksiin niin sitten pitää katsella sopivampaa kumppania.
Niinpä. Kertoo vain heikosta itsetunnosta. Se suhde exään on saattanut kestää eliniän, joten miksi välit pitäisi katkaista. Ei se ystävyys katoa, vaikka suhde päättyy.
Voisikos AP avata hiukan laajemmin perheenne "sääntökirjaa"?
- Mitä kaikkea muuta on kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa moni uhoaa, ettei suostuisi katkaisemaan välejä exään tai ettei ex ikinä antaisi uuden tehdä niin. Uskon, että mieheni ex:kin uskoi noin. Sen verran yllättyi, kun mies sanoikin priorisoivansa minun hyvinvoinnin exän edelle. Kannattaa muistaa, että uusi puolisokin kun saa valita millaisen parisuhteen haluaa. Kun joutuu valitsemaan kumpi lähtee, ex vai nykyinen, valinta ei ole automaattisesti ex.
Eiköhän tuossakin eniten vaikuttanut exän käytös. Jos vaatimus välien katkaisuun lähtee mustasukkaisuudesta niin se on täysin toinen juttu kuin epäasiallisen käytöksen vuoksi tehty vaatimus.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle alkaa puoliso sanella, keneen saan pitää yhteyttä, siitä tulee nopeasti ex. Oli yhteisiä lapsia tai ei. Lähtö tulee.
Ja minulle tulee nopea lähtö jos huomaan, että mies on aktiivisesti yhteydessä ex-tyttöystäviin. Olen ollut se toinen nainen.
Voihan se mies olla vaikka jossain "kaverit" ryhmässä johon lähtee sit se hyvää joulua viesti. Ajattelematta sen kummemmin asiaa.
Itse olin parisuhteessa jossa eksän unen laatu tiedusteltiin aamulla, ruoanlaitto aikeet pitkin päivää, rahan lainailua iltaisin sekä muuta kasuaalia viestittelyä pitkälle yöhön. Vaikka uskon ettei pettämistä tapahtunut, tappoi tuo kaikki tunteet meidän välillämme. Tarve koskettaa toista tai saada toiselta kosketusta loppuu aivan kokonaan. Joillekin tämä on varmasti ok mutta minulle se ei vastaa näkemykseeni parisuhteesta.
Missä ihmeen talutusnuorassa te niitä puolisoita pidätte? Sallitteko?!?! HUH.
Nämä miesten "vain kavereita" tiedetään liian hyvin. Aina alkaa se seksin ruinaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin yhtä miestä ja hän sanoi ettei haluaisi naisella olevan lapsia (ok, ei ole ja samaa toivon mieheltä), jotta exä jne.ei pyöri kuvioissa. Ymmärrän täysin! Mutta hänellä oli koira ja oman exän kanssa sopimus, että jos lähtevät lomalle ja tarvitsevat hoitajaa, annetaan koira exän hoidettavaksi. Eli uusi nainen joutuisi kuitenkin kestämään tätä exää koirien vaihdossa. Musta ei ihan reilua, että uusi nainen joutuisi koiran takia katsomaan exää mitä mies ei olisi valmis tekemään. Koirasta luopuminen olis ollut ratkaisu, jos kuvioon olisi ryhtynyt. Ei se noin mene, että vaadit itse asiaa X toiselta ettei saa olla ja sit kuitenkin sulla itsellä on se kuvio, jota uusi kumppani joutuu sietämään. Sitten pitää tarjota toiselle sama tyhjä pöytä, vielä jos kyseessä lemmikki vaan.
Entä jos uudella naisella on kissa joka ei tule koiran kanssa toimeen? Ei voi koskaan muuttaa yhteen, koska koiraa on pakko hoitaa? Vai kissa hoitoon koiran hoidon ajaksi? Mies exän asuntoon hoitamaan koiraa ja koiran takia se viikko-pari asutaan erillään? Joo, ei kiitos tuollaiseen kuvioon.
t: kissan omistaja
exä.kandidaatti ravaa edelleen perässä eikä sallittu siihen oikeuksia.
kuule,enemmän kuin ok. ihan perhetuttuja, autellaan jos tarvii apua, joo noi joulut jos on lapsia, aina yhdessä koko sakki. jotkut romannsiit on vaan niin menneitä,ei ikinä mitään voisi edes kuvitella sen kaa nyt,jopa toisinpäin-mitä määä on nägnyt tossa,mutta tooooosi kiva kaveri. toimii, lapsernlikkana jne, muutot,joulut, fiksut,sivistyneet osaa käyttäytyä. jus on uusi mun tuttu ,ero,joskin se kurapaisi,että nainen löysi uuden..niin tä toimii silloin kun erotaan-kummallakaan ole eron syynä uusi, sitten kun joskus löytöä, toimii toi porukkajuttu. noikin edel vrt heilläkin toimii kuitenkin. korkeasti koulutetut porukat.
Mä taidan olla jotenkin erityisen herkkä, koska mulla ei kuole tunteet exään ellen heivaa heitä kokonaan elämästä ja täten lopeta yhteydenpitoa. En halua olla ollenkaan tekemisissä eron jälkeen, koen sen helpompana niin, koska vaikka en haikailisikaan perään niin aina kun mietin tyyppiä niin jotain muistoja nousee kuitenkin pintaan ja ns. Lämpö ihmistä kohtaan muistuu, enkä halua sellaista jos olen jo uudessa suhteessa, omistaudun mieluummin nykyiselle ja jätän entisen taakseni kokonaan.