Kuinka moni sallii yhteydenpidon exään?
Pelottaa jo valmiiksi kun miehen exä tulee olemaan osa jouluamme lähettämällä hyvää joulua-tekstarin. Miksi hän tekee niin? Mieheni ei kuulu enää hänen elämäänsä. Miksi toivottaa hyvää joulua vieraalle ihmiselle?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies menee aattona exänsä luokse ja minä omien vanhempieni, heillä siis yhteiset lapset :). Aattoilta ja joulupäivä sitten vietetään yhdessä.
Herran jestas sentään... Kiva sulla on olla ikuinen kakkonen...
Eiköhän tässä oo nyt kyse ihan fiksuista aikuisista ihmisistä jotka osaa laittaa lasten tarpeet omiensa edellä. Mun mielestä kirjoittaja ei hirveesti menetä jos hänen miehensä viettää osan aatosta lastensa kanssa. Mää en ainakaan muunlaista miestä edes katselisi. Ja tuskin tää mikään ikuisesti kestävä tilanne on :D Eiköhän ne lapset siitä aikuiseksi kasva.
Ja siis tää oli nyt sillä oletuksella, että kirjoittajan miehen lapset on vielä lapsia.
Juu minä siis kirjoitin tuon, että mies menee aattona exälle koska heillä yhteisiä lapsia.
Voihan sen tietenkin niinkin ajatella, itse kyllä ajattelen ennemmin jääväni kakkoseksi lapsille jos jollekin, minkä tiedostin jo ennen suhteen alkua. Mulle on tärkeintä, että arki toimii, enkä jaksa stressata jostain joulusta, joka on minulle periaatteessa vain yksi pyhäpäivä vuodessa- minä, aikuinen ja lapseton ihminen. Ja voin ihan myöntää että mieheni varmasti haluaa nähdä aattona ennemmin lastensa riemun, kuin viettää sen joka toinen vuosi heistä erossa. Ja tässä tapauksessa kun vanhemmilla on välit niin kunnossa että tämä onnistuu, niin miksipäs ei.
Toki jos meillä olisi yhteisiä lapsia, varmaan kuvio muuttuisi, muttei niitä ole tulossa, niin antaa jo olemassa olevien lasten nauttia joulustaan parhaan mahdollisuuden mukaan.
Niin ja varmaan saisin heidän joulun viettoonsa mennä mukaankin, mutta menen mieluummin omien vanhempieni seuraksi. Ja kuten joku jo sanoikin, ei ne lapset iäisyyden ole lapsia.
Eiköhän se ex ole ex ihan hyvästä syystä?! Siksi meillä ei exiin yhteyttä pidetä.
Kyllä te ootte omistushalusia hulluja :D Voi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa jo valmiiksi kun miehen exä tulee olemaan osa jouluamme lähettämällä hyvää joulua-tekstarin. Miksi hän tekee niin? Mieheni ei kuulu enää hänen elämäänsä. Miksi toivottaa hyvää joulua vieraalle ihmiselle?
Ero ei tee miehestä vierasta, kyllä se exä sen sun miehes tuntee edelleen. Eli se laittaa sen viestin ihan tutulle ihmiselle.
Juuri näin. Valot päälle ap, eksä tuntee miehesi loppuelämänsä. Jos itsellesi on tullut joku totaalinen muistin pyyhkiytyminen erotessa niin taidat olla aika yksin, suurin osa ihmisistä muistaa, kenen kanssa oli parisuhteessa... O_o
Mun exän uusi naisystävä on sitä mieltä että mulla ja exälläni ei ole oikeutta muistaa. Lopetin yhteydenpidon kun en saanut mitään vastausta enää, vaikka meidän piti pysyä ystävinä. Oltiinkin eron jälkeen kunnes tämä nainen tuli kuvioihin. Mun ex on siis bi ja minä olen mies, en tiedä vaikuttaako se naisen suhtautumiseen jotenkin. Seurusteltiin monta vuotta.
No jo on murheet jos yksi tekstari kaataa sun joulun. Pelle!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ex ole ex ihan hyvästä syystä?! Siksi meillä ei exiin yhteyttä pidetä.
Alapeukuttajat saa vapaasti vaikka naida niiden exien kanssa, sitähän se on ;) mulla exän kanssa lapsikin eikä tarvitse olla tekemisissä :D siksi on lastenvalvoja...
Lapsettomana parina en ymmärrä mikä tarve olisi olla enää yhteyksissä. Miehen sanoin: exät jääköön muistojen arkkuun, eikä sinne tarvitse edes kurkistella.
Meillä exät lähetti oikein joulukortit. Äkkiä pariterapiaan!
Kuules mun ukkoni petti monta kertaa ja lopulta jätti juhannuksena jonkun äm män takia mut ja lapset eli en kyllä pidä kus ipäähän mitään yhteyttä muuta kun lasten asioissa. Mulle ex ukko vois hyvin olla vaikka kuollut enkä kyyneltä tirauttais. Exiä ei kattella, sen verran mulkkuja ovat!!
Jos minulle alkaa puoliso sanella, keneen saan pitää yhteyttä, siitä tulee nopeasti ex. Oli yhteisiä lapsia tai ei. Lähtö tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle alkaa puoliso sanella, keneen saan pitää yhteyttä, siitä tulee nopeasti ex. Oli yhteisiä lapsia tai ei. Lähtö tulee.
Mutta aiotko pitää häneen yhteyttä vastedeskin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta aiotko pitää häneen yhteyttä vastedeskin?
En. Exä on se joka pitää yhteyttä. Meillä on yhteisiä lapsia, ovat aikuisia. Joskus tavataan jossain porukalla. Minä en nykyään ole muutenkaan kovin sosiaalinen. Suurimman osan kaveripiiristä olen karsinut vuosien varrella pois. Suurin osa ihmisistä on ihan turhia hapenkuluttajia joten miksi käyttäisin aikaa sellaisiin.
Uimahallissa tapaan eksää silloin tällöin. Joskus hän on yksin ja joskus taas uuden miehensä kanssa liikkeellä. Vaihdamme myös viestejä silloin tällöin. Pitkä yhteinen historia ei katoa mihinkään vaikka emme enää ole yhdessä.
Jos uusi kumppani yrittäisi kieltää tuon yhteydenpidon niin kieltäjästäkin tulisi pian exä. En halua elämääni kontrolloivia ja mustasukkaisia ihmisiä.
M60
Vierailija kirjoitti:
Kuules mun ukkoni petti monta kertaa ja lopulta jätti juhannuksena jonkun äm män takia mut ja lapset eli en kyllä pidä kus ipäähän mitään yhteyttä muuta kun lasten asioissa. Mulle ex ukko vois hyvin olla vaikka kuollut enkä kyyneltä tirauttais. Exiä ei kattella, sen verran mulkkuja ovat!!
Vaikutat vahvasti w t -henkilöltä.
Olisi kaikki muut ok, paitsi viimeisin ex joka haukkuu minut joka kerta, kun ottaa mieheeni yhteyttä 😅 heillä ei ole lapsia eikä muutakaan syytä pitää yhteyttä, mies ei jaksa kuunnella yhtään kun aina on vain jotain apua vailla. Ei siis ole merkitystä sillä, että on ex, van sillä että on vaikea ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Hyi sinänsähän olet kun Natalie.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te ootte omistushalusia hulluja :D Voi helvetti.
Minäpä olenkin mustasukkainen maho läpyskä. 😂😂😂
Onpa törkeää toimintaa miehen exältä. Tunkeutua noin tekstarilla toisten omaan tilaan ja herkkään juhlapyhään. Tuumin, ettei mikään ihme että jo huhtikuussa ahdistaa, jolloin huomasin aloituksen olevan vanha. Mutta pätee edelleen, ja nyt alkoi jo minua tuleva joulu ahdistaa.
Mitä jos se laittaa vappuviestinkin? Voinko vaatia miestä estämään exänsä numeron siinä silmieni alla? Se katala liero on muuten varmasti laittanut sen jo nyt, kun mies on töissä! Nyt olenkin tarkkana, kun mies neljän jälkeen palaa. Kehtaako tulla ihan muina miehinä, ihan kuin ei mitään olisi tapahtunut. Mitä jo sillä kestää? Keksii tulevansa "kaupan kautta" tai käyvänsä vähän "asioilla"? Silloin kyllä tietää, että on vapputoivotus osunut maaliin ja vanha suola alkanut janottaa. Nyt kyllä ahdistaa. Pitäisikö pakata hänen tavaransa jo varmuuden vuoksi? Vaihdan myös lukot ja alan ryypätä! Saa se haahka vielä tuta, kun näin pilasi parisuhteemme!
Tämä voi ap olla järkytys, mutta minulla on miehen ex-vaimo fb-kaverina. Eikä heillä edes ole yhteisiä lapsia.