Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perheenäiti valitsee TYÖN Jouluna :(

Vierailija
19.12.2015 |

sydäntä särkee, että jälleen tulevana Jouluna niin moni äiti laittaa maallisen URAN ja RAHAN lastensa edelle ja jättää isän viettämään Joulua lasten kanssa yksin. Tiedän myös lapsia, joilla molemmat vanhemmat valitsevat Jouluna uran ja rahan ja lapset viettävät Joulua mummulassa taikka muiden sukulaisten tykönä.
Tiedän kyllä, että Suomi ei voi pysähtyä Joulun ajaksi ja muut kootut uraohjusten selitykset. Tiedän kyllä, että monessa perheessä isä on töissä Jouluna (jos vaikka on taksikuski tai sellainen) ja äiti kotona, MUTTA vaikka kuinka olisi nykyaika niin äiti on se joka on kodin sydän ja äidin vastuu on Aidon Joulun Hengen luominen.

Ei, en ole trolli, en ole vanhanaikainen, vaan kirjoitan mitä sydän tuntee! En voisi ikinä riistää lapsiltani aidon Joulun tunnelmaa! Rakastan jouluruokien valmistelua, pöydän kattamista kauniiksi, joululaulujen laulamista lapsille, jouluvirsiä, joulukirkkoa lasten kanssa, lasten iloa kun saan seurata heidän ilmeitään joulupukin saapuessa taloon...Mistään hinnasta en jättäisi niitä väliin!! Miehenikin sanoo, että hän ei voisi kuvitella sellaista joulua, että en olisi luomassa kotiin Joulun tunnelmaa. Ura-äidit, eikö teitä yhtään hävetä, oikeasti?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on kätilö ja on joka toinen joulu töissä. Ei ne vauvat kysele millon saa syntyä

Vierailija
62/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen samoin. Ketään ei kai voi pakottaa töihin vapaassa maassa. Itse en töihin suostuisi menemään jouluna juuri lasten vuoksi.

Mikäli työpaikkansa haluaa pitää, niin kyllä se joidenkin on pakko joulunakin työskennellä. Kiertävät vuorot ja kaikkien on pakko osallistua kiertoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joustaa ja puhaltaa yhteen hiileen. Meillä synnytyslääkäreillä on joka toinen joulu kiinni. Juhlimmekin sitten koko joulupäivän. Aatto menee vauvojen kanssa.

Vierailija
64/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. kuulostaa uudelta "Niina Mikkoselta"... mutta hänenkin ääni on kellossa muuttunut, kun kohtalo puuttui peliin, vaikka en sitä ap. todella toivo.

Mutta tuokin... myös mieheni sanoo näin, kuulostaa Mikkoskalta.

Onko Mikkoskalla muuttunut ääni kellossa?? Onko hän siis vihdoin hakeutunut takaisin työelämään?

Vierailija
65/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni jouluna töissä olevista on oikeasti uraäiti? Se että on töissä ei teevielä uraohjukseksi.

Minut voi lukea uraäidiksi. Olen juuri aloittanut joululoman. Töihin menen vasta uuden vuoden jälkeen. Harva hoitaja siihen pystyy. Minä pystyn, koska olen tehnyt tosi pitkiä päiviä koko syksyn.

Vierailija
66/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että äidit, jotka ovat jouluna töissä, ovat kaukana URAäideistä. Mutta provohan tämä onkin.

Tätä olin tulossa itsekin kommentoimaan. Uraohjukset työskentelvät johto- tai asiantuntijatehtävissä. Jouluna ei ole töissä kun suorittavas työtä tekeviä.

Vierailija
67/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos lapsellesi sattuu jotain jouluna, polttaa itsensä kynttilällä, kuumalla puurolla... Laskee pulkkamäessä puuta päin tai lentää hyppyristä naama edellä maahan. Kun soitat 112 ja saat ensiapuohjeet naiselta, joka saattaa olla äiti, ambulanssin tullessa hoitaja saattaa olla äiti, sairaalassa lääkäri/lääkärit voivat olla äitejä. Veikkaan, että olet kiitollinen, että he ovat töissä auttamassa ihmisiä vaikka nyt sattuu olemaan joulu.. Mitä jos nämä äidit vinkuisivat etteivät tee töitä kun on joulu, kuka aittaisi lastasi.

Vierailija
68/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no minun mies ei ole onneksi noin kädetön että istuisi vaan perseellään kuin tatti ja odottaisi minun taikovan joulun kotiin. Ja ei kai missään työssä olla kellon ympäri koko joulua töissä? Eli ihan hyvin kyllä ehtii nauttia siitä joulusta vaikka kävisikin töissä tekemässä jonkun vuoron.

Vierailija
69/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että äidit, jotka ovat jouluna töissä, ovat kaukana URAäideistä. Mutta provohan tämä onkin.

Tätä olin tulossa itsekin kommentoimaan. Uraohjukset työskentelvät johto- tai asiantuntijatehtävissä. Jouluna ei ole töissä kun suorittavas työtä tekeviä.

Kyllä mun mielestä esim. erikoislääkäri on ura. Ja taatusti päivystävät pyhinä, ei toki kaikki mutta anestesia- akuutti- ja teholääkärit nyt ainakin.

Vierailija
70/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. Ei tässäkään maassa elä ilman rahaa. Joulun henki ei tuo ruokaa pöytään eikä vaatetta päälle. Siksi.

Vierailija
71/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä esim. erikoislääkäri on ura. Ja taatusti päivystävät pyhinä, ei toki kaikki mutta anestesia- akuutti- ja teholääkärit nyt ainakin.

Tuskin nyt sentään yksikään erikoislääkäri miettii tekevänsä uraa, vaan miten elättää perheensä ja itsensä, kun työssä menestyminen ja uralla eteneminen tapahtuu siinä sivussa, sen kummemmin sitä miettimättä.

Tätä mieltä oli myös Sirkka Hämäläinen ja Tarja Halonen, jotka ovat menestyneet työssään.

Vierailija
72/72 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap rakas, pääosa uraäideistä on kyllä jouluna vapaalla, koska he voivat asemansa takia määritellä työaikansa ja tehdä tarvittaessa etätöitä. Että jos jotain haluat haukkua, kohdista se edes oikein.

Ps. Juhlapyhien nimet kirjoitetaan pienellä.

Ja post scriptum kirjoitetaan PS tai P.S.

Ps. on psalmi.

Sori, oli pakko..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän