Miksi perheenäiti valitsee TYÖN Jouluna :(
sydäntä särkee, että jälleen tulevana Jouluna niin moni äiti laittaa maallisen URAN ja RAHAN lastensa edelle ja jättää isän viettämään Joulua lasten kanssa yksin. Tiedän myös lapsia, joilla molemmat vanhemmat valitsevat Jouluna uran ja rahan ja lapset viettävät Joulua mummulassa taikka muiden sukulaisten tykönä.
Tiedän kyllä, että Suomi ei voi pysähtyä Joulun ajaksi ja muut kootut uraohjusten selitykset. Tiedän kyllä, että monessa perheessä isä on töissä Jouluna (jos vaikka on taksikuski tai sellainen) ja äiti kotona, MUTTA vaikka kuinka olisi nykyaika niin äiti on se joka on kodin sydän ja äidin vastuu on Aidon Joulun Hengen luominen.
Ei, en ole trolli, en ole vanhanaikainen, vaan kirjoitan mitä sydän tuntee! En voisi ikinä riistää lapsiltani aidon Joulun tunnelmaa! Rakastan jouluruokien valmistelua, pöydän kattamista kauniiksi, joululaulujen laulamista lapsille, jouluvirsiä, joulukirkkoa lasten kanssa, lasten iloa kun saan seurata heidän ilmeitään joulupukin saapuessa taloon...Mistään hinnasta en jättäisi niitä väliin!! Miehenikin sanoo, että hän ei voisi kuvitella sellaista joulua, että en olisi luomassa kotiin Joulun tunnelmaa. Ura-äidit, eikö teitä yhtään hävetä, oikeasti?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Esim. hoitotyössä työyhteisössä on kymmenen äitiä kahdestatoista hoitajasta, joiden kai kaikkien pitäisi olla kotona luomassa joulua. Sanotaanko kaikille synnyttäjille, et ei tänään. Sydäninfarktin saaneelle sotaveteraanille, et sori, koska joulu. Jne.
:'D päivän naurut. Aloitus on paska provo, perinteistä av-joulutunnelmaa.
t. sh
Onko perushoitajat uraäitejä? Lol..
Ihan oikeasti, viekö äitiys joiltakin myös järjen vai heittävätkö he lasten myötä aivonsa narikkaan, niin hurjia väitteitä he esittävät ja ovat ulkona todellisuudesta.
t. työuraa 42-vuotta takana ja useat joulut töissä, eikä suinkaan vapaaehtoisesti.
Vanhempani eivät lapsuudessani ole olleet yhtään joulua lomalla. En ole minäkään, eka vapaa joulu koittaa sitten eläkkeellä. Näin lehmätkin saavat joulunsa, tai ainakin ruokaa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vähentäkää meidän töissä olevien taakkaa ja juokaa vähemmän alkoa.
Päivystyksessä on kiirettä kun vatsahuuhdellaan, paikkaillaan ja etsitään hätäsijoituksia humaltuneiden vanhempinen lapsille.
Oma lapsi on miehen kanssa anoppilassa kun "luon uraani" sairaalan päivystyksessä...
Esitän saman toiveen. Ottakaa iisisti sen alkoholin kanssa. Jää resursseja hoitaa niitä, jotka tarvitsevat hoitoa ilman omaa syytään.
Vierailija kirjoitti:
Päivystyksessä on kiirettä kun vatsahuuhdellaan, paikkaillaan ja etsitään hätäsijoituksia humaltuneiden vanhempinen lapsille.
Oma lapsi on miehen kanssa anoppilassa kun "luon uraani" sairaalan päivystyksessä...
Eikös tuossa joku vuosi uutisoitu siitä, että jouluna jotkut jopa syövät itsensä sairaalakuntoon?
Onko nämä yleisiäkin joulunaikaan päivystyksessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuossa joku vuosi uutisoitu siitä, että jouluna jotkut jopa syövät itsensä sairaalakuntoon?
Onko nämä yleisiäkin joulunaikaan päivystyksessä?
Yleensä ei vielä aattona, mutta kyllä "ähkyssä" olevia tulee sitten muutaman päivän päästä. Jokunen allergisen reaktion saanut tulee myös kun "Martta täti" on laittanut sitä todella allergisoivaa hasselpähkinää vain maun vuoksi vähän johonkin leivonnaiseen..
Meillä mies saattaa olla aaton vapaalla, muuten töissä. Samoin menee uusivuosi.
Ap. kuulostaa uudelta "Niina Mikkoselta"... mutta hänenkin ääni on kellossa muuttunut, kun kohtalo puuttui peliin, vaikka en sitä ap. todella toivo.
Mutta tuokin... myös mieheni sanoo näin, kuulostaa Mikkoskalta.
Kun lapseni olivat pieniä, olin vastavalmistunut lääkäri. Jotain työtaisteluakin siinä pukkasi, minuahan se ei erityisesti kiinnostanut, mutta miten sainkin kuulla miten kamalaa on että Lääkärit eivät halua tehdä Töitä Suomessa, vaikka heidät on Ilmaiseksi Koulutettu. (Ihan kuin kaikki Suomen insinöörit, ekonomit, juristit ja ns. kasvatustieteilijät eli suomeksi opettajanröhkäleet eivät olisi yhtä ilmaiseksi koulutettu..).
Yritin niin pirusti olla hyvä ja tunnollinen ja kunnollinen. Mitäs olisi pitänyt tehdä? Olla lisääntymättä, jotta vain tyhmät saisivat lisääntyä? No, vapaaehtoisesti otin joulupyhistä nuorena yhden päivystykseksi - sen joka ehkä vähiten haittaisi lasten joulua.
Tämän aloituksen kaltaisia en vaan oikeesti jaksa. Tuntuu että nykyään senkun munitaan mukuloita ja ihan sama kuka ne hoitaa ja pääasia että minulle minulle minulle kaikki ja minäminäminä arvostelen kaikkia ja kaikki muuta paitsi minä ei ole oikeasti edes ihmisiä.
Halveksin teitä. Nykyisin en ole enää terveyskeskuksessa teidän vittuilujanne kuuntelemassa. Teen jotain ihan muuta, ja toivon sydämestäni että joka ikinen lääkäri ja hoitaja tajuaa tehdä jotain muuta elämässään, jotta nää vittupäät jää hoidotta. Mehän, hei, meidän "ilmaisen" koulutuksen avulla, kyllä pärjätään...
Töissä on jouluna ihanaa. Olin aikoinaan Aaton aina kukkakaupassa.
Miksi joulutunnelmaa ei ehtisi luoda töiden jälkeen tai ennen töihin menoa?
Ja ilmainen sairaanhoito pitää olla kun pappa saa aattona sydärin ja äiti turpiin. Kyllä ne joulun työt voi siirtää muslimeille?
Menisin mieluusti töihin jouluna, koska meillä on miehen kanssa niin vaikeaa, enkä halua pilata lasten joulua riitelyllä.
Miehelle on terapeutti sanonut, ettei lasten kuullen pitäisi riidellä ja olemme molemmat samaa mieltä, mutta on aivan uskomatonta, millaisista asioista mieheni vetää pultit.
Ymmärtäisin kyllä, jos hän raivostuisi minulle siitä että toimisin jotenkin rumasti, ilkeästi, vaikka ihan viattomasta mokasta, joka kuitenkin olisi virhe, mutta ei. Hän vetää pultit siitä, että teen jotain hyödyllistä, käyttäydyn erityisen rakentavasti, joustavasti tms.
Käytännössä en siis itse voi miehen raivokohtauksia omalla toiminnallani torjua. Ainoa mikä hänelle kelpaisi, olisi se että olisin hiljaa jossain nurkassa tekemättä mitään järkevää. Kaikki muu on riskiä.
Hän on siis masentunut ja se purkautuu aggressioina minua kohtaan. Onneksi hän on lapsille säällisempi.
Koska hän ei suostu lähteä jouluksi muualle, on parempi että minä lähden. Yhtä hyvin voisin mennä vaikka töihin, niin tulisi aika käytettyä edes jotenkin järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Joulu kirjoitetaan pienellä kirjaimella
Miksi sitten itse kirjoitat isolla?
Ap rakas, pääosa uraäideistä on kyllä jouluna vapaalla, koska he voivat asemansa takia määritellä työaikansa ja tehdä tarvittaessa etätöitä. Että jos jotain haluat haukkua, kohdista se edes oikein.
Ps. Juhlapyhien nimet kirjoitetaan pienellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu kirjoitetaan pienellä kirjaimella
Miksi sitten itse kirjoitat isolla?
Samasta syystä kuin itse kirjoitit miksi isolla.
Ap on minäminäminä-keskeinen, jonka päähän ei mahdu, että kaikki eivät ajattele ja tunne kuin hän. Lisäksi osoittaa vielä paheksuntansa niille äideille, jotka ovat pakotettuja työnpuolesta menemään aattona töihin. Olet ap ylemmyydentuntoinen typerys. Elämä on kuule paljon monimuotoisempaa kuin mitä itse pikkupäässäsi ajattelet ja tunnet.
Jotkut ihmiset voivat esim vihata joulua ja sen luomaa paineita, esim oma mieheni on näitä jouluvihaajia ihan siitä syystä, että koko lapsuuden ajan joulu ja joulun tunnelma merkitsi hänelle isän alkoholismia, viinalla läträystä; se että isä välitti enemmän viinasta kuin lapsistaan ja heidän tarpeistaan.. Vanhemmat riitelivät koko joulun ja sitten aatoksi tehtiin lasten takia pakollinen, väkisin väännetty välirauha, jossa kaikki hyvä perustui valheelle ja tosiasioiden peittelyyn. Lapset saivat "verirahoja" koska ei oltu ehditty ostaa lahjoja kännäykseltä ja töiltä. Mieheni siis edelleenkin vihaa joululauluja, jouluruokia, ja kaikkea jouluun liittyvää. Hän haluaa viettää joulun pelkästään tavallisena lomana, eikä vain siksi että joulua on pakko viettää sen saman helvetin kaavan mukaan.
Minä menen juuri lasten vuoksi jouluna töihin. Eli kun minä olen pyhät töissä, olen arkena vapaalla ja pieni koululaiseni sekä päiväkodissa oleva kuopus saavat viettää kumpainenkin kolmen viikon joululoman. Hoidamme siis heitä mieheni kanssa vuoropäivinä. Ilman minun pyhätyömahdollisuuttani päiväkotilainen joutuisi vieraaseen päivystyshoitopaikkaan, kun oma päiväkoti on kiinni.
Aika jännä, että on päässyt kätilöksi ja äidiksi tietämättä, miksi lapsia syntyy.