Miksi turussa nuoret naiset kävelevät päin?
Jalkakäytävällä kulkevat vierekkäin kaverin kanssa, eivät väistä ollenkaan, vaan kävelevät pokkana päin kuin olisin ilmaa?! Tätä sattuu todella usein, ja nimenomaan turussa. Helsingissä ei ole vastaavaa "päin kävelemisen kulttuuria". Yleensä nämä nuoret naiset ovat sellaisia missi-tyyppisiä. Jalkakäytävällä eivät luo katsettakaan. Päin kävely on vielä todella kovaa, ottaa olkapäähän kipeästi, eikä välillä ole tilaa väistää näistä "missejä" kun ne jyräävät päälle jos vaikka toisella puolella on rakennuksen seinä. Itse olen sellainen luonnon kauniiksi kehuttu nainen, en meikkaa tai värjää hiuksia. Pukeudun siististi. Olen ystävällinen ihmisille, ja ystäväni sanoneet empaattiseksi luonteeksi :) Mutta tuo naisten tapa turun kaduilla käyttäytyä hämmentää, todella kummallista jyräämistä. Mistä tämä johtuu?
Kommentit (75)
Googlasin kadulla päin kävelijät ja törmäsin tähän ketjuun.. Eilen ihan huolella yritti sellainen punkkarin näköinen mimmi kävellä päin jalkakäytävällä, hän oli väärällä puolella, käveli vasenta reunaa, ja tämä tapahtui ihan Joensuussa.. Että osataan sitä muuallakin kuin Turussa! :(
Alkukantainen dominanssi sanokaa minun sanoneen!
En ole huomannut tuollaista. Itseäni ei kyllä haittaisi.
m35 128kg/201cm
Vierailija kirjoitti:
Se on dominanssin osoitusta. Merkkaavat reviiriään. Se joka väistää on häviäjä eikä kuuluu sille reviirille.
Miksei voi vaan vetää turpaan?
Itse olen Turussa syntynyt ja asun taas parinkymmenen Helsingin vuoden jälkeen. Olen 50 v nainen. En ole huomannut tuollaista ollenkaan, kyllä mua ihmiset väistää ihan samalla tavalla molemmissa kaupungeissa. Olen kyllä kuullut myös Helsingistä ihmisten valittavan tällaista päinkävelyongelmaa, mutta en muista että olisi koskaan mulle sattunut. Ehkä olen niin pelottavan näköinen :D
Vanha ketju, mutta ilmiö on edelleen voimissaan. Minua ei niinkään koske tai haittaa, rysäytän päin surutta ison mahani kanssa.
Kysypä heiltä, nyt kuin aloituksestasi on kulunut armolliset 10 vuotta.
"Bussissa jäädään istumaan käytävän puolelle ja istutaan siinä antamatta tilaa, vaikka bussi tulisi täyteen."
Näin Hesassa ja jos on kaksi teiniä istuu ikkunan vieruspaikoilla - keskustelevat kaikessa rauhassa - reput ja kassit viereisellä istuimella - ruuhkabussissa tai junassa. Tätä harrastavat myös täysi-ikäiset naiset. Jostain syystä tätä eivät miehet harrasta - heillä ei tosin ole käsilaukkua mukanaan.
Päinkävelyä harrastavat yleensä keski-ikäiset miehet!
Mitäs kilttimiehet valitatte, että ei naiseen kontaktia saa, kun Turussa ne kerran oikein ns. uivat liiveihin. Siitä vaan nappaamaan miellyttävä misu päältä, ja viette kotiin🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on dominanssin osoitusta. Merkkaavat reviiriään. Se joka väistää on häviäjä eikä kuuluu sille reviirille.
Miksei voi vaan vetää turpaan?
Miksi aina pitää vetää turpaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kilttimiehet valitatte, että ei naiseen kontaktia saa, kun Turussa ne kerran oikein ns. uivat liiveihin. Siitä vaan nappaamaan miellyttävä misu päältä, ja viette kotiin🤗
Tämä
Incelit olkaa tyytyväisiä kerta nämä missit kävelevät suoraan syliinne
Kyllä tätä ilmiötä esiintyy ainakin Espoossa. Yhden huippulukion oppilaita tulee vastaan neljä rinnakkain ja vaikka yritän yksin vastaan kävellessä siirtyä ihan reunaan, ei mitään elettä väistää, melkein päälle tulevat, Muutenkaan Suomessa ei ole mitään toisten huomioimisen kulttuuria useimmissa tilanteissa, esim. kaupoissa törmäillään ja tönitään anteeksi pyytämättä.
Mulla samankaltainen ongelma, en enää kutsu Turkulaisia luokseni. Aina hankaluuksia ja noloja tilanteita.
Esim. viimeisellä kerralla, neljästään kun kuljetaan ostoskeskuksissa niin kolme menee rivissä ja minä jättäydyn taaemmas. Arvatkaa onko helppo päästä hissiin? No keskimmäinen yleensä osuu oviaukosta sisään ihan ok, mutta nämä reunimmaiset yleensä kolahtaa hissin ovenpieliin kun kukaan ei väistä.
Ja kaikki kääntyy katsomaan... :((