Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi turussa nuoret naiset kävelevät päin?

Vierailija
18.12.2015 |

Jalkakäytävällä kulkevat vierekkäin kaverin kanssa, eivät väistä ollenkaan, vaan kävelevät pokkana päin kuin olisin ilmaa?! Tätä sattuu todella usein, ja nimenomaan turussa. Helsingissä ei ole vastaavaa "päin kävelemisen kulttuuria". Yleensä nämä nuoret naiset ovat sellaisia missi-tyyppisiä. Jalkakäytävällä eivät luo katsettakaan. Päin kävely on vielä todella kovaa, ottaa olkapäähän kipeästi, eikä välillä ole tilaa väistää näistä "missejä" kun ne jyräävät päälle jos vaikka toisella puolella on rakennuksen seinä. Itse olen sellainen luonnon kauniiksi kehuttu nainen, en meikkaa tai värjää hiuksia. Pukeudun siististi. Olen ystävällinen ihmisille, ja ystäväni sanoneet empaattiseksi luonteeksi :) Mutta tuo naisten tapa turun kaduilla käyttäytyä hämmentää, todella kummallista jyräämistä. Mistä tämä johtuu?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen turkulainen päinkävelijämissi enkä väistä ketään. Tukehtukaa siihen.

Eiköhän pieni polskinta Aurajoessa niistä sinustakin tuon katteettoman uhon :D

Tavataan vaikka teatterisillalla, niin saat uiskennellessasi samalla ihailla Anderssonin taidetta...

Vierailija
42/75 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavataan vaikka teatterisillalla, niin saat uiskennellessasi samalla ihailla Anderssonin taidetta...

no no! eipä uhkailla väkivallalla. Ei pidä vajota samalle tasolle kuin toinen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sen verran massaa, että heitä varmaan sattuu enemmän kun minua päin kävelevät, ehheheh...

Vierailija
44/75 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sen verran massaa, että heitä varmaan sattuu enemmän kun minua päin kävelevät, ehheheh...

On varmaan teiniprinsessoilla sen verran itsesuojeluvaistoa etteivät itseään isompaa kiusaa. Näinhän se menee aina koulukiusaamiskuviossakin; kiusataan sitä kuka on sirompi yms ettei itse vaan saa turpaan. Todella raukkamaista.

Vierailija
45/75 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no no! eipä uhkailla väkivallalla. Ei pidä vajota samalle tasolle kuin toinen ;)

Missä kohtaa uhkailin? :D

Kehotin pienelle uinnille vain, jotta karisee turkulaiselta pisuliisalta paranoidit euforiat päästä, ja tarjouduin vielä kaveriksi katsomaan perään ettei huku...

mutta näinhän aito turkulainen asian käsittää, uhkailuksi :D  

Vierailija
46/75 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa turkulaisista nuorista on muuttanut turkuun opiskelemaan:) eli ovat muualta kotoisin:)

Eli onko ne maalaisia? Niitä jotka tutun tavatessa jäävät vaihtamaan kuulumiset kaupan oviaukkoon.

Vierailija
47/75 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olakapiät pystyyn ja jyrää takas! Vittu!

Vierailija
48/75 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa on ahtaat jalkakäytävät ellet kävele Yliopistonkadulla.

niin mutta jos minä kävelen yksin ja vastaan tulee kolmen likan lauma niin eikö heidän kuuluisi mennä peräkkäin kulkemaan, tarviiko sitäkylki kyljessä kapeilla kaduilla kulkea ja vihainen ilme naamalla taklata toiset :/

ap

Ei ole sinun asiasi väistää. Kävelet vain eteenpäin ja tuijotat tiukasti kohtitulevaa prinsessaa silmiin. Törmää vaikka siihen jos ei älyä väistää. Älä ala nöyristelemään niille. M34

Vierailija
49/75 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olakapiät pystyyn ja jyrää takas! Vittu!

Juurihan ap on iskostanut ettei tahdo väkivalloin hoitaa ko. tilanteita. Ihan ymmärrettävää; väkivalta luo lisää väkivaltaa. Pitäisi saada näiltä tönjöiltä kitkettyä tuo häiriökäyttäytyminen. Hankalampaa kun itse ongelma on yhteiskunnan rakenteissa, jossa  kannustetaan kilpailemaan; "se toinen on sinun vihollisesi"

Vierailija
50/75 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeasti kuollut, ja luulet vain olevasi elossa. Tyttöset eivät näe aavehahmoasi.

*plot twist*

Vierailija
51/75 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa on ahtaat jalkakäytävät ellet kävele Yliopistonkadulla.

niin mutta jos minä kävelen yksin ja vastaan tulee kolmen likan lauma niin eikö heidän kuuluisi mennä peräkkäin kulkemaan, tarviiko sitäkylki kyljessä kapeilla kaduilla kulkea ja vihainen ilme naamalla taklata toiset :/

ap

Ei ole sinun asiasi väistää. Kävelet vain eteenpäin ja tuijotat tiukasti kohtitulevaa prinsessaa silmiin. Törmää vaikka siihen jos ei älyä väistää. Älä ala nöyristelemään niille. M34

Tulin kurkkaamaan mitä ketjussa tapahtuu :)

Mutta en tosiaan halua hoitaa väkivalloin takaisin törmäilemällä asiaa. Olen vielä siro nainen, olkapää äkkiä täysi hiusmurtumia :/ Enkä usko, että tuo edes muuttaisi näiden missien käytöstä. Olisi oikeasti kiva tietää mikä ajaa tuollaiseen. Onko tuollainen käytös teistä verrattavissa koulukiusaamiseen?

Ap

Vierailija
52/75 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaisen mieheni kaverit yöpyvät usein meillä, kun tulevat pääkaupunkiseudulle. Muuten kestitsen, mutta ulos en heidän porukkansa mukana enää lähde, kun kävelevät niin leveästi ja ajattelemattomasti jyräten kaikki alleen. Myös oma porukka saa jäädä jalkoihin ja siihen leveään riviformaation ängetään väkisin kerta toisensa jälkeen, vaikka kuinka huomauttelee.

Vierailija
53/75 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuota tapahtuu kaikkialla, kyse on nuorten naisten ylimielisyydestä ja huonoista käytöstavoista. Aika katteetonta keekoilua, sanoisin.

t. keski-ikäinen stadista

Vierailija
54/75 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäyttäkääs seuraavan kerran tällainen päin kävelijä "missi" ja kysykää miksi niin teki. Sillähän se selviää. Ellei tähän ketjuun nyt ilmesty kyseisiä tyyppejä kommentoimaan, se olisi kiva :-)

Vierailija
55/75 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla tässä taitaa outo kävelytyyli olla, kun jatkuvasti törmäilee muihin. Itse en törmäile, kumma juttu.

Vierailija
56/75 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan se on kyllä miehet, jotka eivät väistä kadulla, naiset väistävät siis useammin. Se on siis tutkittu fakta.

Ehkä nämä jotkut naiset ovat saaneet väistämisestä tarpeekseen ja päättäneet lopettaa sen. Tein niin aikoinaan kolmikymppisenä, päätin, etten enää koskaan väistä ketään miestä kadulla. Aloin sen jälkeen törmätä heistä lähes jokaiseen. Tulipahan havaittua, että miehet eivät tosiaan koskaan väistä vaan odottavat, että heitä väistetään.

Ehkä Turussa kasvaa tasa-arvoisten nuorten naisten sukupolvi?

Vierailija
57/75 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla tässä taitaa outo kävelytyyli olla, kun jatkuvasti törmäilee muihin. Itse en törmäile, kumma juttu.

Löytyypi sivulta 2.. Kannattaisi huolella lukea keskustelu ennenkuin alkaa aukomaan päätänsä :-/

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäni oon Turun kaduilla kävelly itseasiassa päivittäin enkä ole tuollaiseen ilmiöön törmännyt. Oiskohan sussa jotain vikaa? Käveletkö itse ihmisiä päin väistämättä jos useasti olet törmäillyt oikeen niin että kipeää tekee. Kuulostaa oudolta.

Ei, pyrin aina väistämään ihmisiä jos joku on kovin agressiivisen oloisena jyräämässä päälle, aina ei kerkeä tai ei ole tilaa ja siitä seuraa sitten tämä taklaus näiltä nuorilta naisilta. Olen ystävällinen ihminen, empaattinen luonteeltani, en ylipäänsä tue väkivaltaa missään muodossa, varsin rauhallinen luonteeltani, en viihdy yökerhoissa vaan ennemmin lueskelen vaikka kotosalla hyvää kirjaa. En tiedä kuulostanko mielestäsi kovin vialliselta?

ap

Vierailija
58/75 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan se on kyllä miehet, jotka eivät väistä kadulla, naiset väistävät siis useammin. Se on siis tutkittu fakta.

Ehkä nämä jotkut naiset ovat saaneet väistämisestä tarpeekseen ja päättäneet lopettaa sen. Tein niin aikoinaan kolmikymppisenä, päätin, etten enää koskaan väistä ketään miestä kadulla. Aloin sen jälkeen törmätä heistä lähes jokaiseen. Tulipahan havaittua, että miehet eivät tosiaan koskaan väistä vaan odottavat, että heitä väistetään.

Ehkä Turussa kasvaa tasa-arvoisten nuorten naisten sukupolvi?

laitatko linkkiä tutkimukseen.

Vierailija
59/75 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä sitä "kiirettä" muutenkaan, mutta olenkin pikkukaupunkilainen.

Tuntuu että mitä lähempänä palvelut on, mitä enemmän on saatavilla, mitä helpompaa kulkeminen on joka paikkaan niin sitä enemmän pitää säntäillä kuin päättömät kanat.

Väitän että 98% säntäilee kovaa vain säntäilyn vuoksi, 2% on oikeasti myöhästymässä jostain tai kokee edes riskin siihen. 

Vierailija
60/75 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on todellakin niin tympeää porukkaa, tulee omat opiskeluajat taas mieleen. Suomen koppavin kaupunki. Nyt asun pk-seudulla ja työkseni matkustan ympäri Suomea. Turkulaiset on ehdottomasti röyhkeysasteeltaan nro 1.