Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi turussa nuoret naiset kävelevät päin?

Vierailija
18.12.2015 |

Jalkakäytävällä kulkevat vierekkäin kaverin kanssa, eivät väistä ollenkaan, vaan kävelevät pokkana päin kuin olisin ilmaa?! Tätä sattuu todella usein, ja nimenomaan turussa. Helsingissä ei ole vastaavaa "päin kävelemisen kulttuuria". Yleensä nämä nuoret naiset ovat sellaisia missi-tyyppisiä. Jalkakäytävällä eivät luo katsettakaan. Päin kävely on vielä todella kovaa, ottaa olkapäähän kipeästi, eikä välillä ole tilaa väistää näistä "missejä" kun ne jyräävät päälle jos vaikka toisella puolella on rakennuksen seinä. Itse olen sellainen luonnon kauniiksi kehuttu nainen, en meikkaa tai värjää hiuksia. Pukeudun siististi. Olen ystävällinen ihmisille, ja ystäväni sanoneet empaattiseksi luonteeksi :) Mutta tuo naisten tapa turun kaduilla käyttäytyä hämmentää, todella kummallista jyräämistä. Mistä tämä johtuu?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa turkulaisista nuorista on muuttanut turkuun opiskelemaan:) eli ovat muualta kotoisin:)

ainoat mukavat tyypit turussa on juuri ne toisaalta muuttaneet. Ei ne paikalliset teiniprinsessa pappa betalar prinsessat!

Vierailija
22/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on dominanssin osoitusta. Merkkaavat reviiriään. Se joka väistää on häviäjä eikä kuuluu sille reviirille.

No onpa alkukantaista :-D

Ihmiset ovat.

ihminen voi myös opetella tiedostamaan itseään ja käytöstään ettei apinana painele menemään tuolla kylillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on dominanssin osoitusta. Merkkaavat reviiriään. Se joka väistää on häviäjä eikä kuuluu sille reviirille.

Ihmiset ovat.

ihminen voi myös opetella tiedostamaan itseään ja käytöstään ettei apinana painele menemään tuolla kylillä.

Sano se niille turkulaisille naisille.

Vierailija
24/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiset on ääliöitä. Ei voi mitään.

Vierailija
25/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat.

Sano se niille turkulaisille naisille.

ei niillä liiku päässä mitään muuta kun miten saa ruinattua isiltä pätäkkää seuraavaan shoppailureissuun.

Vierailija
26/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään!

Vierailija
27/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäni oon Turun kaduilla kävelly itseasiassa päivittäin enkä ole tuollaiseen ilmiöön törmännyt. Oiskohan sussa jotain vikaa? Käveletkö itse ihmisiä päin väistämättä jos useasti olet törmäillyt oikeen niin että kipeää tekee. Kuulostaa oudolta.

hyökkäys on paras puolustus?

Vierailija
28/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen turkulainen päinkävelijämissi enkä väistä ketään. Tukehtukaa siihen.

Vierailija
29/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä teitä itäsuomalaisia siellä Tšadissa harmittaa.

Vierailija
30/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noihin törmäilijöihinkin sattuu kun pidät sopivasti kyynärpäätäsi sivulla.

Minä teen niin. Kiva katsella kun pissaliisat pitelee mulkoillen kättänsä.

Vierailija
31/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen turkulainen päinkävelijämissi enkä väistä ketään. Tukehtukaa siihen.

Ok :) Mutta miksi haluat kävellä päin? Se ei tunnu mukavalta, varsinkin kun yrittää väistää ja yleisesti elämässä kohdella kanssaihmisiä mukavasti.

Ap

Vierailija
32/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on paljon missejä. Ilmeisesti jatkuvasti ovat tönimässä ihmisiä. Enpä siis matkusta Turkuun ikinä.

Vierailija
33/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa on paljon missejä. Ilmeisesti jatkuvasti ovat tönimässä ihmisiä. Enpä siis matkusta Turkuun ikinä.

Ilo on kokonaan turkulaisten.

Vierailija
34/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noihin törmäilijöihinkin sattuu kun pidät sopivasti kyynärpäätäsi sivulla.

Ei, en halua lähteä tälle linjalle :) En halua, että kukaan tuntee tarvetta satuttaa ketään. En vastaa väkivaltaan väkivallalla, en usko, että se ratkaisee ongelmaa. Olisi kyllä kiva kuulla perustelut tällaiselle käytökselle, onko kyse juuri jostain tiedostamattomasta reviirin osoittamisesta. Toisaalta myös meidän nykykulttuuri tukee epäinhimmillisyyttä, itsekeskeisyyttä ja kilpailemista, eli jos nämä ihmiset ovat ns. olosuhteiden uhreja.

Ap

Vierailija
35/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en halua lähteä tälle linjalle :) En halua, että kukaan tuntee tarvetta satuttaa ketään. En vastaa väkivaltaan väkivallalla, en usko, että se ratkaisee ongelmaa. Olisi kyllä kiva kuulla perustelut tällaiselle käytökselle, onko kyse juuri jostain tiedostamattomasta reviirin osoittamisesta. Toisaalta myös meidän nykykulttuuri tukee epäinhimmillisyyttä, itsekeskeisyyttä ja kilpailemista, eli jos nämä ihmiset ovat ns. olosuhteiden uhreja.

Ap

tai sitten he ei vaan jaksa kattella alaspäin koko ajan

Vierailija
36/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen 175cm pitkä :)

Ap

Vierailija
37/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

plus vaikka en olisikaan niin kyllä uskoakseni pienemmänkin ihmisen näkee kadulla vastaan tulevan aivan hyvin. Ei ketään saa töniä ja kiusata. Sellaisella käytöksellä tekee itselleenkin karhun palveluksen. Pitkä kestoista aitoa hyvää oloa tuo se kun kohtelee kanssaihmisiä hyvin.

Ap

Vierailija
38/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelystä en tiedä mutta hulluja pyöräilijöitä Turussa ainakin on. Olimme perheen kesken lomalla siellä ja Aurajoen molemmin puolin taitaa kulkea semmoinen jalankulku-pyörätie. Kolmen pienen lapsen kanssa olimme siis liikkeellä, ja siellä isot äijät ajaa pyörällä sen mitä jaloista lähtee, vaikka jalankulkijoita olisi kuinka paljon edessä. Ja olihan sitä porukkaa paljon, keskiaikamarkkinoiden aikaan.

Ei nyt mitään sattunut mutta ihme touhua.

Vierailija
39/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Ihan samalla tavalla tönitään Stadissakin, etuillaan tai ei anneta tilaa. Olen asunut kummassakin kaupungissa. Tuo on varmaan tiettyjen naisten ongelma. Siitä samaa mieltä että moni turkulaisista on sisäänpäinkääntyneitä. Kyse on pitkälti ujoudesta.

Vierailija
40/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Ihan samalla tavalla tönitään Stadissakin, etuillaan tai ei anneta tilaa. Olen asunut kummassakin kaupungissa. Tuo on varmaan tiettyjen naisten ongelma. Siitä samaa mieltä että moni turkulaisista on sisäänpäinkääntyneitä. Kyse on pitkälti ujoudesta.

Ikävää kuulla että helsingissäkin samaa :( Itse tosiaan en ole joutunut siellä tämän katutaklailun uhriksi ikinä, vaikka tulee usein vietettyä aikaa stadissa. Kesäisin jopa kuukaudenkin putkeen.

Turussa harvase päivä, ja aina saman tyylisten naisten toimesta. Ovat kyllä siis todella kauniita vaaleaverikköjä kasvoiltaan, ehkä jopa keskivertoa kauniimpia, ja siihen päälle vielä LV.n veskat, mutta miksi ihmeessä pitää niin tylysti kävellä vastaantulijaa päin? Sitä en käsitä :(

Ap