Ystävän mies kourii ja hiplaa
Erään suht. uuden ystäväni (alle vuoden tuttavuus) mies hiplaa ja kourii minun takapuolta, kun ollaan yhteisessä illan vietossa. Olen monesti kivahtanut hänelle, mutta ei usko. Eikä osaa itsekään sanoa, miksi sitä tekee. Aina sama juttu, jos muut eivät ole näkemässä. Tai jos vierekkäin istutaan pöydässä, niin alkaa silitellä minun jalkoja.
En ole uskaltanut kertoa ystävälleni mitään, koska pelkään, että välit menee. Mies varmasti kiistää kaiken ja juttu menee minun syyksi.
Oma mieheni tietää tämän ja on aikonut mainita asiasta, jos huomaa.
Miten toimisitte ko. tilanteessa?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Hei, Kylläpä on aika härsi jätkä tämä mies.
Teeppä tälle äijälle ensikerrralla niin, että kun vähänkin hiplaa, niin potkaise polvella täysillä haaroihin ja sano sitten näpit irti musta. Toinen tapa on lyödä miehen alapäähän täysillä nyrkillä.
Nämä tehoaa muuten 100% hyvin ja on jo testattu myös minuun. Minulla on nopeat sormet ja herkät pallit. Pallit kun saa polvenpäästä tai nyrkistä, niin se tekee miehelle kutaa. Kipinät sinkoaa päässä...!
Ylireagoit?
Meillä oli tällainen tapaus kaverpiirissä n. 5v sitten ja välithän siitä meni. Tämä mies on vieläpä tyttäreni kummisetä ja minä taas hänen tyttärensä kummitäti....harmittaa lasten puolesta ja tietysti myös ystävän menetys. Meillä kävi pari kertaa niin että ollessamme heillä kylässä ja he meillä mies tuli keittiössä puuhaillessani silittelemään, puristelemaan tissejä ja kuiskailemaan et meidän pitäis tavata, laita mailia. No en laittanut. Kerroin nämä kaikki miehelleni ja hän kyllä uskoi minua ja yhden vihjailevan kädensilityksen jopa näki ruokapöydässä. Viimeinen pisara oli ystäväni synttärit kun mies alkoi siellä kähmimään ja silloin lähdimme pois paikalta. Ystäväni ihmetteli seuraavana päivänä ja silloin laitoin vastauksen tekstarilla mistä syystä tuli mitta täyteen. Sitä en tiedä mitä paskaa mies oli vaimolleen selittänyt mutta välit meni ja nykyään ei juuri edes tervehdi jos satumme jossain esim. Kaupassa kerran vuodessa törmäämään. Minä tervehdin, ei ollut minun häpeäni. Mutta sen neuvon että pistä tuolle stoppi ja niin että vaimo tietää. Jokaisella on oikeus määrätä kuka koskee ja miten!
Siksi tuosta hihittelystä joku oli laittanut, koska oikeasti jotkut naiset ei pysty/kehtaa / jotenkin kykene sanomaan jyrkästi ei. Jotkut äijät taas ei tajua mitään vihjailuja että voisitko lopettaa, täytyy olla selkeäsanainen ja suora ilman hymyilyjä ja ystävällisyyttä. Ei kannata ajatella että enhän vain loukkaa miestä. Kuulostaa naurettavalta, että nainen tuollaisessakin tilanteessa ajattelee muita, mutta osalle omien rajojen pitäminen on oikeasti vaikeaa. Jos ap ei kuitenkaan kuulu edellämainittuun ryhmään, eikä mikään normaali puhuttelu ole auttanut, niin kehottaisin tekemään asiasta julkisen. Isoon ääneen että mitä sä teet, osuiko käsi vahingossa vai mitä meinaat. Sillä tavalla että kaikki muut kuulee. Koska jos ap hyssyttelee ja pelkää että muut kuulee, antaa se tälle neandertalille signaalin että asia ok. Ja jos teitä on isompi porukka, joku varmasti jossain vaiheessa näkee tilanteen ja ihmettelee mikset nosta meteliä asiasta. Luulee vielä että sulle asia ok.
Saisitko jotenkin todistettua tällaisen tilanteen? Sitten kerrot hiplaajan vaimolle tästä miehen kiusallisesta tavasta. Ja jos sinua syytetään valehtelijaksi niin tarvittaessa voit todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vähän miettiä omaa käytöstä ja signaaleja. Älä asetu hiplattavaksi, vaan istu toisaalle. Sano selvästi ei, ilman mitään hihityksiä.
Tässähän tämän näkee; minusta tulee "syyllinen" jopa täällä; heti epäillään, että menen ehdon tahdoin kourittavaksi, annan signaaleja tai vastaan kieltävästi hihitellen.
Mikään noista ei pidä vaan paikkaansa! Istun taatusti kauemmaksi, jos pääsen itse paikan valitsemaan. Ja napakasti olen sanonut vailla hymyn häivääkään. Sitten jos rääkäsen kovalla äänellä, niin kaikkihan ryntää heti paikalle. AP
Nimenomaan huudat suureen ääneen. Ihan turha peitellä toisen sikailua. Niin kauan kun kukaan ei tiedä, homma jatkuu.
Tää onkin vaikeaa. Itseä on ystävän miespuolinen ystävä kosketellut ja ahdistellut ja kun tein asiasta julkisen, kerroin mitä hän tekee, minusta tehtiin syyllinen ja valehtelija. Sana sanaa vastaan ja nainen on aina se, joka liiottelee, valehtelee ja keksii.
Vaikka maailmanhistoria ja ihan tämän päivän iltapäivälehdetkin on täynnä aineistoa siitä, että kyllä ne miehet oikeasti niin tekee. Helppoa silti syyllistää naista, joka tilanteessa on altavastaaja ja avuton.
Vierailija kirjoitti:
Siksi tuosta hihittelystä joku oli laittanut, koska oikeasti jotkut naiset ei pysty/kehtaa / jotenkin kykene sanomaan jyrkästi ei. Jotkut äijät taas ei tajua mitään vihjailuja että voisitko lopettaa, täytyy olla selkeäsanainen ja suora ilman hymyilyjä ja ystävällisyyttä. Ei kannata ajatella että enhän vain loukkaa miestä. Kuulostaa naurettavalta, että nainen tuollaisessakin tilanteessa ajattelee muita, mutta osalle omien rajojen pitäminen on oikeasti vaikeaa. Jos ap ei kuitenkaan kuulu edellämainittuun ryhmään, eikä mikään normaali puhuttelu ole auttanut, niin kehottaisin tekemään asiasta julkisen. Isoon ääneen että mitä sä teet, osuiko käsi vahingossa vai mitä meinaat. Sillä tavalla että kaikki muut kuulee. Koska jos ap hyssyttelee ja pelkää että muut kuulee, antaa se tälle neandertalille signaalin että asia ok. Ja jos teitä on isompi porukka, joku varmasti jossain vaiheessa näkee tilanteen ja ihmettelee mikset nosta meteliä asiasta. Luulee vielä että sulle asia ok.
Tämä on paras neuvo. Ääntä kehiin, naiset! Lakatkaa häpeämästä miesten puolesta heidän sikailujaan. Joo, tilanne on tosi kiusallinen, mutta ei sille jota kähmitään vaan sille joka kähmii.
Olen toimiNUT enkä vain toimisi: ärähtänyt hyvin selväsanaisesti täsmälleen siinä tilanteessa "LOPETA". Enkä piitannut pätkääkään siitä, mitä muut ajattelevat. Toinen vaihtoehto olisi tietenkin heittää siinä kaikille vitsiä kutittelevasta Kallesta, mutta se vaatii jo sekä mielikuvitusta, huumorintajua että rohkeutta.
Juuri siihen tuo toiminta perustuu, että sinä häpeät etkä kehtaat toimia. "Kaikki ryntäävät heti paikalle" - mutta taatusti lopettaa! Eikö se ole hyvä asia, että lopettaa?
Oletko kysynyt muilta samassa seurassa olevilta naisilta, tekeekö samaa heillekin?
Kerrot vain toisille siitä, ei sinun tarvitse välittää jos välit menee, koska miksi sinun pitäisi kärsiä tuosta?
Ekonomi Ville Turusta kirjoitti:
Kerroit että: Munille potkaistessa tms. voi käydä tosi huonosti.
Niin että mitä voi käydä huonosti...? Nyt ei ollut siis kyse kanamunista vaan miehen alapäästä.
Miesten munat kestää hyvin potkimista. Kokemusta on itselläni sekä antajana ja saajana.
Ps. Olen Steven Segal tyyppinen kaveri. Isot naiset välillä vaan potkii minuakin munille... ;-)
Ilmeisesti myös aivotoimintasi on Seagullin tasolla. Munille potkiminen voi viedä vaikka hedelmällisyyden. Siinä sitten pahoinpitelytuomion päälle saa maksaa elinikäiset korvaukset lapsettomuuden henkisistä haitoista tavallisten kipu- ja hoitokukukorvausten päälle. Ei se rikosrekisterikään ole pikku hinta yhden ääliön kouluttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tällainen tapaus kaverpiirissä n. 5v sitten ja välithän siitä meni. Tämä mies on vieläpä tyttäreni kummisetä ja minä taas hänen tyttärensä kummitäti....harmittaa lasten puolesta ja tietysti myös ystävän menetys. Meillä kävi pari kertaa niin että ollessamme heillä kylässä ja he meillä mies tuli keittiössä puuhaillessani silittelemään, puristelemaan tissejä ja kuiskailemaan et meidän pitäis tavata, laita mailia. No en laittanut. Kerroin nämä kaikki miehelleni ja hän kyllä uskoi minua ja yhden vihjailevan kädensilityksen jopa näki ruokapöydässä. Viimeinen pisara oli ystäväni synttärit kun mies alkoi siellä kähmimään ja silloin lähdimme pois paikalta. Ystäväni ihmetteli seuraavana päivänä ja silloin laitoin vastauksen tekstarilla mistä syystä tuli mitta täyteen. Sitä en tiedä mitä paskaa mies oli vaimolleen selittänyt mutta välit meni ja nykyään ei juuri edes tervehdi jos satumme jossain esim. Kaupassa kerran vuodessa törmäämään. Minä tervehdin, ei ollut minun häpeäni. Mutta sen neuvon että pistä tuolle stoppi ja niin että vaimo tietää. Jokaisella on oikeus määrätä kuka koskee ja miten!
No ei kai tälläisiä asioita millään tekstarilla laiteta!!
Kyllä tämä otetaan puheeksi ihan kahdestaan ystävän kanssa naamatuksin. Jotta hän näkee, miten vakavasti sinä asian otat ja että olet hänen puolellaan ja hänen puolestaan pahoillaan. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että ystävän on vaikea uskoa ja hän toivoo kovasti, että tässä olisi väärinkäsitys tms. Sanat siis kannattaa valita oikein.
Lisäksi noissa tilanteissa olen sanonut hyvin suoraan, hyvin tiukasti, että tämä kerta meni nyt tyhmyyden ja humalankin piikkiin ehkä, mutta kerta vielä, niin tulen keskustelemaan tästä ystäväni kanssa suoraan. Heti. Olen myös kertonut, että ymmärrät varmaan, että ystävyyteni sinun kanssasi sai nyt helkkarin ison kolauksen, kuten myös arvostukseni sinua kohtaan. Että näilläkin mennään sitten ainakin jonkun aikaa, mutta toivotaan, että tulee aika, kun jätämme tämän taakse, koska sinun käytöksesi on muuttunut, paitsi minua, myös muita kohtaan, kun oletan, että en ole ainut, kenelle tätä teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä otetaan puheeksi ihan kahdestaan ystävän kanssa naamatuksin. Jotta hän näkee, miten vakavasti sinä asian otat ja että olet hänen puolellaan ja hänen puolestaan pahoillaan. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että ystävän on vaikea uskoa ja hän toivoo kovasti, että tässä olisi väärinkäsitys tms. Sanat siis kannattaa valita oikein.
Lisäksi noissa tilanteissa olen sanonut hyvin suoraan, hyvin tiukasti, että tämä kerta meni nyt tyhmyyden ja humalankin piikkiin ehkä, mutta kerta vielä, niin tulen keskustelemaan tästä ystäväni kanssa suoraan. Heti. Olen myös kertonut, että ymmärrät varmaan, että ystävyyteni sinun kanssasi sai nyt helkkarin ison kolauksen, kuten myös arvostukseni sinua kohtaan. Että näilläkin mennään sitten ainakin jonkun aikaa, mutta toivotaan, että tulee aika, kun jätämme tämän taakse, koska sinun käytöksesi on muuttunut, paitsi minua, myös muita kohtaan, kun oletan, että en ole ainut, kenelle tätä teet.
No ei todellakaan tekstarilla.
Muutenkin ihmettelen, miten joku hyvän kaverin mies pääsee parikin kertaa kähmimään ja vielä jatkamaan toimintaansa.
Mutta ehkä ne onkin noita piirejä, joissa naiset puuhastelee keittiössä, oltiin sitten kotona tai kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa pelkäämästä, että välit menee, ja valita asiasta ystävällesi.
Ei se ystävä miehen äiti ole. Aikuinen mies on ihan itse vastuussa käytöksestään.
Sanoisin että jos nyt ei heti lopu, niin teet rikosilmoituksen seksuaalisesta ahdistelusta. Sitä tuo nimenomaan on!
En kyllä tapaisi tuota ystävää enää ja sanoisin syynkin. On sinulle todella ahdistavaa. Oikeasti pelkäisin olla tuon tyypin lähellä kahdestaan, nukahtaa vaikka sohvalle ja muut on sillä välin poissa. Voi vielä raiskata.
Siis mulle on käynyt vastaava. Mies halusi ihan vaan seksisuhteen kanssani. Väitti jopa että on rakastunut minuun. Jahtasi mua puoli vuotta tuolla asialla. Katkoin välit, en kertonut naiselle. Olis pitänyt. Heillä oli aina riitoja bileiden jälkeen kun kai tuo nainen huomasi mitä miehensä tekee mutta ei sitten kuitenkaan eronnut siitä, hyi saasta. Mä vaan pyrin aina poistumaan silloin tilanteesta ja ällötti ne molemmat. Että terveisiä vaan entiselle työkaverille joka lähti samasta työpaikasta toiseen työpaikkaan, ja sitten nykyään onkin ukkonsa kanssa samassa työpaikassa. Että miehes aktiivisesti yrittää pettää sua. Eikä oo loppuneet muuten ne sen viestit kokonaan vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko selvittää välejä kasvotusten. Laittaisin vain viestiä, itse olis siis toi joka katkoi välit. Se on vaan todella ällöttävää kun joku käy jatkuvasti iholle estelyistä huolimatta.
Ai niin tolla mun ahdistelijan vaimolla oli yks toinenkin ystävä yhtäkkiä katkonut välit. Ymmärrän nyt täysin mistä syystä. Hän oli silloin ihmeissään kun se tapahtui, veikkaanpa et miehensä käytös oli syynä.
Jotenka naiset, jos teidän ystävät sanaakaan sanomatta katkoo yhtäkkiä välit, kysykää välien katkojalta kiltisti oliko tähän jotain syytä, että aavistelette mutta haluatte varmuuden. Älkää syyttäkö tätä välit katkonutta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenka naiset, jos teidän ystävät sanaakaan sanomatta katkoo yhtäkkiä välit, kysykää välien katkojalta kiltisti oliko tähän jotain syytä, että aavistelette mutta haluatte varmuuden. Älkää syyttäkö tätä välit katkonutta siitä.
Ei ole pakko selvittää välejä kasvotusten. Laittaisin vain viestiä, itse olis siis toi joka katkoi välit. Se on vaan todella ällöttävää kun joku käy jatkuvasti iholle estelyistä huolimatta.
Ai niin tolla mun ahdistelijan vaimolla oli yks toinenkin ystävä yhtäkkiä katkonut välit. Ymmärrän nyt täysin mistä syystä. Hän oli silloin ihmeissään kun se tapahtui, veikkaanpa et miehensä käytös oli syynä.
Turpaan lyönti Huono, koska voi tulla verta !