Erityisherkkä ystäväni kävi aamulla kylässä, meille syntyi hirveä konflikti :(
Olen itsekin erityisherkkä, joten tulemme yleensä hyvin toimeen keskenämme. Meillä oli tänään aamulla hyvin aikaa viettää aikaa yhdessä, koska minulla oli kovan stressin vuoksi sairaslomaa ja ystäväni tekee vain nelipäiväistä työviikkoa, jottei kuormittuisi liikaa töissä. Olemme molemmat arkistonhoitajia ammatiltamme. Joimme yhdessä kamomillateetä ja keskustelimme mm. kukkien kasvattamisesta ja maalaustaiteesta. Ylpeänä näytinkin ystävälleni uutta maalamaani vesiväriteosta, jossa on kaksi lintua syömässä pieniä siemeniä maasta. Hän kehui maalausta kauniiksi, mutta havaitsin hänen kasvojen ilmeistä, ettei hän pitänyt siitä. Tämä ystäväni taisi huomata, että havaitsin hänen eleistään todellisen mielipiteensä ja yritti paikata tilannetta olemalla avoimen rehellinen ja totesi, että edellinen vesivärimaalaukseni oli hienompi. Pahoitin mieleni siitä, ettei hän todellisuudessa pitänyt uudesta maalauksestani, mutta yritin salata ikävät tunteet kiittämällä häntä kauniista sanoista. Ystäväni kuitenkin aisti todelliset tunteeni ja vaihtoi hienovaraisesti aihetta.
Vaikka keskustelumme siirtyikin jo muihin aiheisiin, mietin silti koko ajan mielessäni, että miksi hän ei pitänyt maalauksestani. Oliko se oikeasti huonosti maalattu vai oliko teoksen aihe kenties liian raju? Yritin saada ajatukset muualle, mutta huomasin, että olin jo ylikuormittunut ja tuskainen. Ystäväni aisti minusta, että kaikki ei ole hyvin ja hän sanoikin hienotunteiseen sävyyn, että hänen täytyy lähteä kotiin. Ystäväni oli selkeästi poissa tolaltaan tämän raastavan ja voimia vievän konfliktin seurauksena. Olen koko päivän itkenyt sitä, että ystävyytemme ei välttämättä ikinä palaa ennalleen. Kuinka selviän tästä umpikujasta? Voimmeko vielä olla ystäviä kaiken tämän jälkeen?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Erityisherkkä = omasta päästä keksitty ongelma, huomioherkkä, valitusherkkä, tahtoo jotain helvetin erityiskohtelua ja tekosyy.
Mekastuksesta päätellen taidat olla erityisherkkä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus oli oikeastaan aika hauska vitsi. Nauratti vaikka olen erityisherkkä.
Mitä eroa on muuten herkällä ja erityisherkällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus oli oikeastaan aika hauska vitsi. Nauratti vaikka olen erityisherkkä.
Mitä eroa on muuten herkällä ja erityisherkällä?
Se että erityisherkkä kyllä muistaa mainita olevansa erityisherkkä. Tavallinen herkkä ihminen on vaan herkkä ja se on luonteenpiirre siinä missä vaikkapa äkkipikaisuus. Erityisherkkä sen sijaan toivoo erityishuomiota ja kohtelua, erityisherkkyys on hyvä tekosyy asioille, mitkä "eivät ole kivoja". Ts. täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Erityisherkkä = omasta päästä keksitty ongelma, huomioherkkä, valitusherkkä, tahtoo jotain helvetin erityiskohtelua ja tekosyy.
Niimpä. Ei mitään herkkyyttä tai erilaisia luonteita ole olemassakaan. Kaikki on täsmälleen samanluonteisia ihmisiä. Joka muuta väittää,hakee huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Ei mitään herkkyyttä tai erilaisia luonteita ole olemassakaan. Kaikki on täsmälleen samanluonteisia ihmisiä. Joka muuta väittää,hakee huomiota.
😅
Tämä on yks parhaista! Ja kommenttini on aito 😊
T. Yks herkkä, ei mikänn erityinen.