Erityisherkkä ystäväni kävi aamulla kylässä, meille syntyi hirveä konflikti :(
Olen itsekin erityisherkkä, joten tulemme yleensä hyvin toimeen keskenämme. Meillä oli tänään aamulla hyvin aikaa viettää aikaa yhdessä, koska minulla oli kovan stressin vuoksi sairaslomaa ja ystäväni tekee vain nelipäiväistä työviikkoa, jottei kuormittuisi liikaa töissä. Olemme molemmat arkistonhoitajia ammatiltamme. Joimme yhdessä kamomillateetä ja keskustelimme mm. kukkien kasvattamisesta ja maalaustaiteesta. Ylpeänä näytinkin ystävälleni uutta maalamaani vesiväriteosta, jossa on kaksi lintua syömässä pieniä siemeniä maasta. Hän kehui maalausta kauniiksi, mutta havaitsin hänen kasvojen ilmeistä, ettei hän pitänyt siitä. Tämä ystäväni taisi huomata, että havaitsin hänen eleistään todellisen mielipiteensä ja yritti paikata tilannetta olemalla avoimen rehellinen ja totesi, että edellinen vesivärimaalaukseni oli hienompi. Pahoitin mieleni siitä, ettei hän todellisuudessa pitänyt uudesta maalauksestani, mutta yritin salata ikävät tunteet kiittämällä häntä kauniista sanoista. Ystäväni kuitenkin aisti todelliset tunteeni ja vaihtoi hienovaraisesti aihetta.
Vaikka keskustelumme siirtyikin jo muihin aiheisiin, mietin silti koko ajan mielessäni, että miksi hän ei pitänyt maalauksestani. Oliko se oikeasti huonosti maalattu vai oliko teoksen aihe kenties liian raju? Yritin saada ajatukset muualle, mutta huomasin, että olin jo ylikuormittunut ja tuskainen. Ystäväni aisti minusta, että kaikki ei ole hyvin ja hän sanoikin hienotunteiseen sävyyn, että hänen täytyy lähteä kotiin. Ystäväni oli selkeästi poissa tolaltaan tämän raastavan ja voimia vievän konfliktin seurauksena. Olen koko päivän itkenyt sitä, että ystävyytemme ei välttämättä ikinä palaa ennalleen. Kuinka selviän tästä umpikujasta? Voimmeko vielä olla ystäviä kaiken tämän jälkeen?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta ap:n kuvailema ihmistyyppi ei kyllä ole erityisherkkää nähnytkään. Kivahan se on repiä hauskuutta asiasta mistä ei selvästikään ymmärrä mitään. Halpamaista tosin.
Toisella sivullahan ap tunnustaa itsekin olevansa erityisherkkä.
Niin, koska ap niin kirjoittaa, niin täytyyhän sen olla totta. Voi luoja, mistä näitä tomppeleita sikiää? Ap ei taatusti ole oikeasti erityisherkkä, koska hänen "vitsinsä" ei kerro mitään erityisherkkyydestä. Mutta koska suurin osa ihmisistä, ainakin täällä palstalla, eivät tiedä asiasta mitään, vaan juurikin käsittävät erityisherkkyyden tuollaiseksi ihme käytökseksi, niin juttu uppoaa yleisöön. Osa jopa tuntuu ottaneen tosissaan. Sivistäkää itseänne edes vähän. Jos kirjaan tarttuminen om ylivoimaista, niin googlatkaa edes.
Olet sinäkin hieman tosikko. Eiköhän tuossa ihan tarkoituksella vedetty överiksi käyttämällä stereotypioita ja joitakin harhaluuloja.
Provoilu on taitolaji. Tässä meni kaikki pieleen. 0/5p
Vierailija kirjoitti:
Jos provo saa yli neljäsataa alapeukkua, on se vähintään 4/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos provo saa yli neljäsataa alapeukkua, on se vähintään 4/5.
Sanoisin että tämä on vahva 5/7.
Minusta tää oli upea aloitus. Semmonen herkkä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tää oli upea aloitus. Semmonen herkkä.
Erityisen herkkä.
Tämähän kertoo vähän niin kuin minusta :) t. arkistonhoitaja
Löytääkö tuon mainitun introvertin syntymäpäivä -jutun jostain?
t. erityisherkkä ja introvertti, joka haluaisi lisää naurua perjantai-iltaansa :)
Vierailija kirjoitti:
Löytääkö tuon mainitun introvertin syntymäpäivä -jutun jostain?
t. erityisherkkä ja introvertti, joka haluaisi lisää naurua perjantai-iltaansa :)
http://www.vauva.fi/keskustelu/2460339/jarjestimme_mahtavat_introvertti…
Ehkä kannattaisi lähettää ystävättärelle vaikka kirje, jossa voit kertoa tuntemuksistasi ja siitä kuinka pahoillasi olet.
Miksi minua alkoi suunnattomasti huvittaa, kun luin jeremiaadiasi? Oli kuin jostain halpahintaisesta heikkotasoisesta naistenlehdestä.
Tämä aloitus oli oikeastaan aika hauska vitsi. Nauratti vaikka olen erityisherkkä.
Erityisherkkä = omasta päästä keksitty ongelma, huomioherkkä, valitusherkkä, tahtoo jotain helvetin erityiskohtelua ja tekosyy.
Niin, koska ap niin kirjoittaa, niin täytyyhän sen olla totta. Voi luoja, mistä näitä tomppeleita sikiää? Ap ei taatusti ole oikeasti erityisherkkä, koska hänen "vitsinsä" ei kerro mitään erityisherkkyydestä. Mutta koska suurin osa ihmisistä, ainakin täällä palstalla, eivät tiedä asiasta mitään, vaan juurikin käsittävät erityisherkkyyden tuollaiseksi ihme käytökseksi, niin juttu uppoaa yleisöön. Osa jopa tuntuu ottaneen tosissaan. Sivistäkää itseänne edes vähän. Jos kirjaan tarttuminen om ylivoimaista, niin googlatkaa edes.