Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitoalalla työskentelevä, otitko influenssarokotteen?

Vierailija
17.12.2015 |

Työnantaja painosti meitä, mutta rokotehan on vapaaehtoinen. Mites muilla?
Kerro vielä millaisessa paikassa olet töissä?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ja niin otti koko perheenikin ( mies + 3 lasta). Kotihoidossa työskentelen. Työnantajat painostaa, koska työkavereissa on myös näitä huuhaa-uskovaisia (otin vuonna-x ja silloin olin koko ajan kipeä, johtui rokotteesta).

Vierailija
22/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin saakka rokotuksia saa?

Olin lomamatkalla silloin, kun meillä olisi rokotuksia annettu.

(Joo ja kysyn kyllä työterveyshoitajalta asian myös kunhan kerkeen.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Työpaikkana leikkausosasto.

Btw,  keskussairaalamme teholle on jo saapunut ensimmäinen influenssan uhri.

Monta tullut hoidettua. Ei ole kiva tauti joka olisi ollut estettävissä/ lievennettävissä helposti.

Teholta sh

Vierailija
24/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin saakka rokotuksia saa?

Olin lomamatkalla silloin, kun meillä olisi rokotuksia annettu.

(Joo ja kysyn kyllä työterveyshoitajalta asian myös kunhan kerkeen.)

Meillä ainakin rokotetaan vielä tammikuussa.

Vierailija
25/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi vähän nämä ei ottaneet avata päätöstään muutenkin kuin että en sairasta muutenkaan

Vierailija
26/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh... kiihottava pyllyrokotus !!!

Vierailija
27/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti otin itseni, läheisteni ja potilaiden suojaksi. Vastustuskyvyltään heikon potilaan rokottaminen ei kehitä hänelle yhtä hyvää suojaa kuin terveen rokottaminen hänelle tekee ja tämähän pitäisi hoitajien tietää . sh akuuttikirurgialta

Vierailija
28/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin lopetan hoitoalan työt kuin otan kausiinfluenssarokotteen. Minulle tulee  tarpeeksi vaikeita oireita jo perusrokotteiden tehosteista. En ota yhtään sellaista rokotetta, joka heikentäisi terveyttäni ilman, että hyötyisin siitä itsekin. Sairastin influenssan silloin kun olin lasten kanssa kotona. Ehkä se suojaa seuraavat 10 vuotta?

Sitä paitsi olen tarkka aseptiikastani toisin kuin jotkut rokotetuista. Ei se automaattisesti tarkoita vastuuttomuutta potilaiden terveydestä, jos ei ota rokotetta. En aivastele enkä puhu sylki roiskuen lähellä tai  ole nuhaisena töissä.  Enkä koskettele nenääni tai kasvojani. Noudatan pilkun tarkasti hygieniaohjeita. Hoidan heikkokuntoisen potilaan rokotetun, mutta flunssaisen työkaverini puolesta, vaikka hän itse olisikin aluksi sitä mieltä, että ei tässä mitään, hän menee...

Vierailija
29/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahh... kiihottava pyllyrokotus !!!

Dorsogluteaalista pistopaikkaa ei tulisi enää käyttää

Vierailija
30/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin otin. Olen vastasyntyneiden tehon sh. Mieheni on yksityispuolella lääkärinä ja otti myös.

Vierailija
31/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota, minua ei illumination hallitse.

Vierailija
32/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin lopetan hoitoalan työt kuin otan kausiinfluenssarokotteen. Minulle tulee  tarpeeksi vaikeita oireita jo perusrokotteiden tehosteista. En ota yhtään sellaista rokotetta, joka heikentäisi terveyttäni ilman, että hyötyisin siitä itsekin. Sairastin influenssan silloin kun olin lasten kanssa kotona. Ehkä se suojaa seuraavat 10 vuotta?

Sitä paitsi olen tarkka aseptiikastani toisin kuin jotkut rokotetuista. Ei se automaattisesti tarkoita vastuuttomuutta potilaiden terveydestä, jos ei ota rokotetta. En aivastele enkä puhu sylki roiskuen lähellä tai  ole nuhaisena töissä.  Enkä koskettele nenääni tai kasvojani. Noudatan pilkun tarkasti hygieniaohjeita. Hoidan heikkokuntoisen potilaan rokotetun, mutta flunssaisen työkaverini puolesta, vaikka hän itse olisikin aluksi sitä mieltä, että ei tässä mitään, hän menee...[/quote

Rokotteen ottaminen ei myöskään tarkoita huonoa aseptiikkaa, pikemminkin päinvastoin, kun infektioiden torjunnasta tietää, ymmärtää rokottamisen merkityksen. Influenssa tarttuu tehokkaasti ennen oireiden alkamista pärskimisineen. t hygieniahoitaja

Vierailija
33/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi olen tarkka aseptiikastani toisin kuin jotkut rokotetuista. Ei se automaattisesti tarkoita vastuuttomuutta potilaiden terveydestä, jos ei ota rokotetta. En aivastele enkä puhu sylki roiskuen lähellä tai  ole nuhaisena töissä.  Enkä koskettele nenääni tai kasvojani. Noudatan pilkun tarkasti hygieniaohjeita. Hoidan heikkokuntoisen potilaan rokotetun, mutta flunssaisen työkaverini puolesta, vaikka hän itse olisikin aluksi sitä mieltä, että ei tässä mitään, hän menee...

Juu, rokotteita ei tarvittaisi, mikäli ihmiset vain olisivat tarkempia sen kanssa, mihin pärskivät. Eikun...

Vierailija
34/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
35/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en,lastenhoitaja päiväkodissa

Vierailija
36/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin. Neuvolassa töissä. Itseni (raskaana) ja eritoten vauvojen takia.

Vierailija
37/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin. MIELESTÄNI itsekästä ja ammattitaidotonta ottaa testattua rokotetta. 

Vierailija
38/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten suurin osa hoitajista, minäkään en ole rokotetta ottanut. Työskentelen peruskuntoisten ihmisten kanssa. Vaikka olen hoitaja, olen myös ihan ihminen jolla on määräysvalta omaan kehoonsa.  

Minä pitäisin mielelläni suusuojaa. Se suojaisi minua mukavasti asiakkaiden aivasteluilta ja yskimisiltä. Suusuojan käytön vaatiminen on laitonta, mutta myöskään käytännössä sitä ei saa pitää, ja sillä uhkailu on pelkkää pelleilyä. Se nimittäin säikyttää asiakkaat järjiltään, että hoitajat kulkee suusuojan kanssa kuin jonkun ebola- epidemian aikana, eikä se tee hyvää laitoksen imagolle. Periaatteessa rokotteesta meuhkataan hirveästi, käytännössä ollaan ihan vaan hissukseen. Minä olen ilmoittanut käyttäväni suusuojaa todella mielelläni, mut se aiheutti vaan kiusallisia selityksiä. Että nyt en sitä sitten käytä kun ei johto kerran osaa päättää että mitä mieltä he tästä asiasta ovat.

Vierailija
39/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotteen mutta ihan suojatakseni itseni. Nivelreuma ja immunosupressiivinen lääkitys. Työnantaja kyllä painostaa ja maskipakko jos rokotetta ei ota.

Vierailija
40/57 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa että jotkut terveydenhoitoalan ihmiset on noin vainoharhaisia ettei uskalla yhtä tutkittua influenssarokotetta ottaa. Itse en ole terveydenhoitoalalla, mutta astmaatikkona otan rokotteen aina. Ikinä siitä ei ole seurannut mitään oireita ja vastustuskyky ei ole heikentynyt, vaan olen yhtä terve kuin yleensäkin (eli mulla on yksi normiflunssa tai vatsatauti per vuosi)