Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onķo tämä ihminen narsisti?

Vierailija
17.12.2015 |

Tiedän ihmisen joka omaa kaikki muut narsistin luonteenpiirteet mutta on yleensä hiljainen ja hyvin rauhallinen eikä kerjää huomiota. On kylmä ja laskelmoiva, viihtyy yksikseen, ei kovin suosittu.
Mutta manipuloi ja hyväksikäyttää ihmisiä ja on hyvä siinä, valehtelee eikä kiinnostu ihmisistä ellei niistä ole mitään hyötyä itselleen. Vai onko tämä enemmänkin psykopatiaa vai narsismia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan tässä on kyse jostakin yksin viihtyvästä henkilöstä joka ei syystä tai toisesta pidä muista ihmisistä tai luota muihin tmv... miten tuollainen voisi olla narsisti?? Tsiisus.

Vierailija
22/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen narsistuun on iso juttu, ota selvää mitä se on. Jos se on sitä, niin reagoiä faktoin, voi kiesus että yritän nyt tehdä sitä, en selvinpäin mutta parempi niin etä pystyn ilmaisemaan jotain järjellä ja fiksusti, versus kaikki se vuosien myötä,, kun oli tätä. Oon niin rikki, ja fiksusti kun sen jällleen teen nyt, todellisin sanoin, veikkaan ettei auta. Näitä ihmisiä kohtaan pitäisi olla rajumpi lähestymislaki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi luoja... onko tää provo vai onko joku näin hölmö oikeesti, että jakaa noin vakavia diagnooseja ilman mitään kompetenssia ja perusteinakin "se vaan manipuloi ja haluaa hyötyä muista". ööh..? voisitko antaa konkreettisia esimerkkejä? nykyään kaikki, joista ei pidä, on niin kiva laittaa jonkin häiriön alle.

Näin, ja jos se käytös on todellisuudessa vähän kaikkea muuta kuin narsistin (tai psykopaatin), niin sitten kaivamalla kaivetaan sitä narsistia tai psykopaattia sieltä esiin, vaikka riittävän kauan googlettelemalla ja riittävän antaumuksella kaikkiin sanoihin ja eleisiin paneutuen. 

Vierailija
24/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ketkä ei tee niinku mä ehdotan, sanon tai käsken tai toteuta mun toiveita ja hypi kuten mä sanon tai pidä musta ja haluu mua tai haluu viettää usein aikaa mun kaa tai kehu mua ja ylistä mua, on ainaskii siis vähintää narsistei, psykopaattei, sosiopaattei tai sit noit naprapaattei tai aparaattei.

Tämän Ketjun Aloittaja, jonka ÄO on iha huikee

Vierailija
25/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi luoja... onko tää provo vai onko joku näin hölmö oikeesti, että jakaa noin vakavia diagnooseja ilman mitään kompetenssia ja perusteinakin "se vaan manipuloi ja haluaa hyötyä muista". ööh..? voisitko antaa konkreettisia esimerkkejä? nykyään kaikki, joista ei pidä, on niin kiva laittaa jonkin häiriön alle.

Näin, ja jos se käytös on todellisuudessa vähän kaikkea muuta kuin narsistin (tai psykopaatin), niin sitten kaivamalla kaivetaan sitä narsistia tai psykopaattia sieltä esiin, vaikka riittävän kauan googlettelemalla ja riittävän antaumuksella kaikkiin sanoihin ja eleisiin paneutuen. 

Niin, ja jos ei mitään konktreettista voi sanoa senkään jälkeen  tai perustelemaan väitettä narsismista, niin se johtuu siitä, että kyseinen väitetty narsisti on NIIN narsisti että osaa toimia hienovaraisesti. kyse ei tietenkään ole tämän diagnoosin antajan tulkinnoista, vaan narsistiksi väitetty vaan on SELLAINEN ja se on se sen olemus, missä narsismi tulee ilmi.

En tarkoita vähätellä ihmisiä, jotka ovat oikeasti tulleet huonostikohdelluiksi, mutta kyllä aina voi sanoa jotain konkreettistakin ja perustella vaikka väitteitä manipuloinnista ja hyväksikäytöstä. huhhuh, surku, että ihmisiltä puuttuu myötätunto ja erilaisuudensietokyky.

Vierailija
26/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas jotenkin vihamielinen aloitus. Miten helvetissä jotkut näkee nykyään narsismia iha kaikkialla?

Kyllä minusta tuo toinen ihminen vaikutti aika ikävältä, kun kuvailtiin että laskelmoi, manipuloi, hyväksikäyttää, valehtelee jne. ja valikoi ihmiset hyödyllisyyden perusteella. Sori vaan, mutta ei tuo ihan terveeltä kuulosta. Ehkä joillekin on arkipäivää tuollainen, kaikille ei.

Vierailija
27/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas jotenkin vihamielinen aloitus. Miten helvetissä jotkut näkee nykyään narsismia iha kaikkialla?

Kyllä minusta tuo toinen ihminen vaikutti aika ikävältä, kun kuvailtiin että laskelmoi, manipuloi, hyväksikäyttää, valehtelee jne. ja valikoi ihmiset hyödyllisyyden perusteella. Sori vaan, mutta ei tuo ihan terveeltä kuulosta. Ehkä joillekin on arkipäivää tuollainen, kaikille ei.

niin, tai sitten ap:n ihan omaa kärjistettyä, yliampuvaa ja mielikuvituksen tuottamaa paikkaansa pitämätöntä päätelmää ihmisestä, josta hän ei syystä tai toisesta pidä.

Kun kyseessä on täysin yksipuolinen näkemys asiasta ja täysin anonyymin ihmisen tekemä aloitus, on ihan järkevää olla kriittinen...

Vierailija
28/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtavia nämä av-analyysit. "Mulla on yksi tuttava joka on hiljainen, eikä vaadi huomiota, onko hän narsisti?" "Ei, kuulostaa ennemmin sosiopaatilta." :'D

ja nämä tyypit jotka selittävät kaikkien niiden, joiden kanssa he eivät tule toimeen olevan ihan OIKEESTI narsisteja, "tää on siis ihan OIKEESTI narsisti, siis ihan oppikirjamainen, siis ihan diagnoosia vaille". 

Voi kun näkisi kuinka nämä ap:t itse käyttäytyvät ;)

Täällä on koolla erittäin matalakoulutettua väkeä. Vain murto-osalla on yliopistotutkinto.

Vierailija
29/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuulostaa narsistilta.

Vierailija
30/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on narsissi. http://tinyurl.com/zghbl8a Aivan selvä diagnoosi tuon perusteella. Pahoittelut :(

Vierailija
31/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En saanut manipuloitua tätä henkilöä toimimaan tahtoni mukaan, joten sen on pakko olla joku narsisti!!!1"

Minäkin olen lukenut lukiopsykologia ykkösen, ja myös tunnen projektion käsitteen. Terveisiä vaan ässälle. Ja ei, en ole narsisti, sinä vain olit tyhmä ja en jaksanut enää pelailla pelejäsi. Ikävää että jos se ottaa noin koville huomata ettet olekaan se älykkäin manipulaatiomestari.

Vierailija
32/33 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä viipyy konkreettiset esimerkit narsismista?

Vierailija
33/33 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap hoi, kerro esimerkkejä manipuloinnista ja narsistisista luonteenpiirteistä! jäi kiinnostamaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme