tuntuu että mun perhe salaa jotain
Aina kun kysyn lapsuudestani tai synnytyksestäni tai jotai muuten vain elämästäni aletaan huutamaan tai vaihdetaan aihetta tai vastaus on vaa tälläne "olit normaali rauhallinen kiltti lapsi" "HEI EN MÄ NYT JAKSA JUTELLA" mielenkiinnosta vain kyselen mutta en koskaan saa sitä vastausta välillä epäilen että minulla on lapsuudessa tapahtunu jtn tai olisin adoptoitu
Kommentit (37)
Jos kuulutte kirkkoon, hae kirkkoherranvirastosta virkatodistus, josta ilmenevät myös perhesuhteet. Sano syyksi vaikka opiskeluun hakeminen. Siellä nimittäin kysytään, mihin tarkoitukseen todistus tulee.
Voi olla esim. myös, että olet syntynyt hedelmöityshoidoilla ja ehkä luovuyeyuilla sukusoluilla. Lapsettomuus oli ennen monelle iso häpeä ja lapsettomuushoitojen alkuvaiheessa lääkärit neuvoivat vanhempia olemaan kertomatta totuutta lapselle. Nykyään tiedeyään, että salailu on haitallista ja kehotetaan kertomaan avoimesti jo heti kun lapsi ymmärtää puhetta.
Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan tuollaista! Muista että salailu tms ei ole sinun syysi! Lapset helposti kokevat, että heissä on jotain vikaa, kun tuntevat, että perheessä on salaisuus. Ei ole! Kyse on vanhempien omasta lukosta, jota eivät osaa käsitellä. Minusta sinun kannattaisi jatkaa kysymisyä, istua alas ja sanoa, että haluat että puhutte asian selväksi, että se on sinulle todella tärkeää. Älä luovuta, ennenkuin saat vastauksia.
Hei mulla sama juttu! Paitsi epäilen että vanhin veljeni on adoptoitu tms.. ei ole mitään "vastasyntyneen" kuvaa toisinkuin minusta js toisesta isoveljestä. Kerran pari vuotta sitten istuin koneella, isoveli oli lähdössä kouluun, isä katsoi ikkunasta ja sanoi: "On se orpo lapsi" tmv. Miksi ihmeessä?
Kysyin äske mun "vastasyntyneen" kuvaa sanoin että en ole ikinä nähny sitä olen vain nähnyt kun olin 3-4 vuoden vanha äitini vastasi "höpö höpö oon mä näyttäny sulle sen kuvan et vaa muista"
Jatka nyt vaan äitisi kovistelua. Onhan sinulla oikeus tietää alkuperäsi! Anna suuttua, sillähän voit saadakin totuuden selville, kun äidiltäsi menee hermot.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin äske mun "vastasyntyneen" kuvaa sanoin että en ole ikinä nähny sitä olen vain nähnyt kun olin 3-4 vuoden vanha äitini vastasi "höpö höpö oon mä näyttäny sulle sen kuvan et vaa muista"
Vaadi kuva nähtäväksi nyt. Mitä äitisi sanoo siihen?
Kerro äidillesi, että olet tilaamassa tietosi tuolta väestörekisteristä. Katso miten reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei onnistu koko aja "palvelun käyttö epäonnistui"
Nyt onnistuu, kokeilin juuri. Millä yritit tehdä tunnistautumisen?
Ap voisi ainakin opetella käyttämään pisteitä ja pilkkuja, sekä isoja kirjaimia. Todella rasittavaa lukea tuollaista yhtä pötköä olevaa tekstiä, muutenkin äidinkieli näyttää olevan heikohkolla tasolla. Kyllä 15-vuotiaan pitäisi osata kirjoittaa tekstiä oikein, eikä tuollain jälkeenjäänellä tavalla, ellei sitten ole jälkeenjäänyt...
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi ainakin opetella käyttämään pisteitä ja pilkkuja, sekä isoja kirjaimia. Todella rasittavaa lukea tuollaista yhtä pötköä olevaa tekstiä, muutenkin äidinkieli näyttää olevan heikohkolla tasolla. Kyllä 15-vuotiaan pitäisi osata kirjoittaa tekstiä oikein, eikä tuollain jälkeenjäänellä tavalla, ellei sitten ole jälkeenjäänyt...
No voih on tosi rasittavaa voi voi älä sitten lue jos toisen äidin kieli on jälkeenjäänyttä. Harva 15 vuotias kirjoittaa tekstiä oikeen kunnolla isot kirjaimet ja pisteen oikeen kirjakieltä
Kumpi on pahempaa? Se että itse alat epäilemään ja "vanhempasi" eivät kerro, kierrellen ympäripöyreesti jotain mumisevat kieltävä.. vai nyt kertoisivat heti kaiken?
Onko pikku vai isoveli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaadi kuva nähtäväksi nyt. Mitä äitisi sanoo siihen?
Kerro äidillesi, että olet tilaamassa tietosi tuolta väestörekisteristä. Katso miten reagoi.
Olen vaatinut et näyttäis sen kuvan ja olen odotellut tässä monta tuntia äitini meni ikeaan. Kusetin äidilleni että sanoin terveydenhoitajalle että äitini salaa minulta jotain.äitini alkoi ragemaan on ihan paniikissa hän pelkää sossuja
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on pahempaa? Se että itse alat epäilemään ja "vanhempasi" eivät kerro, kierrellen ympäripöyreesti jotain mumisevat kieltävä.. vai nyt kertoisivat heti kaiken?
Onko pikku vai isoveli?
Se että Vanhempani eivät kerro. olisi ihanaa jos olisi pikku tai isoveli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti sinut on adoptoitu tai ehkä vain jonkunlainen huostaanotto kyseessä. Ehkä olet itsekin miettinyt miksi et ole lainkaan vanhempiesi ja sisarustesi näköinen.
Mielestäni en muistuta ollenkaan perheenjäseniäni näytän kuulemma ihan aasialaiselta minulla on vahva tunne että olisin adoptoitu välillä luulen että minut on adoptoitu jostain aasiasta
Oletko jotenkin yksinkertainen? Jos näytät aasialaiselta ja muu perhe ei, niin eiköhän asia ole ihan selvä.
Se on ihmeellistä että sisarustesi lapsuudesta/synnytyksestä puhutaan mutta ei sinun tai muuten sinulle aletaan raivoamaan. Jotain häikkää tuossa kyllä on. Muistatko lapsuudesta mitään?
Onkohan vanhempasi tehneet jotain ja pelkäävät jäädä kiinni?