Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****MARRASMASUJEN viikko 7****

13.02.2006 |

Ajattelin tässä nyt pistää uutta pinoa kun tuo edellinen on jo melkosen pitkä ketju( hyvä niin =D).

Karkasi äskeinen aloitus, joten aamupöppöröisenä vielä ollaan.

Muksut(2 ja 5v.) herättivät jo hitusen ennen kuutta ja koululainen lähti juuri opintielle ja nuo nuorimmat seurailee lastenohjelmia telkusta. :) Nyt siis rauhallista...hetken aikaa.

Omaa napaa: Nyt on meneillään kp 12/25 ja ovistikkuun näyttää syntyneen Lh-huippu!?

Luulin oviksen jo olleen ja menneen sillä kun testailut aloitin niin heti ekalla tikulla sain viimeviikolla plussaa(tässä välissä viiva katosi)*eh*. Nooh, nyt on sitten puuhailtu kumpaisellakin kertaa ja vielä varuiksi jatketaan. =P

Toisaalta kun ajattelen niin nytkin olis ihan selkeitä oireita...toisaalta nää liippaa melko läheltä raskausoireita.

Olen ruvennut päkäilemään, että pitääköhän nuo ovistestit nyt ihan satavarma paikkaansa? Kaiketi niihinkin joku virhemarginaali löytyy ja mikä niiden herkkyyserot on eli jos on sitä " ei herkintä" niin nouseeko jokaisella lh-taso sille korkeudelle ovuloidakseen? Kun eihän kaikkien hormoonitaso riitä raskaustesteissäkään saamaan plussaa ns. viiteaikana eli menkkojen poisjäätyä ja riippuu paljon testistä ja silti kaikki on ok.

Hmmm.....tää nyt on vaan spekulointia, mutta kun mietin tuota ANZQU79:kin tilannetta.

Ja mulle kävi viimeksi melkoisen samalla tavalla kun raskauduin. ;)

En muista ihan tarkkaan kertoa, mutta olimme pupuilleet ja olin tilannut ovistestejä. Tuntui kuin olisi ollut ovis ja kun testit saapui niin kokeiltuani se näytti vain haileeta viivaa.Jatkoin testailua ja viiva katosi, palaten haileena vkon kuluttua oviksesta eli Lh-huippu oli kaiketi ollut siis jo ennen kuin edes ensimmäistä kertaa testasin(kp8) ja kp19 sain raskaustestillä plussan(Pregent). Oireet alkoi samantien oviksesta ja lämmöt oli ylhäällä.

Mulla ei ollut varsinaista vuotoa silloin, mutta sellaista hieman rusehtavan sekaista valkkaria ja kunnon " ovisoireet" juuri kinnittymisen hetkillä eli ns. normaalin ovisajan aikoihin eli just joskus kp14-16. Lämmötkin kävi mulla alhaalla eli teki ns. dipin kiinnittymisen aikoihin, nousten jälleen siitä ylös.

Olikohan tuosta sepustuksesta nyt kenellekään hyötyä. =0

Niin ja ihan pakko tuosta ovistestistä on vielä kommentoida sen verran, että kuten tuossa nyt kerroin, että se haalea lh:ta osoittava testiviiva palasi takaisin(silloin kun raskauduin) niin se vissiin reagoi HcG:hen, vaikka toisin luvataan, eikä pitäisi niin käydä.

Muuta vaan en keksi ja kyseessä oli tuolloin muistaakseni kotitestejen ovistestit.

Juu, kyllä mä nyt taidan mennä hörppäsemään kaffetta ja petailemaan petejä. Mies kun tuolta kömpii ylös niin katsotaan jos jaksettais lähteä huonekalukaupoille. =)

Ollaan kuiteskin kummatkin flunssassa, mutta mies kun harvoin päivisin kotosalla kun melki aina töissä niin ois kiva päästä yhdessä liikenteeseen ettei tartteis yksinään sohvia valita. :)

Kaikille nyt pirtsakkaa viikon alkua ja palalillaan!!!

Only1

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäänkin nyt palstalomalle, kun tänään lähdemme reissuun. Palaillaan varmaankin keskiviikkona. Sitten pitääkin jo tulla katsomaan, että montako on sillä välin saanut plussan!

Töötsille plussan vahvistussäteitä!!!

Ja muillekin oikein paljon plussakuplia!!!

T: Vilijonkka kp24/27-38

Vierailija
82/96 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!!! Kylla se siita vahvistuu!!!

Kavin tonkimassa oman testini ylos roskiksesta asken herattyani, ja nyt oli viivan paikka havinnyt ja ihan puhdas nega oli. Hmm... Taidan odotella ehka kauemmin kuin maanantaihin ennen kuin teen testin uudelleen, jos vaan kykenen :o). Mutta perasta me kaikki tullaan, eiko vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se plussa sieltä vahvistuu... Täällä tullaan kierrossa perässä hitaasti mutta varmasti..

Liliane kp 13/28

Vierailija
84/96 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sielta se tati tulla tupsahti!! Tosi outoa, olin meinaan 99% varma etta nyt tarppasi. No, vaikea sanoa kun tata ennen on ollut yhdet luomumenkat sitten Metusalemin, ja siis viime kiertoon verrattuna oli kauhiasti kaikkea nappailua ym. Olikohan se oma mieleni vain, joka ne aikaseksi sai...

No, uusi la olisi suomalaisittain 23.11 taman uuden kierron pituuden mukaan ja ranskalaisittain 27.11, eli marrasmasuihin viela kuulun silti :o). Voi kylla olla etta nyt jatan palstailut ja yritetaan talla kertaa ihan oikeasti tjot meiningilla, eli taidan pitaa palstalta " vapaata" . Mutta toivottavasti nahdaan marrasmasuissa odotuspuolella!

Paljon plussia kaikille!!!!

Töötsi kp 1/26-27

Vierailija
85/96 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, etenkin kun nuo sun oireet vaikutti niin hyvältä. Mutta toivotaan, että pääset marrasjunaan kuitenkin seuraavalta kierrolta kyytiin!

Entä Carita, ootko vielä testaillut?

Nyt lauantai-illan viettoon!

Vierailija
86/96 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Marrastoive; sinusta tuli oikea Marrasmasu vau!" !"

Pahoittelut Töötsille tädistä... Täällä kp25/28 eikä mitään tuntemuksia...ei tädistä eikä plussasta

lauantaita marrasmasuille

-vauvaksi-

Vierailija
87/96 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea että joillakin on tärppännyt:)

Harmi töötsi että sulla kävi noin toivotaan että tärppää seuraavaksi!

Itse joo testailin tässä tänään mutta negahan sieltä taas tuli :( no tänään kp23 viime kiero oli se yllättävän lyhyt kp24 eli kohta ne menkat sitten ehkäpä alkaa tänään ja tässä pari päivää on kyllä ollut mulla lämmöt kohollaan tänäänkin oli 37.2 eikö ne yleensä laske jos menkat on alkamassa??

Viikonlopun jatkoja kaikille ja plussa onnea jotka tässä lähiaikoina testailee!:)

Vierailija
88/96 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi harmi töötsi (?), nicki nyt unohtui, oliko se noin? =( mut uuten kiertoon lippu korkealla, eikö vain?! =)))

ON: Flunssatuntemuksia... mitäs ne nyt tarkoittikaan? Lämpö just äsken 37,1... Tissit olleen kipeenä jo muutaman päivän, oikein pistelee välillä. *ihmettelee*

Tänään haen testin ja testaan. Saapahan tietää onko plussaa vai negaa... Kun oli sitä välivuotoa ja kaikkea ja nyt tällaisia oireita!

~~Plussatuulia!~~~

Sekaisin oleva

KJ25 kp 22/30-34 (tai 8/30-34=välivuoto)

Vierailija
89/96 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut marrastoiveelle!!! =)

Noista ovistikuista jatkoa... Eli nyt oon sitten tehnyt niitä ihan joka päivä. Alkuun kun tein niitä " pistokokeita" huvikseni sillon tällön, tuli vaaleita haamuja muutamana päivänä. Sit kun alko se testausaika oikeesti lähestyy, aloin myös testata joka päivä. Tulos on se, että ensin siis tuli niitä haamuja,nyt on tullut NELJÄNÄ päivänä sellanen vahva viiva, joka on kuitenkin IHAN PIKKUSEN vaaleempi kun se kontrolliviiva, ja ohjeessa lukee että niiden pitää olla TÄSMÄLLEEN saman vahvuset!!!! Mitä v' ttua tää nyt sitten on, onko normaalia että sitä LH:ta on pissassa näin paljon näin monena päivänä, että tosiaan tänään neljäs päivä melkein plussaa??? Kun mä oon ymmärtänyt että se nousee nopeasti, tyyliin ensin haamu ja seuraava päivänä plussa.

Tarkottaako tää nyt sitä, että mä en en ovuloi LAINKAAN? Että nousee vaan jonkunverran toi Lh mutta ei tuu plussaa kuitenkaan.

Jos joku tietää näistä jutuista jotain tarkemmin, niin olisin _todella_ kiitollinen vastauksista!! Ite oon nyt aivan pihalla.

Mitä hyötyä noista testeistä on, kun nyt en ymmärrä niistäkään yhtään mitään? 8)

Vierailija
90/96 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Eli ovistikkujen hyöty todella ois se että näkee nouseeko lh tarpeeksi että ovis tulee, siis munasolu irtoaa, ja jos ei nouse muutamassa kierrossa niin sitte kannattaa piipahtaa gynellä ja kovin kai ei oo vaikeeta hormonein hoitaa munasolu irtoamaan, mutta siitä tietää paremmin ne jotka on sitä hoitoo saaneet.

Jos positiivisesti ajattelee niin sulla on voinu käydä niin, että kun pidit välipäiviä tikutuksessa niin ovis oli ja meni just sillo ohi. Sen jälkeenhä ei pitäs enää tikuttaa sillä voi tulla niitä viivoja silti. LH hormonia on aina elimistössä, siksi osalla tulee aina haamuja. Vähite sitä on kuukautisista ovikseen, oviksen alla se piikki jolloin viiva tasavahva tai vahvempi, ja oviksen jälkeen sitä on edelleen ja enemmän ku kierron alussa mutta vähemmän ku piikin aikana, joten oviksen JÄLKEEN varsinki noita vahvoja viivoja voi tulla. oonpa testannu vasitella itsekin ja sen todennut.

Joten jospa sulla ois vaan menny nyt se piikki ohi ja kuukautiset (mieluummin tietty ei) lähestyy ja jos ne penteleet tulee niin ei ku sit uuten bongailuun tsemppiä! Auttaahan se nopeemmin hakeen apua jos se munis ei todella näytä irtoavan, tosin eihä se lh-huippu ihan sata varmasti sitä todista mutta yleensä kuitenkin. Ja jos joutuu apua hakeen lapsettomuuteen niin kuulemma aina tahtovat suosittaa tuota oviksen seurantaa ens alkuun.

Omasta navasta; mää oon tallanen ahkera taustailija mutta niin laiska kirjoittaja etten oikeen oo viitsiny kirjautua mihkää kun tiedän etten jaksa kommentoida vaikka ahkeraan kohtalokamujen seikkailuja täällä tihrustanki. Ekaa kuumeillu kohta vuoden ja yks keskenmeno koettuna.

Mutta jospa sitten tuolla plussapuolella jossai vaiheessa virkistyis...

Vierailija
91/96 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti MYYY avusta! Mä tosin en usko, että ovis ois mennyt, koska nyt oon tikutellu ihan joka päivä, sillon ihan kierron alussa kun tikutin " huvikseni" niin sillon en tikutellu joka päivä. Mutta nyt siis oon joka päivä tikuttanu, ja jo neljäs päivä tuli melko vahva viiva. (siis huomattavasti vahvempi kun sillon kierron alussa huvikseen-tikutus-päivinä)

Testejä vielä kaks jäljellä, katotaan nyt että tuleeko vielä huomenna ja/tai ylihuomenna sitä oikeeta plussaa vai jääkö se sitten tähän, että nousi mutta ei tarpeeks.

Jaksatko MYYY vielä vastata yhteen kysymykseen; eli mietin voiko käydä niin, että se huippu ois tullu esim illalla, kun mä testaan aina aamulla, ja sen takia en ois saanu sitä plussaa? Vai kuinka kauan se huippu näkyy noissa testeissä, oisinko saanu selvän plussan vaikka se ois tullu jo esim 12 tuntia ennen ku testasin? Kun noi 4 vahvaa mitkä oon nyt saanut, on kyllä tosi selviä, ihan hiukan vaan vaaleempia kun se kontrolliviiva. Oisko se huippu silti voinu olla mut en saanu näkyvin kun testasin " väärään" aikaan? Että nää melkein plussat johtuis sit siitä et se huippu on kuitenkin ollu.

äh, mä meen päästäni ihan sekasin kohta.Ovislaskurin mukaan mun oviksen pitäs muuten olla eilen tai tänään.Minkäänlaisia limoja en ole bongannut, mutta sellasta tahmeeta runsasta vuotoa kyllä.

Vierailija
92/96 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos jota kuta kiinnostaa plussanneen oireet, niin niitä on _älytön_ tissikipu, huippaus ja väsyttäminen. Mulla nuo rinnat ei ole ikinä muutoin kipeät, siis ei missään vaiheessa kuukautiskiertoa paitsi siis nyt ja samoin esikoista odottaessa. Eli puhdas raskausoire mulle. Samoin tuo väsymys valtaa alaa, tänään on pitänyt pakkailla (viikon päästä muutto...) ja siivoilla tätä vanhaa kotia ja ihan olen piipussa. Tuumaustaukoja on pitänyt pitää... Mutta katsotaan nyt, pysyykö vauva kyydissä mukana... Toivotaan!!!

Sunnuntain jatkoa kaikille!

Vierailija
93/96 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Lynette: Juu olen kyllä lukenu just täältä jonkun kirjoittaneen että lh-huippu voi olla tosi lyhyt ja jollakin täytyis testata siis aamua iltaa että saa osuman. Stressaavaa... Ja joskushan voi olla ihan epäonnea testin kanssa mutta eihän se onneksi mitää merkkaa jos ei ihan joka kerta ovuloikaan, ens kierto voi olla sit taas normaali. Oon ymmärtäny että kellä vaan voi olla ovuloimattomia kiertoja sillon tällön, korjatkaa jos puhun puuta heinää! En oikeen mäkää niitä limoja koskaa nää mutta masu on kyllä niin kipee että ei voi olla huomaamatta.

Marrastoiveelle tietty onnittelut! Sattuipa hauskasti kun noista oireista mainitsit, jus muistelin kun joskus mainitaan että tulee rinnat kipeeksi sivuilta kierron lopussa, onko se raskausoire vai tuleeko ne joillaki kipeeksi muissakin kierroissa?? Itse just ku tajusin (menossa ehkä kp 25/30) että arkana ovat sivusta ja ennen on kyllä kipeytyneet vaan nännit, nyt ei tosin sitä oiretta oviksen jälkeen tullutkaan. Keskenmenneessä raskaudessa vasta viikolla 5-6 tunsin arkuutta. Ja veihteleehan ne oireilut tietty kierrosta kiertoon kun liian tarkkaan kuuntelee kehoaan... On tämä ihanankamalaastressaavaa tää kuumeilu, kohta vaan alkaa taas toivo mennä.

Onnea ja terveyttä odottajille ja jaksamista ja toivoa meille odottamista odottaville... ;)

Vierailija
94/96 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee pelkkää omaa (.): Eli parina päivänä on nippaillut ihan navan alapuolelta, siis keskeltä mahaa. Aamusta tänään oli jotenkin menkkamainen oli, mutta se meni ohi... Nyt ei mitään tuntemuksia, paitsi hieman on ollut pinna tiukalla, kuten yleensä ennen tädin tuloa. No keskiviikkona testailen, JOS testailen = ).

CARITA: Joko olete testannut? Vai meniköhön minulta ihan ohi...

VAUVAKSI:Meillä on samanpituinen kierto ja samat kp:t. Koska ajatteli testata?

ANZQU:Joko olet reissusta palannut? Miten on sun oireiden laita?

Vierailija
95/96 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se Caritan vastaus tuossa ylhäällä... Tsemppiä! Kyllä se meidänkin vuoro vielä tulee!

Vierailija
96/96 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red][size=4]****ONNEA MARRASTOIVEELLE!!! Olipa kiva uutinen****[/size][/color]

[B]effica:[B] reissussa en kauheesti oireillu :P muutama vihlaisu alamahalla. Ainut että välillä tuli valkkaria runsaasti. Rinnat välillä aristavat.

[B]uusille tervetuloa :)[/B]

Reissu oli oikein onnistunut ja toisaalta täytyy toivoa, ettei mahassa ole vauvaa...tuli nimittäin juhlittuakin tavallista reippaammin. Jos nyt olisin raskaana ja omalla juhlinnalla vaurioittanut vauvaa, niin en ikinä antaisi sitä itselleni anteeksi. En ajatellut vauvakuumetta kertaakaan reissun aikana ja sen huomasi myös siitä, että oireet katosivat jonnekkin...eli suurin osa mun oireista on ollut psyykkisiä :P Näin se ihmis keho toimii :D eli taas kun tuli kotiin, niin kuumetta pukkas ;)

Kiertopäivätkin on aivan hukassa... ei mitään hajua monesko kp on menossa :) pitänee kai kohta laskea.

en kerinnyt kunnolla lukaisemaan pinoa, mutta pitää huomenna ihan ajan kanssa lukaista :) Hyvät yöt kaikille...

anzq