Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****MARRASMASUJEN viikko 7****

13.02.2006 |

Ajattelin tässä nyt pistää uutta pinoa kun tuo edellinen on jo melkosen pitkä ketju( hyvä niin =D).

Karkasi äskeinen aloitus, joten aamupöppöröisenä vielä ollaan.

Muksut(2 ja 5v.) herättivät jo hitusen ennen kuutta ja koululainen lähti juuri opintielle ja nuo nuorimmat seurailee lastenohjelmia telkusta. :) Nyt siis rauhallista...hetken aikaa.

Omaa napaa: Nyt on meneillään kp 12/25 ja ovistikkuun näyttää syntyneen Lh-huippu!?

Luulin oviksen jo olleen ja menneen sillä kun testailut aloitin niin heti ekalla tikulla sain viimeviikolla plussaa(tässä välissä viiva katosi)*eh*. Nooh, nyt on sitten puuhailtu kumpaisellakin kertaa ja vielä varuiksi jatketaan. =P

Toisaalta kun ajattelen niin nytkin olis ihan selkeitä oireita...toisaalta nää liippaa melko läheltä raskausoireita.

Olen ruvennut päkäilemään, että pitääköhän nuo ovistestit nyt ihan satavarma paikkaansa? Kaiketi niihinkin joku virhemarginaali löytyy ja mikä niiden herkkyyserot on eli jos on sitä " ei herkintä" niin nouseeko jokaisella lh-taso sille korkeudelle ovuloidakseen? Kun eihän kaikkien hormoonitaso riitä raskaustesteissäkään saamaan plussaa ns. viiteaikana eli menkkojen poisjäätyä ja riippuu paljon testistä ja silti kaikki on ok.

Hmmm.....tää nyt on vaan spekulointia, mutta kun mietin tuota ANZQU79:kin tilannetta.

Ja mulle kävi viimeksi melkoisen samalla tavalla kun raskauduin. ;)

En muista ihan tarkkaan kertoa, mutta olimme pupuilleet ja olin tilannut ovistestejä. Tuntui kuin olisi ollut ovis ja kun testit saapui niin kokeiltuani se näytti vain haileeta viivaa.Jatkoin testailua ja viiva katosi, palaten haileena vkon kuluttua oviksesta eli Lh-huippu oli kaiketi ollut siis jo ennen kuin edes ensimmäistä kertaa testasin(kp8) ja kp19 sain raskaustestillä plussan(Pregent). Oireet alkoi samantien oviksesta ja lämmöt oli ylhäällä.

Mulla ei ollut varsinaista vuotoa silloin, mutta sellaista hieman rusehtavan sekaista valkkaria ja kunnon " ovisoireet" juuri kinnittymisen hetkillä eli ns. normaalin ovisajan aikoihin eli just joskus kp14-16. Lämmötkin kävi mulla alhaalla eli teki ns. dipin kiinnittymisen aikoihin, nousten jälleen siitä ylös.

Olikohan tuosta sepustuksesta nyt kenellekään hyötyä. =0

Niin ja ihan pakko tuosta ovistestistä on vielä kommentoida sen verran, että kuten tuossa nyt kerroin, että se haalea lh:ta osoittava testiviiva palasi takaisin(silloin kun raskauduin) niin se vissiin reagoi HcG:hen, vaikka toisin luvataan, eikä pitäisi niin käydä.

Muuta vaan en keksi ja kyseessä oli tuolloin muistaakseni kotitestejen ovistestit.

Juu, kyllä mä nyt taidan mennä hörppäsemään kaffetta ja petailemaan petejä. Mies kun tuolta kömpii ylös niin katsotaan jos jaksettais lähteä huonekalukaupoille. =)

Ollaan kuiteskin kummatkin flunssassa, mutta mies kun harvoin päivisin kotosalla kun melki aina töissä niin ois kiva päästä yhdessä liikenteeseen ettei tartteis yksinään sohvia valita. :)

Kaikille nyt pirtsakkaa viikon alkua ja palalillaan!!!

Only1

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko viikonlopun niin kiireinen, että en ehtinyt kuin eilen pikapikaa käydä lukemassa pinon läpi... Pitkä olikin!

Minä joudun varmaan " irtisanoutumaan" siitä ensi lauantain kimppatestistä. Ei muuten, mutta ainoat oireet tällä hetkellä on menkkoja edeltäviä. Naama kukkii ja vatsa toimii liiankin kanssa. Kaikki esikoisesta tutut raskausoireet puuttuu täysin, enää ei edes hengästytä, saati pyörrytä. Taisi olla liian vilkas mielikuvitus viime viikolla ;) Niin ja kyllä se Acon 10 puhdas nega tietysti veti toiveet lopullisesti alas, vaikka kp:t olikin pienet silloin. Että keskiviikolle odotan kuukautisia tulevaksi... No, onneksi tällä mun lyhyellä kierrollani saan jännätä marrasmasuissa seuraavankin kierron... Siellä sitten hännän huippuna...

Toivotaan, että mahdollisimman monella olisi parempi tuuri...

Ja te mahdollisen oviksen kanssa pähkäilevät, vällyjen alle vaan, näytti se tikku mitä hyvänsä ;)

Hyvää alkanutta viikkoa ja mahdollisimman paljon ovis- tai raskausoieita niitä kaipaaville!!!

Toivottaa toivonsa jo menettänyt Marrastoive kp 22/24-31

Vierailija
2/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä heti aamutuimaan -heh- koko viikonloppuna en ehtinyt pinoutumaan saati sitten edes lukemaan(se tietääkin sitten sitä että esikoisen päiväunien aikaan tämä mamma istuu koneella ja kotityöt odottaa vuoroaan)

Pahoin pelkään että tätsy tuleee=( mulla oli kyllä ihmeellistä nippailua viikonloppuna ja alkoi palelu. Yölläkin heräsin kylmissäni vaikka peitto oli päällä. Ja pms-oireita löytyy kyllä vaikka muille jakaa:Z Olen kait aika huonomuistinen kun en muista mitä kaikkia oireita esikoiselta oli!

Meillä " yritetään" ilman tikutuksia ym konsteja, TJOT-meiningillä mennään eteenpäin mutta kummasti sitä aina löytää itsensä laskemasta päiviä milloin olisi ovis. Laskin muuten äsken niin mulla on jo kp 25/28-36 mutta luulen että 10 päivän päästä voi oikeasti tätiä alkaa odotteleen (ja toivomaan että se ei tulisi) Hui.. ei kaita auta kun jäädä jännittelemään! Plussaonnea kaikille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#008080]Aamulla pissitti ihan kauheesti ja nyt on alamasu ihan turvoksissa. Ilmeisesti virtsarakon venyminen aiheutti tän :( Ihan mielettömän kipee masu on nyt. Eilen illalla taisin bongata kunnon ovislimat. Sain venyytettyä sitä sormien välissä n.2 cm. Eipähän vaan tullu hyödynnynnettyä ovista, kun taas kerran meni työajat ristiin miehen kanssa. Taas täytyy toivoa simppojen kestävyyttä :)

No mutta jos ei tässtä kierrosta tärppää, niin se ei haittaa. Tämä kuumeilukin on ihan mukavaa välillä ;) saa kuitenkin kuumeilla näinkin mukavien ihmisten kanssa. Ja täällä kuitenkin on kaikki samassa tilanteessa. Ystäville ei edes kehtaa puhua vauvahaaveista...tai no yksi ystävä tietää.

Täällä alkaa olemaan jo paljon jännääjiä :) Itse ajattelin vasta 2 viikon päästä testailla onko simpat selvinneet hengissä. Tilasin mammaksin liuskatestejä, joten ne eivät näytä kovin varhaisessa vaiheessa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille[/color]

[color=#40E0D0]anzq kp16/30-34[/color]

Vierailija
4/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni totaalikieltäytymisessä - eli en katsonut enkä koskenut tietokoneeseen kotona.

Nyt odotellaan sitten seuraavaa tätiä että pääsisi taas yrittämään oikein tosissaan. Tässä kierrossa kun oma olo ja noi plussat testeissä ovat totaalisesti sekoittaneet pääkopan ja kropankin kun en osaa sanoa oliko sitä vaiko eikö. Pitänee muuten ensi kiertoon hankkia vihdoin niitä ovistikkuja.

Kp kai 19/27-38..

Joko tällä viikolla joku testailee??

Hauskaa maanantain jatkoa kaikille!

T: Laiskiasvilijonkka...

Vierailija
5/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs oiskohan tuo nyt oikeasti 17/30-34 kattelin nimittäin, että your days:n kalenteriin olin merikinnyt lauantain kohdille 15 :D eli kai tänään on 17.

Vierailija
6/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski nyt ekaa kertaa sellainen testausinto! Joku tuolla puhui, että oli testannut plussan jo kp 19 yms. Mulla nyt kp 20/22-28... Apuaaaaaaaaaaa!

Sitten mietin myös näitä ammatin (sairaanhoitaja) tuomia etuja, että jos kysyisi tänään iltavuorossa ottaisiko joku musta sen hcg-arvon...? Lupauduin siihen lauantain kimppatestaukseen, mutta nyt tuntuu ettei millään jaksa odottaa = ). Kertokaas omia kokemuksianne noista apteekin testeistä. Mikä paras?

Vierailija
7/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oikein yllytän sua testailee ajoissa ;) Kokemuksia ei ole noista apteekin testilöistä, kun ne jostain kumman syystä näyttää mulle aina negaa ;) Mut olen acon10 kasetti testiä käyttänyt tai apteekin omaa. Toi acon lupaa näyttää jo varhaisessa vaiheessa raskauden...tiedäppä sitä sitten onko näin. Acon on myös edullisin apteekin testi...tai ainakaan en ole törmännyt halvempiin =)

plussaonnea ++++++++++++++

Vierailija
8/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla ihmettelemään tänne....-voisko olla lupaavaa kun kirjotin jo aikaisemmin tuosta palelusta niin nyt voisi sanoa että olen ihan horkassa!- Tärisen kamalasti ja kuljen peitto ympärillä=) Vai onkohan tää ihan kuvittelua?!

Sori, omaa napaa niin täynnä oleva julitta

Vierailija
9/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

testiä kehiin vaan ;)

Ai niin ja [B]onlylle[/B] piti sanoo... kuulostaa lupaavalta :) eli sulle kassa testiä kohta kehiin. Toisaalta sellainenkin on mahdollista, että on irronnut 2 munista. Perhiksen sivuilta muistaakseni luin naisesta jolle oli tullut kaksoset ja niillä oli ollut viikkon heitto lasketulla ajalla :P Eli sellainenkin olisi mahdollista. Aloin jo toivomaan omalle kohdalle sellaista :D Kyllä tää kuumeilu on sitten saanut mut ihan sekaisin...

Vierailija
10/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista r-testeistä, en nyt oo varma mutta eiks se oo niin, että jos on LYHYT kierto niin se voi näyttää sitä plussaa jo jotain kp 19, mut ei kai pitkässä kierrossa? Kun pitkässähän se oviskin tapahtuu sit myöhemmin, ni ei kai mikään testi näytä raskautta tyyliin pari päivää oviksen jälkeen? Koska jos on kierto esim 32 päivää, niin se OVIS olis vasta siinä kp 19 paikkeilla... *ei tahdo että ihmiset tekee vääriä negoja*

ON: kp on huikea 13. Oon kanssa noitten ovistestien kanssa nyt pähkäillyt, ja oon niitä jo vähän " väärinkäyttänytkin" . niiden mukaan mun pitäs alkaa testailu vasta kp 16, mut oon jo pari käyttänyt, koska ajattelin että jos mun ovis onkin reilusti aikasemmin kun oon ajatellut, siinä olis ainakin yks syy miks ei oo tärpännyt ajoituksista huolimatta.Mä kun en bongaa ovislimoja enkä oikeen muitakaan oireita, ni oon vaan laskenu sinne päin ja sit ollaan viikon verran hommailtu ahkerasti.

No, kuitenkin, tein ekan ovistestin kp 9, se oli aika vaalea haamu, mut kuitenkin ihan selkeesti näkyi. Eilen tein sitte toisen (kp 12) ja tulos oli aika lailla sama kun kp9, eli haamu ja aika saman vahvunenkin. Tänään jätin väliin, huomenna vois taas katsoa. Mun pitäs varmaan joka päivä testata, kun kerran ei oo mitään hajua koska se ovis on, mut kun noi testit on aika kalliita, niin ei oikeen viittis mitään 3 pakettia ostaa. (yks paketti maksaa 16,50) katotaan mitä tuleman pitää. Sit parin päivän päästä on PAKKO alkaa testaa joka päivä.

Mua vähän ahdistaa toi ovishomma, kun en tosiaan osaa sitä omin avuin bongata.Mistä sen voi tietää, koska se on, kun se YLEENSÄ tapahtuu 14 vrk ennen menkkoja, mut voi tapahtua ennemminkin tai myöhemmin?! Sit kun se luteaalivaihe voi kestää 10-16, tai suuremmallakin erolla, eiks se oo käytännössä mahdotonta tietää että koska ovis on, jos ei siis tunnista sitä? Mulla ei voi olla ovis se 14 vrk ennen menkkoja, tai sit on joku toinen syy miks ei oo tärpännyt. Mut just siihen aikaan ollaan pää punasena hommailtu, eikä siis mitään tulosta.

No, katotaan nyt jos noista tikuista sit olis hyötyä...

Vierailija
11/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin pysyi kone kiinni koko viikonlopun, ei siis hajuakaan mitä ootte sillä aikaa " jutelleet" , viikollakaan en ehtinyt kuin muutaman kerran pikapikaa käydä taustailemassa.

Sen verran omaa napaa, että täällä ollaan kans ihan pihalla ton oviksen suhteen. Oon pitkäkiertolainen, tänään menossa kp 22/30-50. Ovista oon nyt tikutellut kp 16 lähtien eikä vieläkään plussaa. Enkä kyl oo minkäänlaisia limojakaan huomannut. Liekö tässä kierrossa sit jää kokonaan ovis väliin? Pläääh... Epistä :( Eilen käytin viimeisen testin, lisää kyllä tilasin, mut ne tulee varmaan vasta keskiviikkona, joten testailut jatkukoon sit seuraavassa kierrossa.

Hirveesti plussaonnea teille muille niin ovis- kuin raskaustestailuihinkin!!! Itellä taitaa olla toivo menetetty tämän kierron suhteen.

Vierailija
12/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella turhauttavaa, kun ei tiedä, että missä mennään, kun ei oo tietoa menkoista eikä oviksesta. Synnytyksen jälkeen tässä siis ekoja menkkoja oottelen. Toisaalta ois superkiva jos ei tulis ollenkaan ja saiskin tietää olevansa raskaana. No toiveajattelua.

Mut kertokaa te viisaammat mitä nämä oireet nyt sit meinaa. Pari päivää on nipistelly alavatsaa tuolta vasemmalta puolelta munasarjojen kohalta ja on tullu aika runsaasti valkovuotoa.Tarkottaako tuo että menkat on tulossa vai onko ne ovisoireita vai mitä???!! Onko oviksen aikaan jotain muita oireita, ku se ovislima? On se jännää miten unohtaa kaikki jutut vaikka vuosi sitten olin samassa tilanteessa. Mut jos osaatte mua valaista niin olen erittäin kiitollinen.

- lillamaar -

Vierailija
13/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lillamaar, oviksesta sinulle :)

Ovislima on sellaista venyvää, eli jos koitat sormien välissä venyttää (hih, kuulostaa hauskalta, tiedän ;)) sitä, niin sitä pystyy venyttämään pari-kolme senttiä sormien välissä, eikä se katkea... Minulla tulee ovisnippailuja kyllä, vuoro kuukausin oikealla ja vasemmalla. Mutta myös kiinnittymiskipuja voi nuo nippailut olla!!! Sellaista oli esikoisesta noin vajaa viikko ovulaatiosta. Riippuu siis siitä limasta, että onko se ovislimaa vai jotain muuta :) Mutta tällainen pikadiagnoosi :)

Marrastoive

Vierailija
14/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sanoo, että lapsi on saanut alkunsa vasta, kun on lakattu yrittämästä. Jos tuo pitäisi paikkansa, niin tässä kierrossa pitäisi tärpätä :D Enpä hirveesti laita sen varaan...

Eli täällä kp15/n.28. Ovista en ole jaksanut kovin tarkasti tikuttaa, jotain sinne päin vaan. Ja hommailtu ollaan joka toinen päivä, eli ei " hampaat irvessä" , kuten aiemmin. Taas on kohtu kipuillut. En vain saa aikaiseksi sitä lääkäriaikaa...

Kaverilla on kohta la. Jännittää.

Vierailija
15/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten anteeksi kun avaudun! Mies perhana tuli tosi pahalla päällä töistä. Sitten kiukutteli ihan turhista minulle. No nyt meillä on sitten riita päällä... tai oikeestaan mökötys. Minäkin sitten päästin höyryjä vähän. Ärsyttää jos sillä on ollut huonompi päivä töissä, niin minkä helvetin(anteeksi) takia pitää minuun ne purkaa.

Tissitki on kipeenä... eli ovis oli eilen tai juuri nyt. No eipähän taida saada vauva ainakaan tänään alkunsa... jos ensi kuussa sitten.

Kiitos että sain purkaa tänne tunteita :P Savu nousee vieläkin korvista...

Vierailija
16/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kirjoitin tänne, mut sit se jäi kun mietittiin miehen kanssa et lykätäänkö sittenkin vauvapuuhia ku ostettiin talo ja kesällä päästään muuttaan ja remppaa olis tiedossa ja jos nyt tärppäis piakkoin niin pystyisinkö osallistumaan mihkään sitten jos raskaus olis samanlainen kun kakkosen, eli todella rankka. Tultiin tulokseen et ei lykätä teen sen mitä pystyn ja ei se raskaus välttämättä ole samanlainen kun kerta ekan ja tokankin odotus oli täysin toistensa vastakohdat :)

Täällä olis nytten ovishetket käsillä...millään ei jaksais oottaa et menis pari viikkoo eteenpäin.

Toivottavasti huolitte mut vielä mukaan...jatkossa kirjoittelen useammin :)

Tuuli kp 13/27-30

Vierailija
17/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tais tulla täti... kierto vasta puoli välissä!!!! *murr*

En ymmärrä, tuhru alkoi eilen la, eilen runsastu ja muuttu punaisemmaks, tänään on ihan norm. kuukautisuojat käytös ja vuoto melkoista. Ei mitään tuhruttelua... =( Mut turvotusta on mahassa ja tissit arat. Voi *******!

No, edelleen jatkan tätä tilanteeni seurailua... Mut en enää ymmärrä mistään mitään.

Parempaa viikkoa teille toivottaa ja plussatuulia puhaltaa

KJ25 kp 16/30-34

Vierailija
18/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]************[/color]

[B]Tuuli:[/B] tervetuloa vaan =)

[B]KJ25:[/B] aika omituiselta kuulostaa... Millos olitkaan jättänyt ehkäisyn pois? Jos kierrot sen takia sekaisn? Mutta kuitenkin oudon kuulosta, jos runsasta vuotoa on. Toivottavasti asia selviää...

täällä alkaa jo mies olemaan paremmalla tuulella... Puhdistaahan tuollainen kina välillä ilmaa, mutta ei se kivaa ole. Kauheeta ku oon tänään ahkerasti kirjotellu :P ihan hävettää kun roikun täällä...hih.. No mutta tuleekin sitten loppu viikosta taukoo, kun joutuu nettipimentoon.

-anzq-

Vierailija
19/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy (hormonikierukka) otettiin pois vuosi sitten vuodenvaihteessa... Kierto oli sen jälkeen säännöllinen (28) viime marraskuulle saakka, jolloin alkoi kierto pitenemään jopa 42. Keskenmeno oli elokuussa rv 6, mut sekään ei sekottanu muuten kuin menkkojen ajankohta muuttui. Eli mulla ei ole kokemusta kierron häiriöistä. =/

Toisaalta kun ei edelleenkään ole mitään kipuja, niin ihmettelen vain. Jos tää nyt kestää max 4-5 päivää, niin ok, muuten lähden lääkäriin. Menkat mulla kyllä on yleensä kivuliaat ja runsaat. Raskaana en ole, kun jouluna oli norm. menkat ja testit negaa. Testailin myöhäs olevien menkkojen takia.

Tässä mun taustaa... tuskin löytyy kohtalotovereita, mut kiva olisi jos jollain olis samantapaista ollu joskus...

KJ25

Vierailija
20/96 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei oikeestaa oo muuta kokemusta, kun viime keväänä laihdutin liian nopeasti, niin menkat tulivat 2 viikkoa aikaisemmin. Sen jälkeen meni hetki ennen kun tasaantui. Oon kyllä lukenut muualta keskusteluista(en muista oliko perhis vai vauvat.net), että jollekkin ovisvuoto oli tullut runsaampana.