****MARRASMASUJEN viikko 7****
Ajattelin tässä nyt pistää uutta pinoa kun tuo edellinen on jo melkosen pitkä ketju( hyvä niin =D).
Karkasi äskeinen aloitus, joten aamupöppöröisenä vielä ollaan.
Muksut(2 ja 5v.) herättivät jo hitusen ennen kuutta ja koululainen lähti juuri opintielle ja nuo nuorimmat seurailee lastenohjelmia telkusta. :) Nyt siis rauhallista...hetken aikaa.
Omaa napaa: Nyt on meneillään kp 12/25 ja ovistikkuun näyttää syntyneen Lh-huippu!?
Luulin oviksen jo olleen ja menneen sillä kun testailut aloitin niin heti ekalla tikulla sain viimeviikolla plussaa(tässä välissä viiva katosi)*eh*. Nooh, nyt on sitten puuhailtu kumpaisellakin kertaa ja vielä varuiksi jatketaan. =P
Toisaalta kun ajattelen niin nytkin olis ihan selkeitä oireita...toisaalta nää liippaa melko läheltä raskausoireita.
Olen ruvennut päkäilemään, että pitääköhän nuo ovistestit nyt ihan satavarma paikkaansa? Kaiketi niihinkin joku virhemarginaali löytyy ja mikä niiden herkkyyserot on eli jos on sitä " ei herkintä" niin nouseeko jokaisella lh-taso sille korkeudelle ovuloidakseen? Kun eihän kaikkien hormoonitaso riitä raskaustesteissäkään saamaan plussaa ns. viiteaikana eli menkkojen poisjäätyä ja riippuu paljon testistä ja silti kaikki on ok.
Hmmm.....tää nyt on vaan spekulointia, mutta kun mietin tuota ANZQU79:kin tilannetta.
Ja mulle kävi viimeksi melkoisen samalla tavalla kun raskauduin. ;)
En muista ihan tarkkaan kertoa, mutta olimme pupuilleet ja olin tilannut ovistestejä. Tuntui kuin olisi ollut ovis ja kun testit saapui niin kokeiltuani se näytti vain haileeta viivaa.Jatkoin testailua ja viiva katosi, palaten haileena vkon kuluttua oviksesta eli Lh-huippu oli kaiketi ollut siis jo ennen kuin edes ensimmäistä kertaa testasin(kp8) ja kp19 sain raskaustestillä plussan(Pregent). Oireet alkoi samantien oviksesta ja lämmöt oli ylhäällä.
Mulla ei ollut varsinaista vuotoa silloin, mutta sellaista hieman rusehtavan sekaista valkkaria ja kunnon " ovisoireet" juuri kinnittymisen hetkillä eli ns. normaalin ovisajan aikoihin eli just joskus kp14-16. Lämmötkin kävi mulla alhaalla eli teki ns. dipin kiinnittymisen aikoihin, nousten jälleen siitä ylös.
Olikohan tuosta sepustuksesta nyt kenellekään hyötyä. =0
Niin ja ihan pakko tuosta ovistestistä on vielä kommentoida sen verran, että kuten tuossa nyt kerroin, että se haalea lh:ta osoittava testiviiva palasi takaisin(silloin kun raskauduin) niin se vissiin reagoi HcG:hen, vaikka toisin luvataan, eikä pitäisi niin käydä.
Muuta vaan en keksi ja kyseessä oli tuolloin muistaakseni kotitestejen ovistestit.
Juu, kyllä mä nyt taidan mennä hörppäsemään kaffetta ja petailemaan petejä. Mies kun tuolta kömpii ylös niin katsotaan jos jaksettais lähteä huonekalukaupoille. =)
Ollaan kuiteskin kummatkin flunssassa, mutta mies kun harvoin päivisin kotosalla kun melki aina töissä niin ois kiva päästä yhdessä liikenteeseen ettei tartteis yksinään sohvia valita. :)
Kaikille nyt pirtsakkaa viikon alkua ja palalillaan!!!
Only1
Kommentit (96)
ON: Eli ei menkkoja. Katsotaan. Se eilinen aamupissatestikin oli muuttunut päivän mittaan siitä negasta haamuksi. Tiedä häntä. Mutta se oli kyllä todellinen haamu, se to illan testi muuttui ihan selkeäksi viivaksi jä pe aamuinen siis vain haamuksi. Ei noille " yliaikaisille" testeille tietenkään saisi antaa mitään arvoa.
Hermot on kireällä. Mietin juuri, että johtuuko hormonien heittelystä vai tästä odotuksen tuskasta. Viimeksi aamulla riideltiin miehen kanssa, kiva lähteä töihin.
EFFICA: Et sattunut kurkkimaan sitä apteekin omaa testiä testiajan jälkeen? Tietyistä syistä olen kiinnostunut, jos sinullekin tuki testiajan jälkeen toinekin viiva... Muuten, älä turhaan hermoile tuosta negasta! En usko, että se Apteekin oma kovin aikaisin plussaa näyttäisikään, siis ennen kuin menkat on edes myöhässä! Pidetään vaan toivo ylhäällä, että seuraavaksi saat tehdä plussatestin :)
ONLY1: Mekin muutetaan pian, tosin ihan suunnitelmallisesti :) Että pian minullakin illat menee sisustaessa...
Mutta nyt töihin...
Marrastoive kp 27/24(-31)
Ps. Minä testaan huomenna heti aamusta ja tulen heti kertomaan, mikä on tuomio :)
Huomenna on tosiaan Se paiva! Mies on huomenna aamuvuorossa, eli heraa viidelta, joten meikakin heraa silloin testin tekemaan, jotta nahdaan yhdessa tulos.
Eilen taas nippaili hurjasti kohdussa ja myos kohdun suulla tuntui pienta viiltelya. Tanaan on vahan pyorryttanyt. Ja sita en talla kertaa pista vasymyksen piikkiin, silla yon nukuin loistavasti :o) Ensi yo onkin sitten toinen juttu :o)
Mukavaa paivaa kaikille!! Huomiseen!!
:o) Tootsi kp 26/27
Peukut pystyssä huomisille testaajille!! Toivottavasti tulee monta plussaa :o)
Omanapa: väsyttää...väsyttää... Eilen vielä jomotti alaselkää menkkamaisesti. Tänään ei jomotusta enää tunnu.. kp tänään 23/27-38, ei taida olla oireita kun ei mun pitäis olla raskaanakaan. Jos näin vähäisestä yrityksestä tulis raskaaksi kannattais kait alkaa lotota :o) yksi niistä harvoista hetkistä osui kyllä oletettuun ovis päivään.. mutta kun oli se km, niin eihän siitäkään tiedä oliko ne oireet ovista vai mitä lie hormonien oikuttelua. Tosin haahuissa joku vastasi, että alkuraskauden km ei välttämättä vaikuta kiertoon tai ovikseen. Ensi keskiviikkona sen sitten näkee - jos täti tulee ajallaan niin sitten ei alkuraskauden km, mulla ainakaan, sekoittanut kiertoa.
Tänään on vimppa työpäivä ennen talvilomaa :o) ja työteho nollassa,
ajatukset ovat ihan vauvakuumeessa...
Mukavaa perjantaipäivän jatkoa!!
ilmottautuu riviin. Ja vieläpä varsin jännittäviin plussaus-tunnelmiin, huomaan. Toivottavasti teistä montaa onnistaa viikonlopun testauksissa.
Itselläni saapui tänään täti kovasti ei toivottouna vieraana kylään, mutta minkäs teet. Noh, vielä on kuitenkin lyhyt-kiertolaisella mahdollisuus marrasvauvaan, joten liityn satunnaislukijoide puoleta teidän kanssa yhdessä jännäämään kuinka käy ja jakamaan kuulumisia. :)
Tännehän mahtuu mukaan :) Minäkin lyhytkiertolaisena ehdin seuraavankin kierron jännäämään marrasmasuissa, jos nyt ei tärppiä tulekaan. Tosin jos menkat vielä pitään antaa odottaa itsään eikä huominenkaan testi anna plussaa, niin ihmettelen kovasti... Edelliset kierrot kun on olleet 24, 23 ja 24 päivää... Ja tosi harvakseltaan ollut pidempiä kiertoja. Nyt jo kuitenkin kp 27. No, huomennahan sen sitten tietää :)
mukavaa kun pääsee yhdessä muiden kuumeilevien kanssa jännäämään ja purnaamaan. :)
En tiennytkään kuinka syvältä se onkaan kun täti tulee vauvakuumeessa vierailulle. Ykkösen kanssa nappasi heti ensimmäisestä kierrosta, joka on kaiketi harvinaisempaa kuin yleisempää.
Mulla oli niiiin kaikki mahdolliset oireetkin jo....ja vaikka keskiviikkona tuli ensimmäisiä merkkejä kk:sta niin vielä senkin saattoi mielessään laittaa vaikka kiinnittymisvuodon piikkiin. Niin se mielenvoima on aika jännä juttu... :)
Toisaalta, ainahan tämä tädin saapuminen jouduttaa seuraavaa mahdollisuutta, joten sitä sitten odottelemaan. Tässä joutoajalla pidän peukkuja teille senkin edestä!
heips! Päätin uskaltautua mukaan marraspinoon, teidän jännitys tarttui lukiessani minuunkin vaikka miten olen päättänyt etten enää odota turhaan... Jeps, taustatietoja, olen 1,5 vuotiaan pojanvesselin äiti ja ollaan nyt yritetty pikkukakkosta " jo" 5 kk.... Kävin heinäsirkoissa joista tipuin elolintuusiin ja sitten päätimme olla yrittämättä joulukuussa. Nyt taas ollut täysi yritys päällä tämän alkuvuoden, mutta saas nähdä... jotenkin on pessimistinen olo tästäkin kierrosta. En ole tänne odotuspuolelle kirjoitellut moneen kuukauteen kun alkoi jo tympiä tämä pinoista tippuminen, mutta nyt siis rohkaistuin mukaan marrasmasuihin.
Mulla nyt kp 18 ja kierto vaihtelee 27-33, eli ovista olen kanssa yrittänyt kovasti pomgata mutta vielä ainakin tuloksetta.... tikut käytössä, mutta haaleaksi jäävät viivat jatkuvasti, tänään tuli aamulla vähän vahvempi viiva.. Ellei tässä kierrossa tärppää haluan kyllä käväisä yksityisellä gynellä tsekkaamassa että kaikki on ok.
Ihanaa aurinkoista perjantaita ja viikonloppua kailille, ja ennekaikkea
+++++++plussaonnea++++++++
äitikuu
... ja sitten tänne heti kertomaan miten kävi!!! Tämä ei ole pyyntö vaan käsky:) Peukut on täällä pystyssä:)
Oon viettänyt palstalla hiljaiseloa ja käynyt vaan lukemassa kun ei oo oikein ollut mitään asiaa.. Ovis alkaa olla käsillä, ja " touhuilut" on aloitettu hyvissä ajoin.
Liliane kp 12/28
sen siitä saa kun koittaa olla toooosi nopea kirjoittaja... anteeksi.
Täällä kp 22/26-28 ja olo on todella malttamaton. Nyt on eka kierto kun en ole menny etukäteen ostamaan mitään raskaustestejä vaan ajattelin pitää pääni ja odotella loppuun asti. Tiukkaa varmasti tekee kun oireitakin on....Mut pää kylmänä eteenpäin vain!! Jospa tämä vielä joskus onneksi muuttuis meillä kaikilla! Tuli vain tuossa mieleen. Mullahan oli sinne tutkimuksiin meno toukokuun lopulla et onko väliä mikä kierron päivä pitää olla?? Itsellä ei hajua eikä paperissakaan mitään lue?? Onko kellään tietoa?? Kiitos etukäteen....
tervetuloa myös kaikille uusille marrasmasuille!!
Hyvää viikonlopun alkua kaikille!! Jokohan plussa putki aukeais viikonlopun aikana??? peukkuja pidän ylhäällä!!!
Eli täti tuli eilen ja täään sitten kp1/30-33... Vo itku! Oviskin on valovuosien päässä:) Tipinen testailee sitten maaliskuun 18 päivä joskus:)
Luen juttujanne ja peukutan täältä takaa vasemmalta;)
Töissä sen huomasin kun juoksin rappuja ylös alas... Ja nyt saunassa sen huomasi selvemmin. Että alkaa olla toivo korkealla. Aamulla teen testin heti kun vaan saan silmät auki :)
Marrastoive
Ja toivotaan, että huomenna saat jo vahvan viivan ovistestillä :)
Niin ja Tipinen, pahoittelut menkoista ja uuteen yritykseen! Nuo kierron ekat päivät on niitä pisimpiä... Kun ei ole muuta odotettavaa kuin menkkojen loppuminen, oviskin tuntuu silloin olevan valovuosien päässä... Mutta kyllä se sieltä tulee :)
Peukutuksia marrastoiveelle:)
Aika lupavia ne sun oireet;)
Toivottavasti näet huomenna kaksi punaista viiva (aih miten ihania) testissäsi:) Olet ansainnut nämä viivat:)
Olen aina ihmetellyt mita tarkoittaa kun taalla usein tulee vastaan etta testiin on tullut ' viivan paikka' . No nyt tiedan mita se tarkoittaa, sellainen nimittain tuli testiini. Testi oli mammaksi-sivun One Step liusketesti, onko kokemuksia, onko muuttunut plussaksi / negaksi? Kaipa se nega on, kun siina viivan paikalla ei tosiaan varin varia ollut, vain sen ymparilla. No, eipa hatia mitia viela, odotetaan menkkoja viela ja maanantaina testaillaan uudestaan jos tarvetta, olinhan aika aikaisin liikkeella kun nyt kp 27/27. Vaikka siis ovis oli tassa kuussa paria paivaa aikaisemmin ja siksi uskalsin toivoa etta jotain olisi jo nakynyt.
No niin, nyt takaisin sankyyn, mukavaa lauantaipaivaa kaikille! Plussia Marrastoiveelle ja Caritalle ++++++++++++++++++++++++++++!!
Töötsi
Haalea sellainen, mutta kuitenkin tällä kertaa testiajan sisällä :) Ja siis ihan selvästi näkee, mutta haaleampi oli kuin kontrolliviiva. Testinä se Acon 10. Testaan vielä huomenna tai ma uudestaan, josko viiva vahvistuu ja vauva pysyy kyydissä. Nyt täällä ollaan sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menisi hyvin!
TÖÖTSI: Sun oireet ainakin antaa ymmärtää, että kyllä sieltä vielä plussa tulee :) Itse en ole ikinä tuota testiä käyttänyt mistäpuhuit, joten en osaa neuvoa. Mutta ehkä jollain muulla on kokemusta.
Oikein mukavaa viikonloppua ja plussan säteitä ympär ämpäri :)))
Marrastoive kp 28/24(-31) tai rv 3+6 (meillä neuvola kuitenkin laskee viikot 28 päivän kierron mukaan, joten vielä ei ole edes 4 täynnä...)
Olenkin täällä päivystänyt ja odotellut kuulumisia testaamisien suhteen...
HURJASTI ONNEA MARRASMASULLE ja eiköhän se plussa TÖÖTSILLEKIN vielä selkeänä paukahda! =D
Nyt sitten lähti marrasjuna matkaan ja muistakaahan pysähtyä kaikilla asemilla, jotta marrasjunasta tulisi täysi ja matkaseuraa riittäisi. :))))
Matkustajille matkaeväiksi paljon sukkia ja liimaa sekä iloista mieltä ja turvallista matkaa!
Only1 kp17/25
Täytyi tulla heti aamusta kattoon et mitä tuloksia testaajille tuli :)
Töötsi: johan on noi testit ihmeellisiä välillä, mut toivotaan et plussa se olis!
Marrastoive: Hiiirmuisen paljon onnea!!
Eipä tässä nyt kummempia, kuin toivotaan et tulee mahollisimman paljon plussauutisia!!!
Tuuli kp 18/27-30
Onnea Marrastoiveelle ja muille perässätulijoille! Nyt plussajunavauhtiin!
Me lähdetään tänään perheen kanssa Serenaan polskimaan! Hauskaa viikonloppua muillekin!
Montakohan plussaa paukahtaa? Toivottavasti monta. :))))
Oma napa ).( Kp nyt 16/25 ja lievä pahoinvointi olemassa edelleen. Mahassa vääntää välillä ja painon tunnetta. Tänään vannoin ottavani rauhallisesti eli ei isompaa rehkintää tänään. Pojalla (2v.) kuumetta ja katsotaan nyt, että tarvinneeko mennä lääkäriin.Kurjaa kun toisella synttärit eilen ja nuin pipi, tosin onneksi vietämme juhlia vasta 25. päivä jolloin on tarkoitus, että kotikin on kunnossa. ;))
Olen kahden vaiheilla. Mulla olisi opintoja jäljellä vielä loppuvuoteen asti ja nyt kun muutimme yllättäen uudelle alueelle niin en saa lapsille päivähoitopaikkaa!
Sain opinnoista 5 vkoa lomaa joka päättyy 12.3 eli siihen mennessä tulisi paikka löytyä. Onhan se raja 2 vkoa kun kunnan tulisi tarjota se, mutta eipä ole kuulunut.
Tässä mietin, että olisinko kotona ja yrittäisin jatkaa myöhemmin. Toisaalta. Ei harmittaisi yhtään jos nyt tulisi raskaaksi/olisi raskaana ja koulu jäisi jäähylle, mutta sitten harmittaa jos yrittelyä onkin vielä kauan ennen tärppiä eli olisi mahkut käydä opinnot tällä välin loppuun. Toisaalta nuorin on vielä kovin pieni.
En vaan tiedä mitä tekisin ja kovasti toivon siis ratkaisua sitäkin kautta, että plussaisin. :)
Edellinen koti kun oli homeessa ja muutimme pikavaroitusajalla remontin alta pois, joten emme kerinneet järjestämään asiaa etukäteen ja tän alueeln päivähoito on täysin tukossa, paikka voitaisiin saada jostain 10-20 kilsan päästä ja ilman autoa se olisi kovin hankala toteuttaa(miehellä auto ja työaikojen vuoksi ei onnistu, että hän kuskaisi, toisekseen lapsille tulisi 12 tunnin päiviä hoidossa ja ekaluokkalainen joutuisi olemaan 6-7 tuntia yksinään, päivittäin). Ei kiva.
Mua jännittää teidän puolesta, jotka huomenna testailee. Tulettehan heti aamusta kertoilemaan tuloksia! Minä odottelen peukut ja varpaat ojossa täällä. ;) Hurjasti plussaonnea kaikille!