Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottavaa kun tupakalta haiseva istuu viereen bussissa

Vierailija
17.12.2015 |

Hyi hitto mikä haju. En pysty hengittämään kunnolla.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin, siis menneinä vuosikymmeninä, ihmiset polttivat enemmän ja ainoat, jotka yleensä siitä savusta silloin motkottivat, olivat kireänutturaiset täti-ihmiset, hekin vähän niinkuin viran puolesta, tyyliin kun se tupakointi on syntiä jne. 

Nyt tupakointi on vähentynyt, mutta valittajia ovat tätien lisäksi myös nuoremmat, ja aina naisia, jostain syystä.

Itse ajattelen, että he ovat näitä, joille voi hyvällä syyllä sanoa, että hankkikaa elämä,kermaperseet.

Ei joka ikisestä asiasta voi aina tehdä jumalatonta numeroa. 

Hienopierut. Niitä riittää. Ei ne kai edes älyä miten moukkamaista käytöstä tuollainen jatkuva marmatus siitä sun tästä on.

Vierailija
42/55 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee migreeni siitä tupakanhajusta, kuten myös monista haju- ja partavesistä. Ei yhtään kiva juttu. Itse vältän parhaani mukaan näitä hajuja mutta jossain ruuhkabussissa se hankalaa.

Millä tavalla sun sairautes pitäs jonkun tuntemattoman ihmisen ongelma olla?

Eihän se olekaan, vaan on mun oma ongelma ja iso ongelma onkin. Ei kukaan vieressä oleva "haisunäätä" voi mun migreenistä tietää. Annos migreenilääkettä maksaa yli 5 euroa ja aiheuttaa sairauspoissaoloja. Keskimäärin mulla menee migreenikohtauksesta toipumiseen noin 3 päivää. Ei yhtään kiva juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee migreeni siitä tupakanhajusta, kuten myös monista haju- ja partavesistä. Ei yhtään kiva juttu. Itse vältän parhaani mukaan näitä hajuja mutta jossain ruuhkabussissa se hankalaa.

Millä tavalla sun sairautes pitäs jonkun tuntemattoman ihmisen ongelma olla?

Eihän se olekaan, vaan on mun oma ongelma ja iso ongelma onkin. Ei kukaan vieressä oleva "haisunäätä" voi mun migreenistä tietää. Annos migreenilääkettä maksaa yli 5 euroa ja aiheuttaa sairauspoissaoloja. Keskimäärin mulla menee migreenikohtauksesta toipumiseen noin 3 päivää. Ei yhtään kiva juttu.

Siis migreeni ja lääkkeen haittavaikutukset aiheuttavat sairauspoissaoloja. Ei lääkeannoksen hinta.

Vierailija
44/55 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ja kun se tapahtuu ahtaassa pitkänmatkanbussissa, jossa tiedät istuvasi seuraavat kolme tuntia... Noh, oman kaulaliinan läpi on ihan mukava hengitellä. 

Sulla on ilmeisesti hajuaistissa jotain vikaa, kun et kolmessakaan tunnissa turru siihen hajuun.

Vierailija
45/55 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on migreeni ja mä liikun onneksi enemmän omalla autolla mutta lähes aina kun julkisilla kulkee, vieressä tai lähellä istuu jossain vaiheessa matkaa joku tupakalta tai eau de dagen efter:ltä haiskahtava henkilö. Mulle on jäänyt epäselväksi että tajuaako nämä henkilöt ollenkaan, kuinka pahalle he haisevat ja kuinka lystiä muiden on siinä vieressä istua? Tottakai lippunsa maksaneella on oikeus kulkea julkisilla, poltti tupakkaa tai ei, eikä kenenkään migreenit tai hajuyliherkkyydet ole tupakoitsijoiden syy mutta jokatapauksessa he aiheuttavat hajuillaan niitä migreenikohtauksia ja harmia kanssamatkustajille.

Kierrän myös Stockmannin hajuvesiosastot kaukaa, sillä kulkeminen haisuosaston läpi maksaa mulle migreenin verran.

Vierailija
46/55 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakasta pitäisi kehittää nopeammin ja tehokkaammin tappava myrkky niin poistuisi toikin ongelma ihan itsestään.

Vierailija
47/55 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röökaajat röökaa ja sitten ne kuolee :) Hukkuvat :)

Jokainen kuolee 100% :n varmuudella:) Poltti tai ei. Itse en polta, mutta voimakkaat hajuvedet yms. hajusteet tekevät minulle päänsäryn ja pahoinvoinnin. Tupakka haisee pahalle, se on totta, mutta kuten tupakoitsija itse ei välttämättä tuota hajua huomaa, niin sama koskee niitä jotka kaataa suunnilleen koko hajuvesi pullon kerralla päällee, kyllä sekin haisee, jos sitä on aivan liikaa ja käyttäjän oma hajuaisti tottuu eikä huomaa sitä, toisin kun muut. Sama koskee miesten parta yms vesiä ja hajusteita.

Vierailija
48/55 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän valittajat olisivat voineet elää muutama vuosikymmen sitten, kun busseissa sai vielä tupakoida.

Vierailija
49/55 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten somalinaiset haisee jumalattoman vahvasti jollekin oudolle hajuvedelle ? Päänsärky iskee samantien jo parin metrin päässä...

Uunsi vissiin

on muuten karsea haju johon ei koskaan totu :x

Se somalinaisten haju johtuu hennatatuoinneista. He koristavat ihoaan näillä hennatatuoinneilla, ovat heille kuin koruja. Joskus yläasteella tutustuimme koulussa heidän kulttuuriinsa ja he tekivät meillekin näitä hennatatuointeja, silloin tuoksuin itsekin "somalinaiselle" aikani. :)

Vierailija
50/55 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunatut allergia, migreeni ja yliherkkyys. Mihin me joutuisimme ilman niitä?

Vierailija
51/55 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei itsessään hajut haittaa, löyhkätköön ihmiset vaikka kakalle, mutta se ikävä puoli siinä on kun voimakkaat lemut voivat aiheuttaa migreenikohtauksen... Täälläkin on sanottu että "suksi vittuun siitä sitten", mutta aivan varmasti täällä taas maristaisiin jos joku sanoisi bussissa vaan "sori mä vaihdan paikkaa kun lemuut" :D Vaikkei sanoisi mitään, niin on se minusta jotenkin tökeröä siirtyä kun joku toinen istuu viereen. Itselle ainakin tulis sellainen olo, että oonko mä nyt oikeesti noin ällöttävä.

Eipä tähän mitään kaikkia tyydyttävää ratkaisua taida löytyä.

No mä kyllä nimenomaan vaihdan paikkaa ja totean, "Anteeksi, nyt on kyllä niin kova katku että pitää vaihtaa paikkaa." Jos kaikki vierustoverin tupakankatkusta kärsivät tekisivät näin (eli työmatkaa tekevät kuulisivat tämän kahdesti päivässä), ehkä tupakointi alkaisi maistumaan vähemmän makialta haisuleille. Tai haisulit tajuaisivat edes jäädä seisomaan.

Tuohon minä yleensä totean vuorostani: Ei tässä äsken haissut --  ennen kuin Sinä tulit.

Vierailija
52/55 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh just aamubussissa jouduin istumaan suoraan röökiltä tulleen naisen takana yhden tunnin. Hyi helvata, miksi ihmiset ovat niin itsekkäitä. Eikä se haju edes sinänsä vaan kun tutkimusten mukaan myös tuollainen altistuminen voi aiheuttaa syöpää jne. Sama tyyppi polttaa aina monta röökiä ennen bussiin tuloa.

Vierailija
53/55 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin röökiltä, kuin viinalta tai hieltä ja paskalta haiseva vieruskaveri. Ei tupakkakaan toki miellyttävä ole mutta eipä se niin vahvakaan haju ole silloin kun se ei aktiivisesti pala. Nuo muut oikeen hohkaa iholta koko bussin ilmaan.

Vierailija
54/55 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se inhottaa, mutta vielä enemmän itseäni inhottaa viinalle haiseminen. Se on oksettavaa.  Monta kertaa vaihtanut paikkaa sen takia.  

Vierailija
55/55 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän oikein voimakkaasti haisevat tympivät. Oli kyse sitten tupakasta, hajuvedestä, hiestä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän