Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TOUKOtoiveet ma-ti***

13.02.2006 |

=)

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun herää aina aikaisin niin ehtii ekana laittaa uutta pinoa. alkuviikosta kun on yleensä paljon keskustelevaa niin pistin vaan kahen päivän pinoo. =)

Yöllä tuli onneks nukuttua ihan hyvin mut heräsin sit samalla kun mies riehui ennen töihin lähtöä enkä sit saanu uudelleen unesta kiinni.

Eilen tuli sit käyty mun vanhemmille ja sain otettua kotiin pieniä vauvanvaatteita ja paaaljon pieniä mekkoja. kiva kun on jotain tekemistä jos on tylsä päivä. äiti sit antoi vielä rahaa niin pääsen ottaa vaunut postista iltapäivällä. jee! ihanaa nähä ja kokeilla ihan itekseen eikä tiukkojen silmien alla kuten kaupassa. vaikeinta tulee olemaan selittää nuorimmalle (tällä hetkellä) ettei oo sen vaunut. yritän opettaa sitä kävelemään vähän enemmän. vanhin lopetti ite vaunuilun kun oli about 2 v ja tosi hyvin jaksaa kävellä jo monta kilsaa. toinen vaan viihtyy vaunuissa.

Nyt iski nälkä, joten aktellaan myöhemmin!

my_selene ja Frööken rv 25+0

Vierailija
2/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin iltavuoroon meno niin joutuu herämään aikaisin, kun vien miehen töihin. Onneksi kaupat aukeavat seitsemältä niin saa samalla hakea ostoksetkin.

Viikonloppu meni autoillessa, koiranäyttelyreissulla. Selkä näyttää kipeytyvän myös autossa istumisesta vaikka tukivyö olikin. Kotiin päästyäni otin tukivyön pois ja siittäkös riemu vatsassa repesi. Maha velloi niin että aiva pahaa teki. Niin ja näyttelyssä ei tullut edes kummosta menestystä, mutta näki tuttuja ja sai puhua koirista;)

Äippäpakkaus ei tullut sitten perjantainakaan, jokohan tänään. Huomenna käyn ostamassa kastemekon kankaat jotta voin postittaa ne anopille. Uusimmassa käsityökerhon lehdessä oli juuri sellaisen puvun ohjeet mitä olen suunnitellut. Päälimmäiseen kankaaseen kirjaillaan lapsen nimi ja vuosiluku.

Torstaina on neuvola ja mies ei pääse tälläkään kerralla työn takia:(

Nyt pyykkikoneen täyttöön ja hetkeksi vielä nukkumaan.

t. Nasu ja Touko-masu 26+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin poikkeuksellisesti oon koneella jo näin aikaseen. Kävin tossa kattelemassa tilitietoja, et joko olisi tullut äippäpakkaus rahana, mut tyhjää näytti:( Harmi, kun kauheesti tekis mieli lähteä kirpparikierrokselle! No, täytynee odottaa vielä...

Jotain menoa täytyy nyt kyllä aamuun keksiä, kun joudutaan olemaan taas koko ilta kahestaan esikon kanssa, kun miehellä on iltalöysiä. Taidetaan lähteä ulos ja kirjastoon, kun en muutakaan ilmasta aktiviteettia keksi:)

Nyt aamupalalle!

pricilla 23+6 (jee, huomenna jo 24!!!)

Vierailija
4/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas usein olette neuvolassa käynyt?

Mä olen aika pettynyt oman alueemme neuvolaan, kun olen viimeksi ollut neuvolassa ennen joulua! Kaksi kertaa on jo lääkäriaika peruttu, ensin olikin lääkärillä lomaa(?) ja sitten seuraavaksi soitettiin pari tuntia ennen aikaa, että lääkäri onkin sairaana. No kaikki ajat onkin sitten taas jo varattu pitkäksi aikaa. Yksi aika oli tarjolla joka oli minulle aivan mahdoton, eikä sitten edes ylimääräisenä suostuta minnekkään ottamaan.. törkeää. Sijaisia ei näköjään nykyään juuri ole lääkäreillä. Odotan viidettä lasta ja kohta 2 kuukauteen ei ole ollut mitään kontrollia. Supistuksia on ollut ja huolestuttaa. Täytyy vaan suoraan äitiyspolille sairaalaan mennä tarkistuttamaan tilannetta. Anteeksi vuodatus, mutta johan vähän helpotti :)

Mulla meinaa olla pahoinvointia välillä, mutta pysyy kyllä syömisellä kurissa. Hengästyn helposti ja ylämäet on jo hankalia kävellä, mutta muuten ei juuri mitään vaivoja.

Vauva myllää tosin kovasti massussa, välillä oikeen sattuu nivusiin, kylkiluihin tai virtsarakkoon.

Alfiina+masuvauva 28+0

Vierailija
5/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

My_selene: Tänään olisin voinut kerrankin ehtiä avaamaan uuden pinon ennen sinua:), heräsin nimittäin 3.45! eli liityn minäkin unettomien joukkoon...Olen nukkunut nyt viikon ajan aamuyöt hirmuisen kevyesti, mutta täysin ilman mitään syytä. Ei ole mitään kipuja tms mitä syyttää, jostain syystä oma pääkoppa vain herättää armottoman aikaisin! Söin sitten aamupalan 4.45 ja katselin videoita olohuoneessa kuuteen asti ja ei kun takaisin nukkumaan. Kyllä kahdeksalta sitten väsytti, kun kello soi:)

Mekin saimme viikonloppua iiiiiiisot läjät vauvanvaatteita ja muuta kamaa! Siskolta saatiin ihania tyttöjen vaatteita ja veljeltä heidän poikien vanhoja vaatteita, kuitenkin lähes kaikki unisex-tyyppisiä eli sopii myös tytölle! Nyt tuossa nurkassa on sitten pinossa kolme isoa pahvilaatikollista vauvakamaa, eikä meillä ole vielä kaappia, mihin laittaa ne kaikki...eli ensi viikonloppuna täytynee mennä ikeaan katselemaan vaatekaappeja/lipastoja tms. Saimme paljon myös sellaista tavaraa, jota en osannut edes toivoa, esim. ihana muoton ommeltu koristeliina " äitiyspakkaussänkyyn" (aiomme nukuttaa vauvan siinä ekat viikot, tuntee kuulemma olonsa turvallisemmaksi kuin pinnasängyssä, näin opimme), rintapumppu, maidon kerääjä, imetysliiviin suojuksia, vauvan kävelytuoli (vähän etuajassa mutta kiva olla jo olemassa), vauvan kylvetysamme, puhallettava suojus hoitopöydälle (ettei vauva kellahda pöydältä pois), sitteri jne jne. Mahtavaa, sukulaisista on kyllä tällaisessa tilanteessa valtava apu, kun ei tarvitse hankkia kaikkea itse!

Onko kellään teistä kokemuksia rintarepuista/kantoliinoista? Jos on, kuinka ahkerasti olette niitä käyttäneet ja suositteletteko hankkimaan jo pienelle vauvalle? Rintareput tuntuvat jotenkin helpommilta käyttää (ja mieskin tykkää kun jotkut mallit muistuttavat enemmän tavallista urheilureppua:)), mutta omia kokemuksia ei tosiaan ole, kun esikoista vasta odotellaan.

Hengästyminen vaivaa täälläkin, mutta outoa kyllä, usein myös silloin kun en tee mitään kuten juuri nyt!:( Välillä pulssi nousee aivan syytä pilviin ja on pakko yrittää hengittä syvään ja usein laitan jopa hetkeksi pitkäkseen kun tulee sen verran heikko olo. Mutta toisinaan pystyn taas uimaan, tanssimaan ja kävelemään ihan normaalisti hengästymättä sen kummemmin. Outoa!:( kävin sydänkuvassakin, mutta tulokset olivat kuulemma niin hyvät kuin vai voi ja pulssikin oli silloin jostain syystä vain 64:) Niinhän se aina menee...eli kun menee lääkärin valittamaan jotain vaivaa niin on aina hetkellisesti parempi olo, näin mulla ainakin tuntuu usein käyvän!

Onko teillä kaikilla muilla rinnat kasvaneet kovasti raskauden myötä ja kuinka monella on tullut jo maitoa? Itse olen vähän ihmetellyt kun alkuturvotuksen ja aristuksen jälkeen rinnat ovat palautuneet entisellen (tai ehkä jopa hieman pienentyneet normaalista!:() eikä maidosta ole merkkiäkään.

Viikonloppupinossa kyseltiin kuinka kauan on ollut yhdessä kumppanin kanssa. Meillä tulee juhannuksena viisi vuotta täyteen, kihloihin mentiin vajaa kaksi vuotta sitten toukokuussa Pariisissa ja naimisiin siitä tasan vuoden päästä, samana päivänä, eli viime vuoden toukokuussa.

Nyt täytyy ryhtyä hommiin, jotta pääsen joskus äitiyslomallekin:)

Hyvää vointia kaikille!

Vierailija
6/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Alfiina kummaa touhua, ettei meinaa saada lääkäriaikaa! Kyllähän sitä pitäisi päästä tilanne tarkistuttamaan ja varsinkin jos suppareitakin on ollut. Mut se on tosi, että meilläkin on neuvolassa ja terveyskeskuksessa ihan liian vähän väkeä ja sijaisia on tosi huonosti:(

Rintarepusta, meillä oli sellanen tavallinen babybjörnin reppu esikolla käytössä. Kyllä sitä tuli käytettyä esim. kaupungilla kun tyttö oli pieni. Oli kätevämpi ottaa mukaan, kun isot vauvut takakonttiin! Käyttöikä jäi kyllä mielestäni aika lyhkäseksi, ei meinaan meidän tyttö ainakaan talvitamineet päällä mahtunut reppuun. Olisin halunnut kokeilla kantoliinaa, mutta kun ne ovat taas niin hintavia, en viitsinyt sellasta ostaa. Reppuakaan en olisi uutena ostanut, mutta kirppariltalöysin halvalla.

Mutta nyt on kyllä lähettävä ulos, kun vielä jaksaa:)

pricilla edelleen

Vierailija
7/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä ollaan oltu miehen kaa: tammikuussa tuli 1 v täyteen ja kihloihin mentiin viime vuoden maaliskuussa. =)

m_s ja F

Vierailija
8/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämä viikko olisi meidän perheessä parempi kuin edellinen. Olin tosiaan lääkärin määräyksestä viime viikon sairaslomalla (töissä tiheitä supistuksia ja stressiä), mutta kovin rentouttava viikosta ei tullutkaan, kun tyttö sain ikävän pöpön tarhasta ja kipeää lasta sitten kotona hoidin ja yöunet jäi pariin katkonaiseen tuntiin. Kuumetta oli pahimmillaan 41.5 astetta ja aivan kamala yskä. (Lääkärin diagnoosi oli kurkunpääntulehdus). Kyllä olikin pelottava tauti ja muutamana yönä olimme jo miehen kanssa lähdössä hädissämme sairaalaan saamaan apua, kun tuntui ettei tyttö saa happea. Nyt voi jo onneksi paljon paremmin. Tytön takia olen nyt kuitenkin vielä ainakin alkuviikon pois töistä ja pomo ei kuulostanut ollenkaan iloiselta, kun hänelle aamulla soitin.

Lauantaina loukkasin vielä vatsani. Vein tyttöä lääkäriin rattailla ja oikaistiin täpötäyden tavaratalon läpi. Meillä oli kiire ja siinä kamalassa tungoksessa joku törmäsi meihin ja sen voimasta työnnyin kovalla vauhdilla vatsani kanssa rattaiden työntöaisaa päin. Sattui, vatsa meni ihan kovaksi ja hetken päästä alkoi supistella. Yritin ajatella, että ei tässä mitään hätää ja hoidetaan nyt ensin tämä tytön lääkäri pois alta. Kotona vatsaa kuitenkin vihloi omituisesti vähän väliä ja liikkeitäkään en tuntenut. Soitin sairaalaan ja synnärillä kätilö sanoi, että luultavasti ei mitään hätää, mutta määräsi kuitenkin varmuuden vuoksi heti tulemaan sinne. Kyllä itketti. Vietin 45 min. sydän- ja supistuskäyrällä ja onneksi vauvan sydän löi hienosti ja yksi supistuskin vain tuli koko aikana. Siinä maatessani pikkuinen alkoi myös lopulta kovan elämöinnin masussa. Jouduin odottamaan vielä synnytyslääkäriä ja hän sitten ultrasi ja kaikki oli kunnossa ja kertoi, että vauva painaa jo kilon. Oli niin helpottunut olo! Eilen vielä vähän tuntui vatsassa vihlontaa, mutta tänään ei enää onneksi mitään.

Kaarina: minuakin hengästyttää tai alkaa yhtäkkiä pyörryttää/heikottaa ihan ilman syytä. Välillä oikein tuntuu, että happi loppuu ja pitää oikein monta kertaa hengittää syvään. Yleensä tämä vaiva on ollut, jos on pidempään joutunut seisomaan, mutta nyt pitkään paikalla istuminenkaan esim. koneen ääressä ei tunnu hyvältä. Olen ajatellut, että vatsa nousee siinä asennossa jo niin korkealle, että painaa keuhkoja.

Kantorepun tai liinan hankkimista minäkin pähkäilen. Esikoisella meillä oli lainassa kantoreppu, mutta sitä ei ihan kamalasti tullut käytettyä. Tuttavapiirissäni melkein kaikki taas tuntuvat nyt olevan hurahtaneita kantoliinailuun ja mietin josko sellainen sitten olisi kiva. Molempiin en viitsisi investoida. Tiedän myös, että mies ei suostuisi kantoliinaa käyttämään. Nyt ajattelin, että jos jommalle kummalle olisi nyt enemmän käyttöä, esim. sellaisissa tilanteissa, että esikoinen ei jaksa tai kieltäytyy kävelemästä ja haluaakin rattaisiin istumaan, niin vauvan voisi sitten laittaa reppuun tai liinaan. Tyttö on vähän vajaa kolmevuotias, kun tämä toinen syntyy ja mitään kaksostenrattaita ei siis aiota hankkia, seisomalauta kylläkin. Vaikka tyttö kävelee mielellään pitkiä matkoja, välillä vain tulee vastaan tilanteita, että ei jaksaisikaan kävellä, tai ei ainakaan siihen suuntaan mihin pitäisi.

emmi-liini 26+4

Vierailija
9/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! onneks ei mitään tapahtunu mut varmasti pelotti ihan hirveesti. huomaa joskus kun on kaupassa kun ihmiset änkee päälle takaa ja sit kun ne huomaa et on iso masu niin hirveet anteeksi-pyyntelyt tulee. kyl se vauva on hyvässä suojassa siellä mut silti pelottaa sen puolesta.

m_s ja F

Vierailija
10/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi 6.30 aamuherätys takana, mikähän tuon meidän ukkelin ajaa niin aikaisin ylös nykyään? Hänellä on kyllä tulossa kuusi hammasta yhtaikaa, ehkä ne kiusaavat.

Alfiina, teidän lääkäritoiminta kuulostaa tutulta. Meillä ei tosin meinaa neuvola-aikaa saada millään, kun neuvolassa on yhden terkkarin vajaus ja nyt sinne on palkattu joku, joka on valmiiksi koko ajan itse saikkarilla. Eli ajat siirtyy koko ajan, ja jos kyseistä tätiä joskus näkee, hän valittaa asiakkailleen (!) ettei haluaisi olla töissä, mutta on pakko kun ei ketään muutakaan saada. Lääkäriajat on myös kiven alla, ja lääkäri on poikkeuksetta tunninkin myöhässä aikataulustaan. Olen tämän raskauden aikana käynyt neuvolassa vasta kolme kertaa, onneksi ei ole ollut mitään kipuja tai vuotoja.

Kantorepuista: meillä on esikoisella ollut käytössä Emman rintareppu, maksoi muistaakseni jonkun 20-25 euroa. Ajoi ihan hyvin asiansa lyhyillä kauppa- ym. reissuilla kun poika sai katsella ympärilleen. Meillä ikäroa tulee n. 1v8kk enkä ole vielä ihan varma, ostanko tuplavaunut vai pärjättäisiinkö rintarepulla ja esikoisen rattailla. Me kun liikutaan olosuhteiden pakosta yleensä autolla eli ei hirveän pitkiä matkoja kävellä muutenkaan.

Parisuhteen kestosta joku kyseli. No, me ollaan oltu yhdessä iät ja ajat eli 10,5 vuotta. Kesäkuussa vietetään 7-vuotishääpäivää.

Mukavaa päivää kaille!

Pampula ja Sintti 25+6.

Vierailija
11/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä oltu viime maalis/huhtikuusta asti. Eli hätäseen saadaan vuosi täyteen ennen vauvan tuloa ;)

Tänään joutu taas hidastamaan tahtia työmatkalla paineen tunteen vuoksi. Vieläkään en moista tunne kuin kävellessä, niin en vieläkään tiedä onko kyseessä supistukset vai jokin muu. Veikkaisin jotain muuta. Lääkäri höpisi jotain ropeltaessaan " alaspäin painamisesta" , että oisko kohtu jotenkin silleen kallellaan että kävellessä varsinkin " painaa alaspäin" koska juuri siltä se tuntuu. Ja selittäis tän valtavan etumahankin.

Voitolla ei kyllä ole minkäänlaista rytmiä: lauantaina tyrkin pitkin päivää mahaan että eikö se nyt lainkaan liiku ja sunnuntaina taas voimisteltiin aamusta iltaan ja ihan taatusti joka asennossa.

Ystävä on nyt viikolla 22 ja hänellä ei ole mahaa vielä yhtään! Ihan hassulta tuntuu, kun itsellä oli lappufarkut jo hyvän matkaa käytössä noilla viikoilla. Kivahan se toisaalta on että on mahaa, niin ei jää sitten kellekään epäselväksi... Mutta välillä ajatus siitä että pitäisi vielä monta kuukautta taapertaa, ja että se vielä kasvaa valtavasti, tuntuu niin lohduttoman pitkältä.

Mä ostin Tomy Freestyle kantorepun, sopii paremmin omaan tyyliini kuin kantoliina. Mutta kokemusta toistaiseksi vasta vauvanuken kanniskelusta. Mutta ihan sillä sen tilasin, että kun mulla ei tosiaan ajokorttia ole, ja viime kesänäkin tykättiin paljon kulkea siskon & sen muksun kaa puistoissa retkellä ja muuten vaan haahuilla kaupungilla, niin on sen kanssa kätevämpi kaupoissakin kulkea. Vielä jos saisin asunnon keskustasta, niin olisi kuitenkin " tukikohta" lähellä, kantorepun taskuihin ei montaa varavaippaa yms mahdu. Ja kun ilmeisesti mies ei vielä kesällä pääse saman katon alle, niin jokainen " vauvatumppauspaikka" tulee varmaan tarpeeseen niin saa edes pyykit vietyä yms. Mutta saa nyt sitten nähdä kuinka paljon todellisuudessa tulee käytettyä.

Vierailija
12/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantai taas. no ei sen niin väliä kun kotona on ja kivahan se kun viikot vierii eteenpäin.

taas yöllä jalat kramppas. tyynyjä on jalkojen alla mut ei ne siel pysy kun pyörin koko ajan. ja sit kun näkee viel ihme unia.

eli, synnytin lapsen siskoni tykönä omassa lapsuuden kodissa. vauvalle joku laitto heti vaipan etten kerinny näkeen kumpi tuli. sit pyysin et mies tulee kans kurkkaan vaippoihin et tiietään kumpi tuli. no siinä jo tyttöä vaikkasin kun vauvan luomet oli kaikki vaaleanpunaisia! ja sopivasti uni loppui niin ettei keritty kurkkaan vaippaan. :)

unet kyl painottuu tosi usein tähän sukupuolen arvailuun.

vielä kyselin siitä tupakasta josta tuolla ed. pinossakin jo mainitsin.

gallup, yhdessä 2 v ja 1kk ja eilen tuli vuosi kihloissa.

kuinka moni kuuluu tai aikoo liittyä mannerheimin lastensuojeluliittoon?

mä aattelin liittyä kun saa sit alennusta monista paikoista ja esim. muskarista. ajattelin siis sellaseenkin sitten vaavin kans mennä.

kangasalla on ihan hyvin toimintaa mutta ryhmät vaan täytyy tosi nopeesti ja vetäjiä tarvittais lisää. en tiiä kuinka aikasin muskariinkin täytys jo ilmottautua.

kylläpä on outoa neuvolatoimintaa... mä olen onneksi päässy aina kun on halunnu ja muutenkin toiminu kaikki ihan hyvin. ajatteleekohan ne siel neuvolassa et jos on jo monta lasta synnyttäny niin ei sielkään tarvi käydä. aika törkeetä kyllä jos niin on.

nyt seuraamaan taas curling-ottelua.

meppe81 ja ruoto28rv

Vierailija
13/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltin, lopetin heti kun testi näytti plussaa. tulee olemaan tosi vaikeeta pysyä tupakoimatta kun imetys loppuu. olen miettiny niin et voin polttaa jos joskus tulee jotain juhlaa ja juo. muuten yritän olla polttamatta. tupakkaa meni päivässä ennen about aski.

mies polttaa vaikka olen yrittäny saada sitä lopettamaan kun mun mielestä haisee pahalle ja alussa oli ihan hirveetä kun oli muutenkin huono olo.

m_s ja F

Vierailija
14/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia toukomasuset!

Täällä vietän aamupalan ääressä mun ja miehen kaksvuotispäivää... =D Mies on töissä eikä me nyt tänään mitenkään tätä vietetä... huomenna kun lähdetään sinne Naantalin kylpylään niin siellä sitten söpöstellään =D

Mulla on nyt ilmeisesti alkanut jo joku sellainen aika, että ei saa oikein hyvin nukuttua. Riittävästi saan kyllä nukuttua ja tänäänkin kampesin itseni vasta puoli yhdentoista jälkeen sängystä, mutta yöt on tosi rikkonaisia. Heräilen vähän väliä eikä missään asennossa oo hyvä olla. Mutta ei haittaa kun on kotona.

Alfiina, onpas harmi kun noin harvoin oot neuvolaan päässyt. =( Mä oon käynyt kuukauden välein ja ilmeisesti nyt seuraavan neuvolan jälkeen käynnit tihenee ja on sitten jo kahden viikon välein.

Kaarin@, mä nyt oon ekakertalaisena asialla eikä siis kokemusta ole... mutta ihan vielä ei oo varmaa saadaanko mun äidin työkaverilta rintareppu. Kantoliinoista en oikein alkuun innostunut ajatuksena, mutta alkoi sitten kuitenkin kiinnostamaan ja vinkkinä kaikille... olivat mullekin ihan liian hintavia, mutta tilasinpa huuto.netistä hyväkuntoisen pikku-ruu trikooliinan ja hintaa sille postikuluineen tuli sitten n.30¿ mikä nyt mulle ei ollut liikaa. Ajattelin, että josko nyt kokeilisi sellaisella ensin.

Rintojen kasvua en oo muuten huomannut, mutta rintsikat on kummasti käynyt pieneksi jo ihan alussa. Yhtä kuppikokoa isompia oon saanut käyttää. Ja maidosta... tai mitä esimaitoa nyt lieneekin, mutta jos erehdyn olemaan ilman rintsikoita (ja illat kyllä olen) niin jo on paidan etumus litimärkänä.

emmi-liini, onneksi selvisit säikähdyksellä vaan!!!!

ja tupakasta meppe kyseli... mä en oo ennen raskautta polttanut eikä mieskään, mutta... mies sitten käyttää tuota ah, niin ihanaa paskan näköistä nuuskaa. Mutta aikuinen ihminen kun on niin en valita, tehköön päätöksensä itse. Sen oon ainoastaan vannottanut, että sitten kun vauva on syntynyt niin kädet on pestävä aina biitin teon jälkeen eikä vauvaa suukotella biitti huulessa.

Ja sitten TAMPEREEN masut... =) Aletaankos miettiä tapaamiselle ajankohtaa ja paikkaa??? Mulle on periaatteessa ihan sama koska ja missä kun nyt päivät olen kotona. Tällä viikolla nyt tosin ei sovi eikä ensi tiistaina. Mutta viikolla kuitenkin sopis mulle paremmin kuin viikonloppuna? Mutta kyllä mä viikonloppuisinkin pääsen. Ehdotuksia kehiin...

Ja pikkuisen millisen löytää mesestä sähköpostiosoitteella: pn_82@luukku.com jos jotakuta kiinnostaa =D ja toimiipa tuo postiosoite muutenkin.

Hyvää alkavaa viikkoa!!

[color=red]pikku-milli & paco 29+3[/color]

Vierailija
15/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kävis myös tuo ens viikko mut sitä seuraava ei käy.

mut onhan täs aikaa... :)

olis kuitenkin kiva jos kaikki halukkaat pääsis tuleen.

mervilep@luukku.com

Vierailija
16/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin tupakan vasta about rv 10. Mullahan tosiaan oli aika aborttiin varattuna, niin ei sitä niin välittänyt, vaikka paha pahoinvointi olikin jo vähentänyt tupakointia 1-2 kessuun päivässä. Mutta heti kun päätin pitää lapsen, loppui myös tupakka. Ja ollut ihan äärettömän helppoa olla ilman, eihän sitä edes ajattele! Paitsi pahalle se ei haise vieläkään, mutta " nautiskelenkin" tästä passiivisesta tupakoinnista vain silloin harvoin kun mies on käymässä. Ilman yritän olla niin pitkälle kuin mahdollista, mutta voipihan se olla että sitä kiukkutupakkia tarvii hyvinkin äkkiä vauvan kanssa...

Rinnat kasvoi mulla kanssa heti alkuun ihan äärettömästi. Ennen oli sellaset että niitä nyt hyvällä uskolla saattoi tisseiksi kutsua, nyt on semmonen isohko b-kuppi. Semmosina on pysyneet kuin ekoina kuukausina kasvoivat. Maitoa eikä mitään ei oo tullu yhtään, hyvä tietty tässä vaiheessa, mutta toivottavasti imetys sitten kuitenkin onnistuu.

Olikos vielä muita kyselyitä... No pinoudun sit taas uudestaan :)

stellis & voitto 27+6

Vierailija
17/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täällä kova järjestelyvimma päällä...Rupesin vaihtamaan olohuoneessa järjestystä ja ajattelin samalla siirtää tietokoneen makuuhuoneesta pois, jotta tilalle saisi viritettyä pinnasängyn. Inspiraatioita tulee harvoin, mutta tullessaan ne on pakko toteuttaa=)

Taisi olla alfiina jolla kuulosti erikoiselta tuo lääkärissäkäynti. Itse olen menossa huomenna toiseen lääkärikäyntiin (+edellisviikon naistenklinikka) ja neuvolassakin olen käynyt vähintään kuukauden välein. Luulisi että aikoja saataisiin sitten muille tohtoreille ja varsinkin jos supisteluja on ollut. Kummallista!

Ja emmiliini (?) selvisi onneksi kolhuista säikähdyksellä. Kyllä tuo tarkastuksessa käynti kummasti keventää omaakin sydäntä.

Tupakoinnista oli kyselyä. Minä kuulun niihin onnettomiin jotka ovat polttaneet ennen raskautta ja huonolla onnella yrittänyt lopettaa raskauden aikana. Tilanteesta en nauti, saarnoja en tarvitse, vaarat tiedän itsekin.=( Vähentänyt sentään olen.

Rinnat ovat tosiaan kasvaneet ja nyt mennään jo D-kupissa...Hirvittää kun maito loppuajasta oikeasti nousee rintoihin niin minkähän kokoiset liivit on silloin oltava. Maito ei vielä ole ilmaantunut, toivon myöskin että imetys onnistuisi.

Dolosa ja sintti 25+3

Vierailija
18/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on puhuttu rinnoista, tupakasta ja nukkumisesta. Joten otanpa kantaa omalta osalta.

Tupakkaa en ole ikinä oikeastaan polttanut, kokeillut kyllä. Tuo paha astmakin tekee etten ole koskaan aloittanut. En halua yhtään pahentaa oloani enempää.

Rinnat kasvoi minulla välittömästi kuppia isommaksi. Eli C kupissa nyt ollaan, saa nähdä miten sitten kun, toivottavasti, imetys alkaa.

Nukkuminen alkaa täälläkin tuottaa ongelmia. Ei saa hyvää asentoa, jomottaa selkään tai lantioon tai mahaan käy. Ja sitten se tuttu vessassa juoksu, viime yönäkin 2 kertaa. Vakio on yleensä se kello 4.15 vessa reissu. Eikä miehen kuorsaus yhtään auta nukkumisessa.

Mua on syksystä asti vaivannut nuha, eikä se näytä helpottamisen merkkejä. Olen yhdistänyt tämän kuuluvaksi astmaan mutta jostain luin juuri viikonloppuna että raskauden aikana saattaa olla nuhaa. Jokatapauksessa alkaa mitta olemaan tämän kanssa täynnä. Limaa irtoaa kokoajan. Taidan varata lääkärille ajan. :I

Red_Cat & Möykky 25+2

Vierailija
19/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin ovat jonkin verran kasvaneet. Toivottavasti eivät kasva yhtään enää, kun en muuten löydä enää rintsikoita:( Ja vielä semmonen juttu, että kutiaako teillä muilla nännit? Kun mulla on ollut parin viikon ajan tosi kova kutina nänneissä. En usko, että mistään kuivuudesta ym. on kyse, koska kutina helpottaa heti kun rintoja hieroo ja kun maitotippoja rupeaa herumaan. Aattelin, että mun tissit muistaa vielä edellisen imetyksen, jonka lopettamisesta ei oo kun 4kk:)

Jotain vielä piti kommentoida, mutta taas pääsi unohtumaan...

Vierailija
20/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi neuvolassa käynnillä, toinen lääkärineuvola oli kyseessä.

Rv 26+4

Kohdunsuu: kiinteä ja pituus edelleen 3 cm

Paino: edelliskerrasta lisää 3kg (ohhoh), yhteensä 6, 5 kg

(lähtömitat mulla oli 163cm/55kg)

RR: 115/70

pissa: + sokeriin (mahdollisesti johtui aamun jugurtista?)

sf-mitta: 24cm eli keskikäyrällä mennään

sikiön syke: 145

sikiö oli ilmeisesti raivotarjonnassa

pari viikko sitten kävin verikokeissa (rh- vuoksi) ja niistä tuloksena oli, ettei vasta-aineita ollut. Hemoglobiinikin oli 127, luulin että olisi ollut huonompi, kun olen ollut tolkuttoman väsynyt. Ilmeisesti ei sitten siitä johtunut. Neuvola ja lääkärikäynneistä oli puhetta, itsellä kyllä on toiminut todella hyvin. Ajan saa melkeimpä aina silloin kuin itselle parhaiten sopii. Nyt olen käynyt neuvolassa 6 kertaa, joista kaksi kertaa lääkärillä.

Eli kaikki aikas hyvin. Närästää ihan järkyttävästi, melkein ympäri vuorokauden. En ole ennen närästyksestä kärsinyt, mutta nyt valitettavasti viime viikosta olen saanut tähän ihanuuteen tutustua. Rennie auttaa vain pieneksi hetkeksi ja sitten sama poltto alkaa uudelleen.

Nukkuminen on myös täällä levottomampaa, saataan käydä vessassa jopa 3-4 kertaa yössä. 2 kertaa olisi ihan luksusta. No onneksi aika hyvin, riippuen yöstä, niin saan unen kun sänkyyn tulen takaisin. Aamulla vain väsyttää aina, vaikka olisi kuinka paljon tai vähän nukkunut.

Postin mukana tuli lappu, että äitiyspakkauksen voi hakea. Täytyy odotella kunhan mies tulee töistä niin lähdetään sitten sitä hakemaan. Jänskää!

Pinossa oli kyselty ainakin seurustelu yms ajoista. Miehen kanssa ollaan ehditty olla yhdessä melkein 3 vuotta kun vauva syntyy, kihloissa ei olla.

Tissit on kasvaneet reilun kuppikoon melkein kahden verran, nyt on käytössä D-kupin rintsikat, kun ennen raskautta mallista riippuen käytin lähinnä B-kupin rintsikoita. Ei tarvis hirveästi tästä näiden kasvaa! Öisin toisesta rinnasta on tihkunut jotain esimaitoa, mutta ei paljoa.

Jos en täällä ennen huomista poikkea niin hyvää ystävänpäivää kaikille!

Muistakaa rakkaitanne!

auringo+ pampero 26+4