Ihmettelen pienten lasten äitien arvostelua..
Minkähän takia juuri vauvojen ja pienten lasten vanhempia aina arvostellaan siitä jos valittavat esim. väsymystä yms.. Sanotaan aina, että "miksi olet lapsia hankkinut, jos et sitäjatätä?" tai "ei tollaisella pitäisi olla lapsia yms". Tämä arvostelu ei kuitenkaan koske teinien ja aikuisten lasten äitejä. Jos joku valittaa murkkuikäisen käytöksestä ja kertoo olevansa väsynyt häneen, niin eipä silloin arvostella äitejä "mitäs oot lapsia hankkinut?", puhumattakaan jos joku valittaa aikuisesta lapsesta.. Miksi näin?
Kommentit (9)
Toiset vain valittavat tiheämmin kuin toiset?
Minä kuuntelen aikani, sen jälkeen sanon auttavaisen vittumaisesti, että vaihda miestä/naista/työtä/kotiasi jos on noin vaikeaa. Niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuuntelen aikani, sen jälkeen sanon auttavaisen vittumaisesti, että vaihda miestä/naista/työtä/kotiasi jos on noin vaikeaa. Niin makaa kuin petaa.
Auttavaisen vittumaisesti??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttavaisen vittumaisesti??
Eihän kato hei ihmisille kärsi sanoa mitään totuudenmukaista, kaiken täytyy olla hei kivaa ja frendei täytyy vaan myötäillä. Vikatikki hei jos haluut aidosti auttaa vielä kaiken teennäisen paskan jälkeen.
Moni äiti masentuu ja ahdistuu jokapäiväisessä arjenpyörityksessä. Näistä ei vaan puhuta, eikä sallittua sanoa ääneen. Onko superäitejä edes olemassa? Helvetinmoista suorittamista oman hyvinvoinnin ja terveyden kustannuksella. Rinta rottingilla pitää painaa kylillä reippaana, vaikka oikeasti haluaisi käpertyä omaan rauhaan, tirauttaaan kunnon päiväitkut.
Jos se olisi mies joka valittaa väsymyksestä niin heti alkaisi kyselyt että eikö se vaimo anna nukkua/levätä/ottaa omaa aikaa/mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti jos kaiken aikaa valittaa samasta asiasta niin henkilö on selvästi tyytymätön kyseiseen asiaan jolloin sille kannattaakin tehdä jotain. Miestä ja työpaikkaa voi vaihtaa. Lapsia ei, joten ei se syyllistäminen auta mitään. Lasten kanssa täytyy vain selvitä ja paras apu olisi tarjota ratkaisuja valittajan tilanteeseen.
Tää on niin totta. Saa olla rauhassa, kun lapset on teinejä. Elämä paljon helpompaa, kun ei tarvitse kuulla arvosteluja.
Aina löytyy myös näitä pienten lasten äitejä jotka kyttää ja arvostelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti jos kaiken aikaa valittaa samasta asiasta niin henkilö on selvästi tyytymätön kyseiseen asiaan jolloin sille kannattaakin tehdä jotain. Miestä ja työpaikkaa voi vaihtaa. Lapsia ei, joten ei se syyllistäminen auta mitään. Lasten kanssa täytyy vain selvitä ja paras apu olisi tarjota ratkaisuja valittajan tilanteeseen.
Kiitos, joku sentää ymmärtää lukemaansa ja vielä viitsii raportoida muillekin ;)
Minäkin haluaisin tietää. Miksi noin ylipäänsä sanotaan vain lapsistaan valittaville? Vai sanotaanko noin myös jos joku valittaa miehestään tai vaimostaan tai työpaikastaan? "Itsepähän olet työpaikkasi valinnut, miksi et vaihda sitä?" Harvemmin kuulee vastaavaa.