Vinkkejä lihomiseen? En vain liho vaikka mitä tekisin.....
Olen siis todella ruipelo ollut koko elämäni, ja haluaisin saada lisää painoa. Syön jo nyt niin paljon kuin pysyn, mutta ilmeisesti se ei riitä. Mitä minun kannattaisi syödä ja kuinka usein/kuinka suuria annoksia, jotta saisin painoni nousemaan?
Eihän sellainen pitäisi olla mahdollista, että syö todella paljon ja silti paino ei vaan nouse?
Kommentit (23)
Sä oot vaa 1,6kg alipainon puolella :D Miks haluut lihoo?
Punttisalilta saa kehoon aika nopeasti muotoja.
Koska näytän mielestäni aliravitulta ja ruipelolta. Haluaisin olla pituuteeni nähden vähän tukevamman näköinen.
Jätä kaikki rasva pois ruokavaliosta ja proteiinia vähennä myös, korvaa kaikki rasvattomalla ja erittäin runsashiilarisella. Vältä liikuntaa. Jos rasvaa kuitenkin tekee mieli, muista yhdistää se runsaaseen hiilarimäärään.
Mäkin olen aina ollut laiha, ja yrittänyt saada koko ikäni painoa nousemaan edes lähelle normaalipainoa tuloksetta. Elämänlaatuni parantui huomattavasti kun hyväksyin itseni tällaisena kuin olen enkä mieti enää ruokaa tai ulkonäköäni niin pakonomaisesti.
Painoa kuitenkin saa nostettua kun yksinkertaisesti syö useammin, enemmän, vaikkei olisi nälkä, terveellisiä kaloripitoisia ruokia. Mulle jatkuva pakkosyöttäminen vaan tuo huonon olon ja inhon ruokaa kohtaan.
Mulla on kanssa sama ongelma, kaikkea voin syödä vaikka kuinka paljon mutta paino ei vain nouse :( Oikeasti jo haluisin isot, rehevät ja hyllyvät rinnat ;_;
Ette te oikeasti syö paljon. Jos teillä ei ole jotain imeytymishäiriötä suolessa, niin kyllä siitä ruoasta energiaa tulee, eli ette vaan syö tarpeeksi.
Pitää vaan syödä vaikka ei ole nälkä.
Myös juomalla saa helpommin kaloreita kuin syömällä kiinteää ruokaa.
Kauppaan ja sieltä joku massanlisääjä lisäravinne niin eiköhän ala paino nousta.
http://www.pps-shop.fi/massanlisaajat-c-49.html
Tuosta kun kietaisee ohjeen mukaiset pari annosta päivässä, niin eiköhän se paino siitä ala nousta.
http://www.pps-shop.fi/optimum-nutrition-serious-mass-5455g-p-2430.html
Tässä vielä yksi tökötti tarjouksessa:
http://www.pps-shop.fi/self-omninutrition-isogain-5000g-p-2282.html
tämä ei ole mikään mainos, vaan linkkasin suurinpiirtein ensimmäisen kaupa, joka googlella tuli vastaan.
Tai sitten ravintokorvikkeita apteekista. Niissä on 500kcal/ 2dl. Normaalin ruokavalion lisäksi joka aterialle tollanen. Kokeile, toimii takuuvarmasti!
Minä nostin painoa muutaman kilon syömällä mitä halusin ja kuinka paljon vaan, sekä napostelemalla. Paino nousi tosi hitaasti, useita kuukausia meni.
Jos sä haluat painoa lisää, niin sun on parasta vain hommata lisää lihasta. Sitä saa helpoiten salilla. Joten ei muuta kun siirrät sen luisevan peppusi sinne päin!
Vierailija kirjoitti:
Minä nostin painoa muutaman kilon syömällä mitä halusin ja kuinka paljon vaan, sekä napostelemalla. Paino nousi tosi hitaasti, useita kuukausia meni.
Monella menisi loppuelämä tuolla taktiikalla, kaikki eivät näet tykkää syödä mitä sattuu, ei vaan maistu.
Mun mielitekoja ovat mm. sipulitomaatti-salaatti, meloonit, ruisleipä yms, näitä vain ei voi syödä niin paljon kuin ns haluaa.
Eli ap:n pitää lisätä hyvää rasvaa ruokavalioonsa, jos oikeasti tahtoo painoa lisää. Mäkkäri toimii myös vaikka kuukauden testinä, mutta lopputulos ei ole ehkä ihan toivottu, terveyden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella menisi loppuelämä tuolla taktiikalla, kaikki eivät näet tykkää syödä mitä sattuu, ei vaan maistu.
Mun mielitekoja ovat mm. sipulitomaatti-salaatti, meloonit, ruisleipä yms, näitä vain ei voi syödä niin paljon kuin ns haluaa.
Eli ap:n pitää lisätä hyvää rasvaa ruokavalioonsa, jos oikeasti tahtoo painoa lisää. Mäkkäri toimii myös vaikka kuukauden testinä, mutta lopputulos ei ole ehkä ihan toivottu, terveyden suhteen.
Tjaha, kaikki eivät tykkää syödä mitä sattuu, joten ohjeistat mäkkäriin?
Toki ihanne olisi syödä mahdollisimman puhtaasti, lisätä ruokiin, salaatteihin yms enemmän oliivi- ja rypsiöljyjä. Napostella pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä.
Kyllä kuitenkin tuollainen massanlisääjä pari/kolme kertaa päivässä on huomattavasti helpompi vaihtoehto. Kuten tuossa jo olikin, niin helpointa on juoda kalorit, jos ei tahdo saada niitä syötyä.
Eikä tarvitse mihinkään mäkin drive inniin ajella joka päivä painonlisäyksen takia.
Pitkälle prosessoituja jauhoja nämä lisäravinteet tietenkin ovat myös, eli eivät siinä mielessä mitään parasta ravintoa, mutta kyllä niillä painon pitäisi nousta. Tietenkään nopea painonlisäys sinänsä ei ole mikään hyvä tavoite, vaan olisi edullisempaa jos paino lisääntyisi vähitellen. Kilo kuukaudessa on jo ihan hyvä tavoite. Paras tietysti jos painon lisäykseen yhdistäisi myös painoharjoittelun, niin se massa ei olisi pelkää läskiä. Laihaläskiys, kun ei varmaan ole sekään mikään ihanne. Tässä tietekin on se ongelma että energiaa kuluu hieman enemmän, mutta kyllä pitkänkin punttisalitreenin kulutuksen saa kuitattua kunnon lasillisella tuollaista massanlisääjää.
kokeile proteiinipirtelöitä, rahkoja ym niin ettet juurikaan liiku. liika proteiinihan lihottaa...
Vierailija kirjoitti:
Jätä kaikki rasva pois ruokavaliosta ja proteiinia vähennä myös, korvaa kaikki rasvattomalla ja erittäin runsashiilarisella. Vältä liikuntaa. Jos rasvaa kuitenkin tekee mieli, muista yhdistää se runsaaseen hiilarimäärään.
Yleensähän laihana pysyvät syövät vähemmän kuin luulevat, mutta on myös lihomaan kykenemättömiä ihmisiä.
Minäkin suosittelen kuntosalia. Sekin kyllä vaatii lisäravintoa kaverikseen. Esim. proteiinipitoinen palautusjuoma treenin jälkeen, pähkinöiden napostelua, jne. Jos myös syö jonkin aikaa runsaammin, mahalaukku venyy isommaksi.
T: entinen ruipelo
Ikä tulee hoitamaan tuonkin ongelman.
Mitat?