Kannattaako noita 1-arvosanoja lähteä korottamaan? (AMK liiketalous)
Napsahti yhdestä kurssista ykkönen. Keskiarvoksi koko 10 op opintokokonaisuudesta tulee kuitenkin 3. En tiedä nyt kannattaako tota yhtä osaa lähteä korottamaan, kun läpi se on kuitenkin.. Kattooko noita arvosanoja kukaan koskaan? Pahoittelen jos puhuin väärillä termeillä, mutta toivottavasti tajusitte pointin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei katso.
Mitä ne työnantajat katsoo?
Jos itse koet, että haluat saada paremman numeron niin sitten käyt korottamassa. Mä oon sh-opiskelija ja jos satun saamaan jostain alle 3, käyn korottamassa.
Ei katso, ei mitään väliä. Jos haet joskus yamkiin, silloin keskiarvolla on väliä mutta ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei katso.
Mitä ne työnantajat katsoo?
Ulkonäön ja palkkatoiveen.
Miten sä voit saada ykkösen? Mitä jätit tekemättä vai teitkö mitään?
Ei ne arvosanat nyt tärkein kriteeri totta kai ole, mutta kyllähän niitä rekrytoijana hieman katsoo.
Eihän siinä mitään menetä vaikka kävisi koittamassa korottaa. Joskus olen amk:ssa käynyt nelosen korottamassa viitoseen.
Vaikuttaa lähinnä vain silloin, jos haet ylempään amkiin/master-opintoihin, mutta jos koko modulin arvosana on 3, niin sillä varmaan pääsee hakemaan.
Arvosanat katsotaan siinä vaiheessa jos hakijassa ei ole mitään muuta hyvää. Tai työpaikka on sellainen johon voidaan ottaa kuka tahansa, mutta koska pakko valita "paras" niin jotenkinhan ne hakijat täytyy arvostella.
Työelämässä ei varmaan mitään väliä.
Jos taas haluat jatkaa opiskelua yamk:ssa tai yo:ssa (tästä lähtien yliopistoonkin aletaan painottaa aiempaa tutkintoa ja pelkällä pääsykoekiintiössä "vanhana" opiskelijana pääseminen on joko todella hankalaa tai liki mahdotonta) kannattaa korottaa.
Tosin, jos keskiarvosi on 3 ei mitään asiaa jatko-opintoihin muutenkaan.
Minkälaiseen työhön tähtäät? Jos taloushallintoon, en palkkaisi sua (olen siis työkseni palkannut talousosaston ihmisiä). Mutta johonkin markkinointipuolen juttuihin voisi mennä ihan hyvin tuollaisella profiililla.
Sosiaali- ja terveysalalla ei ainakaan mitään väliä. Useimmat työllityvät työharjoitteluiden tai kesätöiden kautta.
Ei yhtään mitään väliä. Kun on se tutkinto, niin ei muulla väliä. Itse luistelin ihan tahallaan minimiarvosanoilla tärppejä käyttäen läpi ja töitä löytyi heti kun hain.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiseen työhön tähtäät? Jos taloushallintoon, en palkkaisi sua (olen siis työkseni palkannut talousosaston ihmisiä). Mutta johonkin markkinointipuolen juttuihin voisi mennä ihan hyvin tuollaisella profiililla.
Kauanhan siinä menikin että joku trade tulee pätemään "mä en palkkaisi sua" :D Kuule keittele ne kahvit vaan tästäkin lähin ja anna muiden hoitaa iha kiltisti ne vaikeammat jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanhan siinä menikin että joku trade tulee pätemään "mä en palkkaisi sua" :D Kuule keittele ne kahvit vaan tästäkin lähin ja anna muiden hoitaa iha kiltisti ne vaikeammat jutut.
Hoh hoijaa. Joko tuo ap ottaa tästä antamastani ohjeesta itselleen jotain arvokasta tai sitten ei. Silloin kun toimitaan satojen tuhansien ja miljoonien kanssa, ei voi olla huolimaton. Tai siis nähty on, että jotkut voi, mutta siitä tulee taloudellista tappiota ja muutakin selviteltävää sotkua. Kaikissa töissä ei tarvitse tarkkuutta ja huolellisuutta ja silloin voi olla ihan se ja sama, saiko jostain kakkosen vai viitosen.
Hah haa, joku yhden amk-kurssin ykkönen ei merkitse paskan vertaa. Ei sen perusteella voi sanoa, onko ihminen hyvä työntekijä vai ei. Jos joku työnantaja epäilisi, että olen huono työntekijä koska mulla on kaksi ykköstä koko 3,5 vuoden aikana, ei mua edes kiinnostaisi mennä moiseen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hah haa, joku yhden amk-kurssin ykkönen ei merkitse paskan vertaa. Ei sen perusteella voi sanoa, onko ihminen hyvä työntekijä vai ei. Jos joku työnantaja epäilisi, että olen huono työntekijä koska mulla on kaksi ykköstä koko 3,5 vuoden aikana, ei mua edes kiinnostaisi mennä moiseen paikkaan.
Onko kolmonen vai vitonen maksimi?
Olen töissä yliopistossa ja mukana valitsemassa opiskelijoita maisteriohjelmiin. Meillä amk-opiskelijoille ehdoton vaatimus on se, että amk-tutkinnon keskiarvon pitää olla vähintään 4. Jos keskiarvo on sen alle, ei ole mitään mahdollisuuksia. Yksittäinen ykkönen ei paljon haittaa, jos se ei ole pääaineen kannalta keskeisestä kurssista, kunhan keskiarvo on tarpeeksi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Yllättävän paljon täällä käy rekrytoijia kommentoimassa. Aina löytyy nopeesti näitä en palkkaisi sua plaa plaa.
Ei katso.