Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako noita 1-arvosanoja lähteä korottamaan? (AMK liiketalous)

Vierailija
16.12.2015 |

Napsahti yhdestä kurssista ykkönen. Keskiarvoksi koko 10 op opintokokonaisuudesta tulee kuitenkin 3. En tiedä nyt kannattaako tota yhtä osaa lähteä korottamaan, kun läpi se on kuitenkin.. Kattooko noita arvosanoja kukaan koskaan? Pahoittelen jos puhuin väärillä termeillä, mutta toivottavasti tajusitte pointin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä yliopistossa ja mukana valitsemassa opiskelijoita maisteriohjelmiin. Meillä amk-opiskelijoille ehdoton vaatimus on se, että amk-tutkinnon keskiarvon pitää olla vähintään 4. Jos keskiarvo on sen alle, ei ole mitään mahdollisuuksia. Yksittäinen ykkönen ei paljon haittaa, jos se ei ole pääaineen kannalta keskeisestä kurssista, kunhan keskiarvo on tarpeeksi hyvä.

Siellä Porvoon Yliopistossa.

Vierailija
22/29 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiseen työhön tähtäät? Jos taloushallintoon, en palkkaisi sua (olen siis työkseni palkannut talousosaston ihmisiä). Mutta johonkin markkinointipuolen juttuihin voisi mennä ihan hyvin tuollaisella profiililla. 

Hohhoijaa.

Yllättävän paljon täällä käy rekrytoijia kommentoimassa. Aina löytyy nopeesti näitä en palkkaisi sua plaa plaa.

En lainkaan epäile, etteikö JOKU palkkaisi. Minä olen kuitenkin muiden sotkuja tarpeeksi siivonnut enkä palkkaa todellakaan tuollaisella todistuksella. Mielummin maksan enemmän ihmiselle, jonka kykyyn ja etenkin haluun hoitaa hommat voi luottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todistuksessa on useampia ykkösiä/kakkosia, kannattaa niitä yrittää korotella. AMK-kurssit on niin käsittämättömän helppoja (juu, olen itsekin opiskellut liiketaloutta AMK:ssa, ainoa kakkonen tuli ruotsista, jota en osaa kuin pari sanaa), että antaa todella oudon kuvan ihmisestä jos on onnistunut saamaan useampia välttäviä arvosanoja. Yleensä se myös todella osoittaa, ettei osaa kurssin aihetta, koska ykkösen saa tekemättä yhtään mitään.

Toki jos ovat jostain perus/aineopintojen höpöhöpökursseista, niin ei varmaan suurta väliä. Saattaa sinänsä osoittaa jopa priorisointikykyä, jos ei ole tuhlannut niihin tarpeettomasti resursseja.

Vierailija
24/29 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan itse ymmärrä näitä "ei haittaa vaikka saisi kaikesta ykkösen"-kommentteja. Osoittaa että sellainen ihminen ei ole järin kunnianhimoinen ja esimiehen tehtävistä mitään tietämättä voisin veikata, että esimies arvostaa työntekijässään nimenomaan kunnianhimoisuutta ja viitseliäisyyttä. Mä en ikinä voisi suorittaa sh:n amk-tutkintoa läpi sillä asenteella, että kunhan pääsen läpi. Kun tästä koulusta valmistutaan niin pitää olla jo tietyt valmiudet toimia tietyissä asioissa ja jos koulussa kurssien keskorvo on 1 tai 2, niin näitä asioita ei vaan voi osata. Minä opiskelen nimenomaan itseni varten, jotta oma ammattitaitoni kasvaa ja että voin turvallisin mielin hoitaa potilaita. Samanlailla toimiain opiskelisin mitä alaa tahansa.

Vierailija
25/29 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä yliopistossa ja mukana valitsemassa opiskelijoita maisteriohjelmiin. Meillä amk-opiskelijoille ehdoton vaatimus on se, että amk-tutkinnon keskiarvon pitää olla vähintään 4. Jos keskiarvo on sen alle, ei ole mitään mahdollisuuksia. Yksittäinen ykkönen ei paljon haittaa, jos se ei ole pääaineen kannalta keskeisestä kurssista, kunhan keskiarvo on tarpeeksi hyvä.

En tiennytkään, että Aalto-yliopisto on Porvoossa. Kaikkea sitä täällä oppii. (Enkä nyt tietenkään ole valitsemassa opiskelijoita kaikkiin mahdollisiin Aalto-yliopiston maisteriohjelmiin, mutta osaan niistä.)

Vierailija
26/29 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan joku kysyi miten onnistuin saamaan ykkösen, niin kurssista sai 1 tekemällä tehtävät ja sitä sai tentin tekemällä korotettua.. no jäi tentti tekemättä niin ykkönen tuli.

Ehkäpä käyn sen korottamassa, kun näitä kommentteja nyt olen lukenut.​

t. ap 

Vierailija
27/29 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että Aalto-yliopisto on Porvoossa. Kaikkea sitä täällä oppii. (Enkä nyt tietenkään ole valitsemassa opiskelijoita kaikkiin mahdollisiin Aalto-yliopiston maisteriohjelmiin, mutta osaan niistä.)

Et sä ole niitä opiskelijoita valitsemassa, ne valitaan ihan niiden sääntöjen mukaan, sen mukaan kenellä on parhaat pisteet. Ei siellä ole mitään valitsijamiesraatia.

Vierailija
28/29 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä ole niitä opiskelijoita valitsemassa, ne valitaan ihan niiden sääntöjen mukaan, sen mukaan kenellä on parhaat pisteet. Ei siellä ole mitään valitsijamiesraatia.

Niin ja joku hakukirja taitaa olla.

Vierailija
29/29 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei käsittääkseni ole sanonut, että ihan sama jos KAIKKI arvosanat on ykkösiä tai kakkosia. Vaan että jollain yhdellä, kahdella ykkösellä ei ole väliä.