Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla synnytyksen jälkeistä masennusta?

Vierailija
16.12.2015 |

Jonka ainoita oireita olisivat, etten saa muodostettua minkäänlaista tunnesidettä vauvaan (5 vkoa vanha) ja että en haluaisi hoitaa häntä? Vauva on helppo ja saan nukuttua, joten väsymyksestäkään ei ole kyse. Tunnesidettä ei tosin ollut raskausaikanakaan, kertooko tämä vain siitä, että olen jotenkin tunnekylmä (muita ihmisiä kyllä pystyn rakastamaan)?

Minulla ei kuitenkaan ole mitään muita tyypillisiä oireita, en ole itkuinen enkä ahdistunut, pystyn nauttimaan samoista asioista kuin ennenkin, lapsestani en vain nauti yhtään... Netin synnytyksen jälkeisen masennustestin mukaan en todennäköisesti ole masentunut, mutta siinä ei kyseltykään mitään tunteista vauvaa kohtaan vaan juuri noista muista oireista, joita minulla ei ole. ..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/2 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään masennusdiagnoosia ei kukaan voi sinulle netin välityksellä tehdä. Itse sanoisin että kuulostaa siltä että sulla on vaan pitkät piuhat ja kestää aikansa ennen kuin rakastut vauvaasi. Itse en raskausaikoina tuntenut rakkauden tunteita syntymättömiä vauvojani kohtaan. Sieltä se rakkaus pikkuhiljaa tuli kuukausien kuluessa. Hoidin velvollisuudesta molempia mutta erityisesti ekan kanssa meni kuukausia ennen kuin rakkaus tuli.

Olihan se pelottavaa ja pelkäsin että mussa on jotain vikaa. Nyt esikoinen on 2,5-vuotias uhmis ja mitkään sanat ei riitä kertomaan miten rakas hän on. Pikkusisaruksensa on 10kk ja erityisesti viime viikkoina olen tuntenut samaa pakahduttavaa rakkauden huumaa häneenkin. Ehdin tietty pelätä että apua, en koskaan rakasta häntä yhtä paljon kuin isoveljeänsä.

Mua ärsyttää kun juurikaan missään ei kerrota minkälaista se arki ja tunteet pienen kääryleen kanssa oikeasti on/voi olla. Joillain sytyttää nopeammin, toisilla hitaammin. Lähes kaikilla syntyy ne tunteet ennemmin tai myöhemmin. Hoida vaan vauvaasi vaikkei varmaan huvita. Hän alkaa pian seurustella sun kanssa ja se on jo jotenkin palkitsevaa kun se ei mihinkään toljottava nyytti alkaa tulla sieltä vauvakuorestaan ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi