Tilillä oli 100 euroa varattu jouluksi - Pankki vei 92 euroa
Eli mulla on nyt 8 euroa jouluun rahaa. Ei tässä paljon joulumieltä ole.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Onneks lapsilisät tulee aatonaattona :)
Tuleeko lapsilisät vasta 23 päivä? Luulin että 22 päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä tosi omituinen ketju. Ihmeellistä jälkiviisastelua ja toisen potkimista. Ei ap tai kukaan muukaan ole varmaan kuvitellutkaan, ettei lainaa tarvitsisi maksaa takaisin, vaan pointtina oli se että maksu tuli yllätyksenä. Itsellenikin on käynyt niin, koska olin kuvitellut että pankki sopii kanssani maksusuunnitelman, mutta sen sijaan yksi kaunis päivä tililtä oli vain lähtenyt 150 euroa. Silloin oli muutenkin tiukkaa, joten vituttihan se.
Täällä kirjoittavat tietenkin selvittävät tällaiset asiat ajoissa ja merkitsevät viiden vuoden päähän kalenteriin maksupäivän. Kaikki eivät kuitenkaan tee niin, ja siksi kommenteistanne ei ole mitään hyötyä. Ihmetyttää muutenkin tuollainen mentaliteetti, että jäädään tuijottamaan maahan kaatunutta maitoa ja tylsämielisesti hoetaan vain ettei olisi pitänyt sitä maitoa kaataa.
Tämä vika lause kohdistui ilmeisesti ap:hen? Muuten en sitä oikein ymmärrä.
Täysin ohis, mutta oon oikeasti järkyttynyt, miten huonosti tosi monella menee. Kiitos, ymmärrän taas paremmin, miten etuoikeutettu olen.
Vierailija<strong> kirjoitti:
"Jos omahyväistä ojennat, hän pilkkaa sinua, jos jumalatonta nuhtelet, saat solvauksen. Ei mulla muuta.
Luuk.6:41 – 42. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
42. Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä. Ei mullakaa muuta.
Jos olet oikeasti pienituloinen niin tee heti korkoavustushakemus kelaa http://www.kela.fi/korkoavustus saatat saada vielä ennen joulua rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas näkee, miten hyvin ihmiset ymmärtävät allekirjoittamiaan sopimuksia...
Myyjänä ollessani tästä vitsailtiin vähän väliä.
Oli aivan normaalia ne päivittäiset asiakkaat, jotka eivät malttaneet lukea tarjouslappuja kuin nopeasti vilkaisemalla. Lapussa saattoi lukea selvällä suomella (joskus ihan kuvankin kera) esim. "Atrian valmispitsat 3 kpl 5€!". Joku sitten tuo kassalle sylillisen Saarioisen pitsoja ja laskuttaessa alkaa raivoaminen "Siellä luki että KAIKKI pitsat on tarjouksessa!".
Näistä taukohuoneessa sitten vitsailtiin, että tekevätkö asuntokauppoja ja pankkilainanhakujakin samalla metodilla, ettei viitsitä alkuunkaan lukea minkälaista sopimusta ollaan tekemässä.
Eipä vaan naurata enää, jos asia tosiaan näin onkin...
Mulle asiakas vastasi: "Ette voi olettaa, että asiakkaat lukevat tarjouslaput." No, emme voikaan mutta se olisi suotavaa :D
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että on kurjaa, mutta lyhennyssopimus on tehty ja todennäköisesti olet vielä itse aikoinaan ne kuukaudet sinne valinnut. Ole yhteydessä pankkiin ja vaihda kuukaudet, jotta ensi vuonna et sitten ole samassa jamassa.
Eikös se lyhenys mene joka kuukausi...
Vierailija kirjoitti:
Täysin ohis, mutta oon oikeasti järkyttynyt, miten huonosti tosi monella menee. Kiitos, ymmärrän taas paremmin, miten etuoikeutettu olen.
Joo, tosi moni on ilman työtä.
Ja sen myötä ilman riittävää toimeentuloa.
Sen ymmärtää ihminen sitten, kun et pääse(menee duuni alta, yt, yms) tai pysty (sairastuu) työhön ja joudut tukien varaan.
ikäviä luettavia nuo teidän tilanteenne... itselle tuli eilen tilille 5 tonnin palkka...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on laskujen jälkeen 30€ rahaa. Eli pitäs sinnitellä tammikuun ekaan päivään.
On tää kyllä ihan sairasta kun joka sentti pitää venyyttä ja täytyy kärvistellä.
Ei mitään jouluruokaa muuta kuin puuroa. JESS!!
Tuttu tunne opiskelijalle. Vietän joulun yksin ja samoten synttärit jotka on siinä muutama päivä ennen joulua. :(
Miksi ihmiset hommaavat itselleen köyhyyttä ja vaikeuksia?
Mulla on 50€, ja pitäis sinnitellä huominen. Sit tulee palkkaa 880€ mist ei lähe mitää maksui, sillä pitäs pärjää kaks viikkoa ja sit tulee taas 880€.. Mä en kestä tätä kamalaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo varmasti kaikki oikein halajavat sitä köyhyyttä!
Ap jäikö jotain kertomatta? Mihin menee lapsilisä? Meillä se menee jouluruokiin.
Oppi meilläkin on tiukka kk.
Mutta kyllä aina varaa on puuroon ja loheen ja perunaan. Pakkasesta marjoja jälkkäriksi ja muikunmätiä🎅🎄❤️
Vierailija kirjoitti:
Aatella kun on noita yt neuvotteluita ja työpaikka vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Oppi meilläkin on tiukka kk.
Mutta kyllä aina varaa on puuroon ja loheen ja perunaan. Pakkasesta marjoja jälkkäriksi ja muikunmätiä🎅🎄❤️
hyi varmaan hyvää se mätimarjasekoitus :x
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä tosi omituinen ketju. Ihmeellistä jälkiviisastelua ja toisen potkimista. Ei ap tai kukaan muukaan ole varmaan kuvitellutkaan, ettei lainaa tarvitsisi maksaa takaisin, vaan pointtina oli se että maksu tuli yllätyksenä. Itsellenikin on käynyt niin, koska olin kuvitellut että pankki sopii kanssani maksusuunnitelman, mutta sen sijaan yksi kaunis päivä tililtä oli vain lähtenyt 150 euroa. Silloin oli muutenkin tiukkaa, joten vituttihan se.
Täällä kirjoittavat tietenkin selvittävät tällaiset asiat ajoissa ja merkitsevät viiden vuoden päähän kalenteriin maksupäivän. Kaikki eivät kuitenkaan tee niin, ja siksi kommenteistanne ei ole mitään hyötyä. Ihmetyttää muutenkin tuollainen mentaliteetti, että jäädään tuijottamaan maahan kaatunutta maitoa ja tylsämielisesti hoetaan vain ettei olisi pitänyt sitä maitoa kaataa.
Tämä vika lause kohdistui ilmeisesti ap:hen? Muuten en sitä oikein ymmärrä.
Ei vaan näihin, jotka hokevat että olisi pitänyt varautua etukäteen jne jne. Nyt jälkikäteen siitä ei ole mitään hyötyä ap:lle ja seuraavalla kerralla ap VARMASTI muistaa varautua etukäteen mutta ei teidän kommenttienne ansiosta.
Mä voin lahjoittaa 20 euroa perheelliselle jos on rahat lopussa.
Menkää seurakunnan diakonipäivystykseen kertomaan asiasta jos kuulutte kirkkoon. Oikeasti apua tarvitsevat saavat sitä välittömästi. Toimeentulotukihakemukset käsitellään lain mukaan seitsemässä arkipäivässä. Ottakaa avuntarvepyyntö Hope ry:n ja kertokaa tilanne. Lähin Hope.