Isä taitaa pettää äitiä, mitä teen
Moikka mammat,
minulla on jo pitemmän aikaa ollut omat epäilykseni siitä, että isäni saattaa pettää äitiäni. Äitini on kuitenkin kovin onnellinen ja yhä edelleen, vuosikymmenten jälkeen kovin rakastunut. Olen ajatellut, että saavat aikuiset ihmiset hoitaa itse parisuhteensa, ei kuulu minulle ja työntänyt ajatuksen päästäni.
Tänään kuitenkin isäni lähetti minulle vahingossa tekstiviestin, jonka selkeästi olisi pitänyt mennä jollekkin toiselle naiselle.
Miten minun kuuluisi asian kanssa toimia? Isälläni ja minulla ei ole kovin läheiset välit, hän on aina ollut ns. idoli ja esikuva minulle.Kuuluuko koko asia edes minulle? Kerronko äidilleni ja teen hänet onnettomaksi? Entä jos olen väärässä? Veljelleni en ainakaan puhu, en halua asian painavan häntä yhtä raskaasti, kuin se on viime vuodet mietityttänyt minua. Mikä on oikein?
Kommentit (29)
Kerro isälle, että lähettämänsä viesti ei varmaan mene perille, jos olet varma, ettei se viesti ollut sinulle. Muussa tapauksessa avaudu itsekin tunteistasi hänelle, kuten hän on ilmeisesti viestissään avautunut sinulle. Joka tapauksessa seuraa hänen reaktionsa ennen liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
Lyöt isääsi turpaan ja käsket ryhdistäytyä ja lopettaa kaiken maailman hutsujen kanssa vehtaaminen. Ukaasiksi voi antaa senkin, että jos pelleily jatkuu, niin ei tarvitse enää sanoa lapselleen edes moi sen jälkeen.
Ei kuulu minustakaan sinulle. Ymmärrän, että asia on kipeä, mutta toisaalta et voi oikeastaan tietää isäsi ja äitisi parisuhteesta paljonkaan. Miehen ja naisen välinen seksi ja muu suhde on heidän välisensä. Ja isälläsikin on oikeus tavoitella onnea, jos on rakastunut - pettäminen on kamalaa, mutta parisuhteen katkeaminen on ikävä kyllä aika tavallista.
Korkeintaan voisit jutella isäsi kanssa ja sanoa, että hän on sinulle aina rakas isä, mutta että sinua surettaa se, jos hän pettää äitiäsi. Että olisi varmaan rehdimpää kertoa suoraan äidille, jos heidän suhteensa ei enää isän mielestä pelaa. Äidilläsikin olisi sitten mahdollisuus etsiä uusi kumppani.
Että sinä et varsinaisesti halua puuttua asiaan, mutta asia alkaa vaikuttaa sinuunkin, jos heille tulee ero.
Jatkolähetä viesti äidille ja laita mukaan selitys, että isä lähetti epähuomiossa tämän minulle.
Vierailija kirjoitti:
Lyöt isääsi turpaan ja käsket ryhdistäytyä ja lopettaa kaiken maailman hutsujen kanssa vehtaaminen. Ukaasiksi voi antaa senkin, että jos pelleily jatkuu, niin ei tarvitse enää sanoa lapselleen edes moi sen jälkeen.
Ja ukaasin jälkeen lyöt isääsi turpaan uudestaan, varmuuden vuoksi. Käytä tarvittaessa astaloa.
Sano isälle että olet pettynyt häneenLisää että arvostat toisenlaisia, kunnon miehiä.
Jos se olikin tarkoitettu äidillesi? Vai luulitko, että vanhemmillasi ei ole tunne- tai seksielämää?
Eikö ketään muuta kiinnosta, mitä tuo isä on kirjoittanut? Mistä siinä ilmenee, että olisi muulle tarkoitettu?
Suosittelen puhumaan ensin isän kanssa ja ehdottaa josko isä kertoisi asiasta itse äidillesi. Jos näin ei tapahdu, ehdottomasti kerrot äidille asiasta, jotta voivat isän kanssa puhua asiasta ja selittää sinulle..
Suosittelen aloittamaan keskustelun hienovaraisesti ja esitä todisteet, jotta ei ole kyse väärinkäsityksestä.
Vaikka pettäminen saattaakin johtaa pahimmassa tapauksessa eroon, niin parempi on selvittää tälläiset asiat heti alkuunsa. Jos homma jatkuu pidemmälle, voi äitiäsi sattua sydämmeen paljon paljon enemmän ja silloin voi olla suhteen korjaus enää mahdotonta.
Rehellisyys on tärkeimpiä asioita maailmassamme.
Tässä on nyt isälläsi aikamoinen soppa keitetty ja todella ikävää, että tämä taakka jouti sinun kannettavaksi. Paljon voimia sinulle ystävä hyvä <3
Jokainen toki tekee virheitä, mutta on todella tärkeää asettua myös toisen ihmisen asemaan ja tässä tapauksessa äitisi kärsii. Minäkin olen pienenä tyttönä paljastanut parhaan kaverini äidille, että hänen miehensä pettää häntä. Sain tuhannet kiitokset ja vieläkin äiti jaksaa kiitellä minua rehellisyydestäni, vaikka asiasta on jo rutkasti aikaa. :)
Hän ehdotti leffaa, päikkäreitä tms. yhdessä ja lupasi mennä käymään tälle iltaa. Äitini on töissä eri kaupungissa viikot, eivätkä he ihan varmasti ole näkemässä tänään. Lisäksi isäni kysyi, voisiko nainen tarjota kahvit. Tuskimpa pyytäisi kahveja tarjoamaan, jos olisi menossa äitiäni katsomaan yhdessä ostettuun asuntoon. Viesti alkoi sanoilla "Hei ihana nainen"
Nyt näet millainen selkärangaton vellihousu isäsi on. Mulla oli samanlainen, kännipäissään sai just ja just kerrottua äitilleni, että hänellä on toinen nainen. Hauskemmaksi tästä tilanteesta teki sen ettei ollut viimeistäkään miehisyyden ripettä jäljellä jäädä puhumaan asiasta vaan otti auton (kyllä, kännissä) alleen ja häipyi tilanteesta pois.
Olen muiden palstalaisten kanssa samaa mieltä, ettei ole sinun tehtäväsi kertoa äitillesi asiasta. Mutta, jos kunnioitat yhtään äitiäsi niin puhu asiasta isällesi. Kyllä noita munattomia miehiä (ja naisia) maailmaan mahtuu, valitettavasti.
Kysyt asiaa isältäsi tietenkin. Mistä voit olla varma ettei viesti ollut esim. juuri äidillesi tarkoitus lähettää? Sitten voit vielä varmuuden vuoksi tehdä tuon että jatkolähetät viestin äidillesi, ja sanot että tällainen tuli isältä, se kuuluu varmaan sulle vai? :D Ja soppa on valmis jos asia onkin niin että isäsi pettää, tuu kertoon lisää draamasta!
Vierailija kirjoitti:
Hän ehdotti leffaa, päikkäreitä tms. yhdessä ja lupasi mennä käymään tälle iltaa. Äitini on töissä eri kaupungissa viikot, eivätkä he ihan varmasti ole näkemässä tänään. Lisäksi isäni kysyi, voisiko nainen tarjota kahvit. Tuskimpa pyytäisi kahveja tarjoamaan, jos olisi menossa äitiäni katsomaan yhdessä ostettuun asuntoon. Viesti alkoi sanoilla "Hei ihana nainen"
-Ap siis
Vierailija kirjoitti:
Sinun tilanteessasi näyttäisin äidillesi kyseisen viestin.
AAARGHH!!! lähetä se visti äidillesi, ehdottomasti. Saasta kiinni teoistaan, eikä mitään jossittelyua ja muttia niinkun täällä pettäjät jaksaa itse tuota hokea "jokaisen oma asia, älä nyt sinä vaivaa päätäsi asialla." Vitut, nää pettäjät ite täällä pelkää jäävänsä kiinni buahahaha! :D sitten soitat isällesi että hei, mitä vittua tää on.
Vierailija kirjoitti:
Äitisi ansaitsee tietää
Ei me voida tietää, haluaako ap:n äiti tietää vai olla tietämättä. Ap:n kannattaa yrittää unohtaa koko asia, ei kannata tehdä yhtään mitään.
Ei kuulu sulle. Hoida sitten tulevaisuudessa omat asiasi niin, ettei sun miehellesi tule tarvetta pettää sinua.
N33