Isä taitaa pettää äitiä, mitä teen
Moikka mammat,
minulla on jo pitemmän aikaa ollut omat epäilykseni siitä, että isäni saattaa pettää äitiäni. Äitini on kuitenkin kovin onnellinen ja yhä edelleen, vuosikymmenten jälkeen kovin rakastunut. Olen ajatellut, että saavat aikuiset ihmiset hoitaa itse parisuhteensa, ei kuulu minulle ja työntänyt ajatuksen päästäni.
Tänään kuitenkin isäni lähetti minulle vahingossa tekstiviestin, jonka selkeästi olisi pitänyt mennä jollekkin toiselle naiselle.
Miten minun kuuluisi asian kanssa toimia? Isälläni ja minulla ei ole kovin läheiset välit, hän on aina ollut ns. idoli ja esikuva minulle.Kuuluuko koko asia edes minulle? Kerronko äidilleni ja teen hänet onnettomaksi? Entä jos olen väärässä? Veljelleni en ainakaan puhu, en halua asian painavan häntä yhtä raskaasti, kuin se on viime vuodet mietityttänyt minua. Mikä on oikein?
Kommentit (29)
Asun siis omassa asunnossani, isäni kanssa viikot samassa kaupungissa. En tiedä huomasiko hän viestin tulleen minulle. Laitanko viestin ja kysyn että mitähän kummaa? Vai olenko kuin ei mitään huomiseen saakka ja kysyn kasvotusten? Vai pitäisikö minun hakea varmistus, että en varmasti ole väärässä ja käydä katsomassa, onko isäni auto kotipihassa eli onko hän oikeasti jossain kyläilemässä?
-Ap
Kuinka vanha olet AP? Mä en lähtisi äidille lähettelemään tuota viestiä, mutta kysyisin kyllä (mielellään kasvotusten) mistä on kyse. Näet kyllä naamasta valehteleeko vai ei. Ja kun isä tietää sinun tietävän, alkaa toivottavasti selvittää asiaaa äitisi kanssa, eihän hän voi ajatella, että kohauttaisit vaan olkaa asialle. Itse en kuitenkaan lähtisi keskelle soppaa, jonka viestin lähettäminen äidlle tod näk aiheuttaisi.
Noudatat ohjeita kolme ja kahdeksan. Eiköhän sanoma mene perille tarpeeksi selkeästi.
Hänellä on ikävä ja yrittää miettiä päänsä puhki, kuinka kutsua itsensä kylään tyttärelleen tungettelematta.
Vierailija kirjoitti:
Noudatat ohjeita kolme ja kahdeksan. Eiköhän sanoma mene perille tarpeeksi selkeästi.
Siitäkö hyvästä, että työpäivän jälkeen väsynyt isä haluaa käydä tyttärellään päiväunilla ennen leffaa?
Vierailija kirjoitti:
Hän ehdotti leffaa, päikkäreitä tms. yhdessä ja lupasi mennä käymään tälle iltaa. Äitini on töissä eri kaupungissa viikot, eivätkä he ihan varmasti ole näkemässä tänään. Lisäksi isäni kysyi, voisiko nainen tarjota kahvit. Tuskimpa pyytäisi kahveja tarjoamaan, jos olisi menossa äitiäni katsomaan yhdessä ostettuun asuntoon. Viesti alkoi sanoilla "Hei ihana nainen"
No etpä voi tietää onko äidilläsi joku mieskaveri siellä tai ovatko vanhempasi sopineet vapaasta suhteesta tms.
Ei sun kannata lähteä osapuoleksi asiaan, mikä on isäsi ja äitisi välinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet AP? Mä en lähtisi äidille lähettelemään tuota viestiä, mutta kysyisin kyllä (mielellään kasvotusten) mistä on kyse. Näet kyllä naamasta valehteleeko vai ei. Ja kun isä tietää sinun tietävän, alkaa toivottavasti selvittää asiaaa äitisi kanssa, eihän hän voi ajatella, että kohauttaisit vaan olkaa asialle. Itse en kuitenkaan lähtisi keskelle soppaa, jonka viestin lähettäminen äidlle tod näk aiheuttaisi.
Parikymppinen olen.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Hän ehdotti leffaa, päikkäreitä tms. yhdessä ja lupasi mennä käymään tälle iltaa. Äitini on töissä eri kaupungissa viikot, eivätkä he ihan varmasti ole näkemässä tänään. Lisäksi isäni kysyi, voisiko nainen tarjota kahvit. Tuskimpa pyytäisi kahveja tarjoamaan, jos olisi menossa äitiäni katsomaan yhdessä ostettuun asuntoon. Viesti alkoi sanoilla "Hei ihana nainen"
voi olla että sun vanhemmat leikkii jotain roolileikkiä keskenään ja saavat näin uutta romantiikkaa suhteeseensa <3
No tuohon tietenkin aloitat, "Hei ihana isä. Kahvit on jo ladattu, laitanko jo porisemaan? Odotan innolla leffaa. Rakas kultasi."