Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaat aukiolot on perseestä.

Vierailija
15.12.2015 |

Kustannukset ja hinnat nousevat. Olisi kohtuullista että lisäpalveluja käyttävät myös maksaisivat lisähinnan. Iltalisä 5%. Mutta ehhei, eiväthän ne sitten kävisi yöllä kaupassa. Eli nyt kaikki maksavat, vaikka eivät tarvitsekaan.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla myös happyhourit esim. aamu- ja iltapäivisin. -5%?

Vierailija
2/99 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida muissa sivistyneissä maissa ollakaan mitään naurettavia ei saa olla auki, ei saa myydä, monopoli rulaa yms rajoitteita kuin Suomessa. Minä hurraan jokaisesta byrokratian pykälän kuolemasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää käykö iltaisin. Eivät pidä huvikseen auki kauppoja, vaan silloin kun siellä käy maksavia asiakkaita.

Vierailija
4/99 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida muissa sivistyneissä maissa ollakaan mitään naurettavia ei saa olla auki, ei saa myydä, monopoli rulaa yms rajoitteita kuin Suomessa. Minä hurraan jokaisesta byrokratian pykälän kuolemasta.

Minä en hurraa hinnannousuista.

Vierailija
5/99 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Jokainen ruokakauppa saa itse päättää aukioloajoistaan, eli ei heitä pakoteta siihen.

Vierailija
6/99 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ollut paras uutinen aikoihin ja ainoa hyvä asia mitä hallitus on tehnyt, kunhan tätä ei sitten kusta jotenkin. Olisi niin hienoa että ei tarvitsisi enää välittää kristittyjen pilipali-juhlista ja arvuutella että milloin kaupat ovat kiinni jostain täysin käsittämättömästä syystä-

Vierailija
7/99 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et vaadi tunnin aukioloaikaa/kauppa jolloin kustannukset pienenisi?

Vierailija
8/99 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on eurooppalaisittain hyvin korkea elintarvikkeiden arvonlisävero.

Kun nyt edes tuota varsin keinotekoista "kalleutta" saisi piirun verran alaspäin.

Vastikkeeksi verottaja voisi luopua AY-jäsenyyden verovähennysoikeudesta. Jos kellä se jäsenyys siitä on kiinni, niin vähästäpä sitten on.

Vierailija
9/99 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ainoastaan hyvä asia. Monet Suomeen saapuneet turistitkin on ihmetelleet miten voi olla mahdollista, että la-iltana ruokakaupat menee kiinni jo klo 18 ja sunnuntainakin saa etsiä auki olevia puljuja kissojen ja koirien kanssa, vaikka eletään sivistysvaltiossa. Itse olen yöaktiivinen ja usein kokkailen ja leivon yöllä työpäiväni päätteeksi. Onneksi on Sale 24/7 samassa kaupungissa pelastamassa, jos leivontahommissa jokin aines loppuu. Olen aiemmin asunut Aasiassa, missä ruokakaupat oli auki yölläkin (ja vaatekaupatkin n. klo 22 asti). Se oli ihanaa kun voi ostella asioita silloin kun halusi.

Vierailija
10/99 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tänne googlen avulla. En ole tullut edes ajatelleeksi mitä se tarkoittaa jos vapaa aukiolo vieläpä korottaa hintoja ihan myös niille kenelle  nykyiset aukiolot riittävät.

Luulisi myös että vauva.fi-sivuilla olisi jollain sanansa sanottavana siitä että kuinka kiva on jättää lapsi johonkin hoteisiin tai yksinhuoltajana vuoropäivähoitoon kun työnantaja sanoo että sinun täytyy tulla uudenvuodenpäivänä töihin?

Vierailija
11/99 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti huostaanotot lisääntyy räjähdysmäisesti, kun kaupan henkilökunnan lapset joutuvat olemaan yömyöhään yksin kotona. Lisäksi erilaiset väärinkäytökset lisääntyvät, kun väsyneet kaupantyöntekijät eivät pysty valvomaan ikärajoja yms. Teinit menevät ostamaan energiajuomia ja saavat niistä överit. Surettaa tämä nykymeno ja kauppiaiden ahneus.

Vierailija
12/99 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymälöiden aukiolojen vapautuminen tuo valtavasti lisää uusia ongelmia. Onko turvallisuus taattu kaikissa myymälöissä, kaikkina aukiolo aikoina? Mikä on loppupeleissä kauppiaiden ja johtohenkilöiden vastuu?  Mielestäni tätä asiaa (kaikessa rahan-ahneudessaan) ei olla ajateltu loppuun saakka.

Vierailija
13/99 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla hinnat nousee? Eihän kauppojen ole pakko pitää ovia auki yötä päivää, jos se ei kannata.

Vierailija
14/99 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myymälöiden aukiolojen vapautuminen tuo valtavasti lisää uusia ongelmia. Onko turvallisuus taattu kaikissa myymälöissä, kaikkina aukiolo aikoina? Mikä on loppupeleissä kauppiaiden ja johtohenkilöiden vastuu?  Mielestäni tätä asiaa (kaikessa rahan-ahneudessaan) ei olla ajateltu loppuun saakka.

Ihan totta. Muualla maailmassa kauungit ovat savuavia raunioita, koska aukioloajat on vapautettu.

Joidenkin suomalaisten täydellinen tynnyrissä eläminen ei lakkaa hämmästyttämästä.

Vierailija
15/99 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi erilaiset väärinkäytökset lisääntyvät, kun väsyneet kaupantyöntekijät eivät pysty valvomaan ikärajoja yms."

Uskallatko mennä tarvittaessa yöllä päivystävälle lääkärille, kun väsynyt lääketieteen ammattilainen ei pysty tekemään työtään?

Vierailija
16/99 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ollut paras uutinen aikoihin ja ainoa hyvä asia mitä hallitus on tehnyt, kunhan tätä ei sitten kusta jotenkin. Olisi niin hienoa että ei tarvitsisi enää välittää kristittyjen pilipali-juhlista ja arvuutella että milloin kaupat ovat kiinni jostain täysin käsittämättömästä syystä-

Kauppias itse on varmasti paras arvioimaan milloin ja mihin asti kaupan kannattaa olla auki. Seuraavaksi saisivat purkaa tuon alkon monopolin.

Vierailija
17/99 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias itse on varmasti paras arvioimaan milloin ja mihin asti kaupan kannattaa olla auki. Seuraavaksi saisivat purkaa tuon alkon monopolin.

Ja naurettavat rajoitukset alkoholituotteiden myynnille vain tiettyinä kellonaikoina. Aivan kuin ne rajoitukset estäisivät juoppoja juomasta. Juopot kyllä varmistavat, että juomista riittää. Lähinnä vain ihmisten kiusaamista, ettei saa ostaa alkoholijuomia silloin kun itse haluaa.

Vierailija
18/99 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän olisi parempi, että ne kaupat olisivat auki 2-3h päivässä. Maanantaisin viisi tuntia, jos on ihan hirveästi ruuhkaa. Hinnat tippuisivat vähän, kun työntekijöitä ei tarvitsisi pitää siellä kaivamassa nenää aamusta iltaan. Minulle ja Liisille kahden tunnin aukiolo kävisi loistavasti.

Vierailija
19/99 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

arvuutella että milloin kaupat ovat kiinni jostain täysin käsittämättömästä syystä-

Onhan oma työpaikkasikin auki 24/7, jottei tarvitse arvuutella, milloin olet tavoitettavissa?

Vierailija
20/99 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ainoastaan hyvä asia. Monet Suomeen saapuneet turistitkin on ihmetelleet miten voi olla mahdollista, että la-iltana ruokakaupat menee kiinni jo klo 18 ja sunnuntainakin saa etsiä auki olevia puljuja kissojen ja koirien kanssa, vaikka eletään sivistysvaltiossa. Itse olen yöaktiivinen ja usein kokkailen ja leivon yöllä työpäiväni päätteeksi. Onneksi on Sale 24/7 samassa kaupungissa pelastamassa, jos leivontahommissa jokin aines loppuu. Olen aiemmin asunut Aasiassa, missä ruokakaupat oli auki yölläkin (ja vaatekaupatkin n. klo 22 asti). Se oli ihanaa kun voi ostella asioita silloin kun halusi.

Ja nyt haluat Prisman olevan avoinna, kun hiiva loppuu. Aha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän