Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aukioloaikojen muuttuminen ja työajat??

Vierailija
15.12.2015 |

Sain juuri lukea, että kauppojen aukioloaikojen säännöstelyä on vähennetty ja esim. osassa tapauksia Prismat tulevat olemaan jatkossa 23 asti. Olen itse Citymarketissa töissä, ja kiinnostaisi tietää, että mikäli meidänkin aukioloaikoja pidennetään, voiko noita kello 23 asti olevia työvuoroja laittaa kaikille vai vain niille, jotka sellaisia ovat halukkaita tekemään?

Olen itse nuori kahden lapsen yh, ja teen n. vuoroviikoin iltavuoroa. Kello 21:30 päättyvien työvuorojen kohdalle olen saanut sovittua naapurin kanssa hoitojärjestelyt ja bussilla pääsee vielä kotiinkin. Mutta en kyllä todellakaan tiedä, kuka hoitaisi lapsia siinä vaiheessa, kun työvuoroni päättyisi klo 23:30. Viimeinen bussini menee ennen tuota, joten työvuoron päätteeksi olisi luvassa 12 kilometrin kävelymatka kotiin, tai no, mistä lapset nyt sitten pitäisikään kävellen hakea.

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy työnantajaltasi

Vierailija
2/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä sun työsopimuksessa lukee. Jos siellä ei ole mitään kelloaikoja, tuo työaika koskee sinuakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalta kysyn kunhan menen töihin torstaina, tällä ketjulla nyt lähinnä hain pikavastausta tähän hätään, jos jollain jotain hajua sattuisi olemaan.

Pitänee perehtyä tuohon työsopimukseeni, tuskin siellä mitään aikoja tosin on... 

Vierailija
4/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että työnantaja ymmärtää, jos selität tilanteen. Eiköhän noihin iltavuoroihinkin löydy halukkaita, siitähän saa kuitenkin iltakorvaukset. Moni opiskelija tekee varmasti oikein mielellään iltavuoroa.

Vierailija
5/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että työnantaja ymmärtää, jos selität tilanteen. Eiköhän noihin iltavuoroihinkin löydy halukkaita, siitähän saa kuitenkin iltakorvaukset. Moni opiskelija tekee varmasti oikein mielellään iltavuoroa.

Joo, ihanaa kun voi eka istua koulussa 8-16 ja sitten mennä töihin 23 asti

Vierailija
6/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoropäivähoito ja lisäksi ostat halvan auton, hinta tyyliin 2 tonnia.

Vierailija
7/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoropäivähoito ja lisäksi ostat halvan auton, hinta tyyliin 2 tonnia.

Paitsi että se vanhan auton ylläpitokin kyllä maksaa aika kivasti...

joo olen itsekin huolissani. Nykyään juuri 21.30 loppuvat iltavuorot menevät nippanappa, mutta puolenyön jälkeen kotiin pääseminen ei kyllä houkuta millään tasolla, kun jo nyt tuntuu, että kaikki vapaa-aika kuluu työvuorosta toiseen räpiköintiin.

Vierailija
8/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihanaa kun voi eka istua koulussa 8-16 ja sitten mennä töihin 23 asti <3

En tiedä oliko tuo sarkasmia, mutta ainakin itse olisin todellakin mielellään istunut töissä opiskeluaikoina 23 asti. Illalla tuli ihan hyvät iltalisät, ja olisi saanut paljon enemmän tunteja kuin sen 17-21 minkä silloin ehti opiskelun ohella tekemään. Meillä silloin tapeltiin siitä kuka SAA tehdä ilta- ja viikonloppuvuorot, enkä usko että nytkään tässä työllisyystilanteessa tulee vapaaehtoisista myyjistä tulemaan pulaa. 

Vierailija
9/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin aikanaan tein, se vaan käy pidemmän päälle raskaaksi mutta se on kokonaan toinen ongelma.

Vierailija
10/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi noita aikoja. Koulusta kassalle joko kauppaan tai ravintolaan ja siihen vielä taksin ajovuoro päälle.<3 Nuorena onneksi jaksaa 2-3h unilla. Mutta onneksi sitten aikuisena voi esim. yksinhuoltajuutta käyttää pirun huonona tekosyynä olla tekemättä työtä johon palkattu. 

yh since-98

Vierailija
11/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten aika aikuistua ja lähteä opistekelemaan itsellesi ihan oikea työ?

Vierailija
12/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä tuurilla tuo voi tarkoittaa sitä, että tarvitaan lisää ihmisiä tekemään esim. 16.30-23.30 vuoro ja sä pääset useammin ajoissa kotiin. Pidetään peukut pystyssä. =)

Vierailija
13/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorohoitopäiväkoti ja koululaiset sitten tuleekin toimeen omillaan naapurien silmien alla. t. kolmivuorotyöläinen

Vierailija
14/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä oli mullakin ensimmäinen ajatus, kun uutisen luin. Että jee, elämä voi jatkossa pyöriä entistä enemmän oman navan ympärillä, kun kauppaan saa mennä sillon kun huvittaa. Vaan ketkäs siellä kaupassa palvelevatkaan, perheenäidit ja yh:t. Toivottavasti tähän löytyy helposti ratkaisut.

Vierailija
15/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten aika aikuistua ja lähteä opistekelemaan itsellesi ihan oikea työ?

Mistähän sinäkin ruokasi ostaisit, jos ei olisi "leikkityöntekijöitä".

Olet varmasti niitä fiksuja akateemisia, jotka ylentävät itsensä muita alentamalla.

Vierailija
16/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippua! Lauantaina 18-23 välillä harjoittelijankin tuntipalkka on melkein 20euroa

Vierailija
17/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikähän tuosta saa jo yölisät ainakin klo 22 jälkeen.. ei jaksa nyt kaivaa tes:siä auki, tarkistakoon joku muu:)

Vierailija
18/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän sinäkin ruokasi ostaisit, jos ei olisi "leikkityöntekijöitä".

Olet varmasti niitä fiksuja akateemisia, jotka ylentävät itsensä muita alentamalla.

Kaupat voisivat aktiivisemmin työllistää heitä, joiden on vaikea löytää töitä enää tietyn iän jälkeen. Opiskelijoita he työllistävätkin jo kiitettävästi.

Vierailija
19/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas typerä kommentti! Mä valmistuin juuri työttömäksi tohtoriksi, enkä ole akateeminen siksi, että olisin parempi kuin muut, vaan siksi että ainoa mitä osaan on tutkia ja kirjoittaa, eli olen sosiaalisesti kömpelö, ujo ja ahdistuva poropeukalo.

Vierailija
20/147 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä ainakin tein, että eka opiskelin, illat ja viikonlopuyöt tein töitä. Älä valita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän