Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä jos mies ei ymmärrä valehtelevansa?

Vierailija
15.12.2015 |

Aviomieheni pokkana vääntää asiasta toisin vaikka asia olisi jo selvinnyt ja totuus tullut ilmi. Siltikin kieltää. Miten toimia tällaisen ihmisen kanssa. Hulluksihan tässä lopulta tulee:( mitä tämmöinen on? Kokemusta?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä totuudesta ja mitä se vaikuttaa suhteeseen.

Vierailija
2/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietty siitä että oletko oikeasti oikeassa vai luuletko vain olevasi. Joskus ärsyttää väitellä ihmisten kanssa jotka ei ymmärrä asiasta mitään mutta toistelee jotain asiaan liittymätöntä yksinkertaistusta kuin jumalan sanaa kun sen jostain weppisivulta löysivät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On patologisia valehtelijoita. Eivät edes huomaa valehtelevansa eivätkä suunnittele sitä, valheet vaan livahtaa suusta. Minäkin tunsin ihmisen joka kertoi ihmisille mitä he halusivat kuulla tai mikä oli itsellensä parasta sillä hetkellä. Surullista se minusta oli.

Vierailija
4/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat on sellaisia joiden myöntäminen voisi pilata jopa avioliiton. Kieltää vaikka ns. Olisi varma tieto. Saa minut uskomaan itseni jotenkin "sekopääksi" koska sitähän olisin jos oma järki ei sanoisi että katso peiliin. Totuus tuli ilmi mutta mies kieltää. AP

Vierailija
5/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään et pysty muuttamaan, joten kaikki muutos lähtee itsestä. Eli: osoitteenmuutos nyt alkuun ja sitten suunnittelemaan muita muutoksia. Lycka till!

Kokemusta on siitä, kun joka asia saa uuden ja valheellisensisällön aina sen mukaan mikä on miehelle edullista. Mä en vaan jaksanut enää lähteä. Nyt on tilanne se, että mitään ei voi uskoa todeksi. Onneksi on ikää ja kokemusta elämästä/miehistä, niin ei tarvitse haikailla. Katson asian niin, että mulle ei vaan ollut tähtiin "sitä oikeaa" kirjoitettu. Tee sinä elämällesi parempaa!

Vierailija
6/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sille oikein mitään voi, jos on luonteeltaan tuollainen. Minun miesystäväni valehteli päivänselvistä asioista niin usein ja tosissaan, että välillä minä luulin olevani sekaisin päästäni. Aiheet saattoivat olla mitä tahansa pienistä asioista (ainahan minä olen pannut sokeria kahviini) isoihin asioihin (me ei puhuttu mitn siitä, että minun pitäisi varata lento meille kummallekin). Erityisen hankalaksi tilanne kävi minulle silloin, kun mies valehteli tutuille tai tuttujen nähden ja minun piti luovia siinä välissä. Ei tuollaisen kanssa oikeasti voi elää, kun ei koskaan tiedä, mitä on tulossa. Ja jos miehellä on taipumusta suuttua tai loukkaantua helposti, kannattaa toivottaa hänelle tervemenoa.

Vierailija
7/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä.. Mieheni toiminta ahdistaa todella. Ja tulee vain pahenemaan. Eniten minua vaivaa asiassa se, ettei hän voi kunnioittaa minua vaimona ollenkaan kun toimii noin. Itse olen hänen vastakohtansa. En voisi edes nukkua yötäni, jos kertoisin toisin kuin asia on. Eläisin valheessa. En pysty semmoiseen. AP

Vierailija
8/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin mies ei ymmärrä valehtelevansa? Tottakai hän ymmärtää. Sinä et nyt sensijaan ymmärrä, että mies valehtelee ihan tarkoituksella, ja hänen päämääränään on juurikin tämä "Hulluksihan tässä lopulta tulee", "Asiat on sellaisia joiden myöntäminen voisi pilata jopa avioliiton. Kieltää vaikka ns. Olisi varma tieto. Saa minut uskomaan itseni jotenkin "sekopääksi"".

Ainoa kenen sinut pitää saada jotain ymmärtämään, olet sinä itse. 

Vierailija
9/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni valehtelee suurentelemalla asioita. Kaikki hänelle tapahtuneet asiat ovat hirvittävämpiä tai loisteliaampia, mitä oikeasti. Välillä ottaa päähän, kun on itse ollut tilanteessa mukana ja tietää, miten asiat oikeasti menivät.

Jos mies on esimerkiksi liukastunut ja horjahtanut kadulla niin hän on omien sanojensa mukaan lähestulkoon murtanut lonkkansa, haastanut kaupungin oikeuteen ja kaikki ohikulkijat ovat pysähtyneet hänelle nauramaan. Ei pieni tarinoiden värittäminen haittaa, mutta kun hän muuttelee faktoja, jotta tarinasta tulisi mielenkiintoisempi ja hän tekee niin myös virallisemmissa yhteyksissä...

Vierailija
10/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin mies ei ymmärrä valehtelevansa? Tottakai hän ymmärtää. Sinä et nyt sensijaan ymmärrä, että mies valehtelee ihan tarkoituksella, ja hänen päämääränään on juurikin tämä "Hulluksihan tässä lopulta tulee", "Asiat on sellaisia joiden myöntäminen voisi pilata jopa avioliiton. Kieltää vaikka ns. Olisi varma tieto. Saa minut uskomaan itseni jotenkin "sekopääksi"".

Kyllä aivan oikein kirjoitit. Viimeksi eilen puhuin tästä hänelle. Juuri nämä asiat. Mitä minä voin tehdä tässä tilanteessa? Sitähän minä tässä mietin etten lopulta sekoaisi:( AP

Vierailija
11/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aivan oikein kirjoitit. Viimeksi eilen puhuin tästä hänelle. Juuri nämä asiat. Mitä minä voin tehdä tässä tilanteessa? Sitähän minä tässä mietin etten lopulta sekoaisi:( AP

Hyväksyä sen että mies manipuloi sinua. Hyväksyä että mies yrittää sekoittaa pääsi, ja valehtelee ihan tietäen ja tarkoituksella. Hyväksyä, että mies ei halua parastasi. 

Tehdä siitä omat ratkaisusi sen suhteen, millaisessa suhteessa haluat elää. 

Vierailija
12/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ap:n kaltainen mies. Tunnen, että elämme eri kuplassa, kummallakin on oma totuutensa. Joskus ajattelen, että haluaisin tietää, kumman kupla on lähempänä reaalielämää. Mutta tällä hetkellä ajattelen, että vain sillä on merkitystä, että emme elä samassa todellisuudessa.

Tsemppiä ap!

MaijaPK

p.s. Jos on riittävän lähellä, on vaikea todeta, elänkö itse todellisuudessa. Vai viiraako minulla päästä. (Vähän kuin fysiikassa liikettä ei voi mitata, jos ei ole jotain kiintopistettä, mihin verrata.)

Vierailija
13/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyä sen että mies manipuloi sinua. Hyväksyä että mies yrittää sekoittaa pääsi, ja valehtelee ihan tietäen ja tarkoituksella. Hyväksyä, että mies ei halua parastasi. 

Tajuan tuon. Olen vanki tässä tilanteessa:( en silti koskaan ymmärrä miksi? Miksi hän haluaa toimia noin?? Mitä hän siitä saa?? AP

Vierailija
14/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat on sellaisia joiden myöntäminen voisi pilata jopa avioliiton. Kieltää vaikka ns. Olisi varma tieto. Saa minut uskomaan itseni jotenkin "sekopääksi" koska sitähän olisin jos oma järki ei sanoisi että katso peiliin. Totuus tuli ilmi mutta mies kieltää. AP

Miksi se ei pilaisi avioliittoa vaikka mies ei kieltäisikään totuutta?

Eli tuossa tapauksessa sekä totuus että sen kiertely (=luottamuspula) pilaisi avioliittoni... molemmat ehkä yhdessä nopeammin kuin jos olisi vain jompi kumpi.

Vierailija
15/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan tuon. Olen vanki tässä tilanteessa:( en silti koskaan ymmärrä miksi? Miksi hän haluaa toimia noin?? Mitä hän siitä saa?? AP

Asia mitä sinun ei koskaan tarvitse edes ymmärtää, koska ymmärtäisit nyt vaan elää itsellesi ja lähteä tuollaisesta suhteesta. Vai tarkoituksellako haluat madaltaa omaa arvoasi teidän molempien silmissä ja raunioitua pikkuhiljaa? Otapa siitä ja mieti vielä.

Vierailija
16/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksäni oli samanlainen. Erohan siinä lopulta tuli, kun noita pieniä valheita alkoi olla joka toisessa lauseessa mitä mies puhui. Itse ei jotenkin osannut nähdä asiaa vakavana eikä välillä ihan oikeasti ymmärtänyt valehtelevansa. Hulluksihan siinä tosiaan meinasi tulla. Ei tuollainen suhde vain toimi.

Vierailija
17/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ei pilaisi avioliittoa vaikka mies ei kieltäisikään totuutta?

Eli tuossa tapauksessa sekä totuus että sen kiertely (=luottamuspula) pilaisi avioliittoni... molemmat ehkä yhdessä nopeammin kuin jos olisi vain jompi kumpi.

Kyllä ja kyllä. En vaan jaksas enää tämmöistä päivääkään :( AP

Vierailija
18/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joku sinun lapsuutesi perheenjäsenistä patologinen valehtelija? 

Vierailija
19/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia mitä sinun ei koskaan tarvitse edes ymmärtää, koska ymmärtäisit nyt vaan elää itsellesi ja lähteä tuollaisesta suhteesta. Vai tarkoituksellako haluat madaltaa omaa arvoasi teidän molempien silmissä ja raunioitua pikkuhiljaa? Otapa siitä ja mieti vielä.

Joka päivä mietin miksi hyväksyn tämän. Väsyttää:( koko elämä lopulta. AP

Vierailija
20/51 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko joku sinun lapsuutesi perheenjäsenistä patologinen valehtelija? 

Ei ole ollut. AP