Masentunut kotiäiti?
Olen hoitovapaalla oleva kotiäiti. En ole tutustunut muihin äiteihin koko aikana, kun olen kotona lasta hoitanut. Olen melko yksinäinen, mutta toisaalta en kai jaksaisikaan ketään tavata...
Tuntuu, etten jaksa enää ja että tilanne pahenee. En kuitenkaan osaa sanoa, mistä tämä kaikki johtuu.
Kaipaisin apua ja neuvoa tilanteeseeni. Mies on ehdottanut vaikeimpina hetkinä, että hankkisimme jotain apua.
Itse pelkään, mitä sitten "kävisi".
Minulla ei ole töitä, joihin palata, joten esimerkiksi se pelottaa, mitä kävisi jos josssain diagnosoitaisiin masennus. Miten tulevan työelämän kävisi, yms.
Kommentit (7)
Eihän masennusdiagnoosi työnhaussa tule ilmi, älä sitä pelkää. Sen sijaan hoitamaton masennus kyllä voi vaikuttaa työnhakuun ja työnsaantiin. Reippaasti nyt lääkärille.
Minnehän minun pitää olla yhteydessä ja kertoa mitä?
Ap
Ota yhteyttä terveyskeskukseen ja sano, että epäilet olevasi masentunut ja tarvitset keskusteluapua. T. Toinen masentunut kotiäiti, käyn psykologilla juttelemassa (olen nyt vuoden käynyt kerran kuukaudessa), ja nuo käynnit selkeyttävät ajatuksia todella paljon ja vähentävät ahdistusta.
Kiitän vastauksista.
Asun pääkaupunkiseudulla.
Ap
Minkälaisia sun päivät on? Mitä on nuo mainitsemasi vaikeimmat hetket? Oletko toivoton? Mitä ajattelet tulevaisuudesta? Koetko mielihyvää? Miten nukut? Tuoko lapsi iloa?
En yleensä vastaa ikinä näihin keskusteluihin, mutta nyt on pakko. Minulla on melkein sama tilanne, erotuksena vain se, että on minulla muutamia äitikavereita (ja toki muita ystäviä) ja olen hakenut apua itselleni. Olen käynyt juttelemassa psykologilla ja käytän lääkitystä masennukseen. En usko, että tästä on tulevassa työnhaussa haittaa, koska eihän tuollaisia asioita tarvitse mainita, kun eivät ne työhön liity.
Hanki apus tilanteeseesi!