Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä ei ole ajokorttia?!?

Vierailija
14.12.2015 |

Kuulin juuri ettei tapailemallani miehellä ole ajokorttia, eikä aietta hankkia sellaista. En oikein ymmärrä, mies on kuitenkin jo 35. Ymmärrän että keskustassa asuessa ei esim ole autoa, mutta ettei ollenkaan ajokorttia? Esim. ikinä ei voi kahdestaan vaikka ajella mökkimatkalle tai vuokrata autoa ulkomailla tms.. Ärsyttää. Lapsienkin kuskaamiset jäisivät aina minulle.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ajokortti kuuluu yleissivistykseen aivan kuten esim EA1 ja EA2 kurssien käymiset.

Minkä ihmeen takia?! Itse olen 25v Helsinkiläinen ja en ikinä edes autoa tarvitsisi.

Mieheni on 34 ja hänellä ei myöskään korttia. Asunut aina melko isoissa kaupungeissa (Barcelona, Dublin) ja kotikaupungissa kulkee fillarilla tai jonkun kyydillä.

Toki hän voi sen hankkia jos joskus muutamme vaikka Järvenpäähän tai jonnekin tai halutaan reissussa vuokrata autoa.

No kenenköhän kyydillä miehesi kulkisi jos kellään ei olisi korttia? Vituttaa kyydinpummijat.

Vierailija
22/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille mökkihuutelijalle tiedoksi, että ajelen itse sukumme mökille kyllä nykyisinkin, mutta minun mielestäni hommat pitäisi hoitaa tasapuolisesti!

No jos se on yhdesät mökile ajelusta kiinni niin dumppaa se mies. Pääsee luultavasti itsekin helpommalla.

Eikö se riittäisi tasapuolisuudeksi, että mökille päästyänne sinä ajon rasittaman asettuisit lepäämään. Mies kantaisi autosta tavarat sisälle, keittäisi kahvit tai tekisi ruoan sen mukaan kumpaa haluat, tarvittaessa sytyttäisi tulet takkaan tai lämmittäisi saunan ja kantaisi sinne vedet? Kotiin palattuanne toisi taas tavarat sisälle, heittäisi reissun pyykit koneeseen ja hoitaisi pöytään ruokaa/kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ajokortti kuuluu yleissivistykseen aivan kuten esim EA1 ja EA2 kurssien käymiset.

Minkä ihmeen takia?! Itse olen 25v Helsinkiläinen ja en ikinä edes autoa tarvitsisi.

Mieheni on 34 ja hänellä ei myöskään korttia. Asunut aina melko isoissa kaupungeissa (Barcelona, Dublin) ja kotikaupungissa kulkee fillarilla tai jonkun kyydillä.

Toki hän voi sen hankkia jos joskus muutamme vaikka Järvenpäähän tai jonnekin tai halutaan reissussa vuokrata autoa.

No kenenköhän kyydillä miehesi kulkisi jos kellään ei olisi korttia? Vituttaa kyydinpummijat.

Kuka tuossa oli kyytiä pummimassa? 

Sellaistakin on olemassa kuin julkinen liikenne ja taksit.

Vierailija
24/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mahdollisesti tulevan miehesi pitäisi kuskata lapsiasi? 

Vai tarkoitatko mahdollisia tulevia yhteisiä lapsia? Ehkä siinä tapauksessa vähän menet asioiden edelle :D

Tarkoitan tulevia lapsia. Mielestäni olisi kiva että molemmat vanhemmat osallistuvat lasten elämään, ettei jää vain toisen kontolle. Ylipäätään ärsyttää, että mies esim aina itse voi juhlissa ottaa kaljaa, koska ei kuitenkaan joudu olemaan kuski. Ja joo voitaisiin mennä taksilla, mutta aina ei kannata.

Sille mökkihuutelijalle tiedoksi, että ajelen itse sukumme mökille kyllä nykyisinkin, mutta minun mielestäni hommat pitäisi hoitaa tasapuolisesti!

Ihan hevonperseessäkö asutte vai miten se mies nyt kulkee töihin tai yhtään minnekään? Tosiaan lasten harrastuskuskailujen suunnittelu on mielestäni vähän ennenaikaista tuossa vaiheessa kun vasta tapaillaan... Mutta miksei lapsetkin voi kulkea busseilla/ pyörällä harrastuksiin? Sellaisessa harrastamisessa, jossa vanhemmat saa olla kuskaamassa ja hakemassa jatkuvasti, ei ole mielestäni paljonkaan järkeä. En tuollaiseen ryhtyisi, vaikka meillä molemmilla onkin kortit ja autot.

Vierailija
25/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ai näitä wt-juttuja.

Vierailija
26/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan miehellä ei ole korttia, koska syntynyt ja kasvanut Helsingin keskustassa. Ajelee pyörällä kesällä ja raitiovaunulla talvella. Itelläni on kortti ollut aina, kun olen kasvanut maalla (kauppaan 25 km). Vaihtaisin kyllä ihan koska tahansa ajokorttini lapsuuteen ja nuoruuteen suurkaupungissa! Joka päivä hävettää maakaisuuteni miehen ja sen muiden ajokortittomien kavereiden seurassa, vaikka olen asunut Helsingissä yli 8 vuotta, opiskellut yms. Eli se siitä ajokortista yleissivistyksenä!

Vierailija
27/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tuossa oli kyytiä pummimassa? 

Sellaistakin on olemassa kuin julkinen liikenne ja taksit.

Justhan tossa sanottiin, että mies kulkee myös jonkun kyydillä..

Vierailija
28/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vituttaa nää "mitä jos kaikki.../mitä jos kukaan ei..." -argumentit mistä tahansa aiheesta puhuttaessa.

Vierailija
29/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole korttia, mutta eipä ole tarvinnut kyytejä pummia. Usein kyllä tarjotaan kyytiä, silloinkin kun voisin ihan kätevästi kulkea julkisilla. 

Vierailija
30/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun hipit

Vierailija
31/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavallaan harmistuksesi. Itsellänikään ei ole korttia ja olen liki nelikymppinen mies. Sille ei vain oikeasti ole ollut KOSKAAN mitään perusteltua tarvetta. Se että kerran muutamassa vuodessa olisi ollut, ei ole saanut minua investoimaan korttiin.

Vierailija
32/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yhdessä suomen suurimmista kaupungeista, kolme kilometria keskustasta ja varsinkin iltaisin ja myöhään aamulla liikkuminen vain julkisilla on haastavaa. Yöbussiakaan ei mene mihinkään lähelle. Että kyllä Suomessa auton tarvitsee heti jos et asu ihan keskustassa tai ehkä pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
33/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte ajella kahdestaan. Eikö riitä että sinulla on ajokortti?

No olishan se kiva jos pitkillä matkoilla kuskia voisi vaihtaa.. 

Olisin kyllä valmis vaikka opetusluvalla opettamaan miestä, omastakin mielestäni autokoulujen hinnat ovat törkeitä ja ymmärrän, että siksi ei ehkä tule hankkineeksi ajokorttia. Jotenkin kuitenkin ajokortti kuuluu aikuiselle ihmiselle.

Eihän  se nyt,hyvä  ihminen,  mitenkään pelkän iän mukana tule kenellekään luontaisetuna, sehän pitää ajaa autokoulussa  ja sitä varten pitää olla aikamoinen läjä rahaa.

Ilman sitä ei korttia tipu kenellekään . Simple as that. Yhdysvalloissa siihen on kyllä  kaikilla varaa -täällä ei.

Suomihan on tunnetusti  eräs maailman kalleimmista autoilumaista. Monille kortittomuus sitäpaitsi nykyaikana voi olla jopa eettinen valinta.

Aivan kuten esim. se ettei syö lihaa tms.  (ympäristötietoisuudesta  ja siihen liittyvästä vastuunkannosta kumpuava valinta) eikä suinkaan mistään 'lapsellisuudesta ajattelussaan johtuva- oikeastaan aivan päinvastoin .

Vierailija
34/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tarvitsee, osa tarvitsee myös autoa työssään ja ajokortti on joihinkin vaatimuksena. Eihän täällä 100 km Helsingistä itään edes töihin pääsisi ilman autoa, eikä jaksa kantaa ruokia. Aivan välttämätön.

Vierailija
35/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan just sellanen tyypillinen huonokuski-ämmä, jolle sadan kilsan ajomatka on joku huikea saavutus ja kaupungin keskustassa ajaminen aiheuttaa paniikkikohtauksen :D

Vierailija
36/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yhdessä suomen suurimmista kaupungeista, kolme kilometria keskustasta ja varsinkin iltaisin ja myöhään aamulla liikkuminen vain julkisilla on haastavaa. Yöbussiakaan ei mene mihinkään lähelle. Että kyllä Suomessa auton tarvitsee heti jos et asu ihan keskustassa tai ehkä pääkaupunkiseudulla.

Ite varmaan kävelisin/pyöräilisin/hiihtäisin jos olisi lyhyestäkin? matkasta kyse. Kuten joku jo aikaisemmin sanoi, monet ihmiset on läskejä ja huonoryhtisiä kun pitää joka paikkaan mennä autolla.

Vierailija
37/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan just sellanen tyypillinen huonokuski-ämmä, jolle sadan kilsan ajomatka on joku huikea saavutus ja kaupungin keskustassa ajaminen aiheuttaa paniikkikohtauksen :D

Plääh tylsä provo.

Vierailija
38/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, minulla ja miehelläni ei ole kummallakaan korttia ja ollaan 37-vuotiaita. Eikä olla kotoisin kumpikaan alunperin Helsingistä. Kesät pyöräillään, talvella kuljetaan julkisilla ja taksilla pääsee jos on tarve. Mökille kuljetaan kerran kesässä sukulaisten kyydillä. Halukkaita kuskeja on kyllä tarjolla hyvän viskipullon hinnalla enemmän kuin on tarvetta. En tiennytkään, että olemme ihan elinkelvottomia.

Ja ei, takana ei ole mitään syvää vakaumusta. Ei vaan ole ollut tarvetta korttiin koskaan.

AP:n kannattaa kyllä heti miten jättää moinen sika. Kerrot vaan, ettet voi sitoutua, kun mies ei kuitenkaan tulisi kuskaamaan yhteisiä lapsianne harrastuksiin. Better safe than sorry, vaan!

Vierailija
39/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti pitäis olla kansalaisvelvollisuus.

Vierailija
40/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tarvi mökilläkään ajokorttia vaikka kauppaan on 15km yhteensuuntaan...