Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä ei ole ajokorttia?!?

Vierailija
14.12.2015 |

Kuulin juuri ettei tapailemallani miehellä ole ajokorttia, eikä aietta hankkia sellaista. En oikein ymmärrä, mies on kuitenkin jo 35. Ymmärrän että keskustassa asuessa ei esim ole autoa, mutta ettei ollenkaan ajokorttia? Esim. ikinä ei voi kahdestaan vaikka ajella mökkimatkalle tai vuokrata autoa ulkomailla tms.. Ärsyttää. Lapsienkin kuskaamiset jäisivät aina minulle.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksut (5v+4v) pyörällä peräkärryssä 7km pyörällä tarhaan satoi, paistoi tai tuli kaltaisiasi akkoja kirveiden kanssa. Silti en vieläkään koe tarvitsevani autoa saati ajokorttia. Laiska taidat vain olla...

T: Lusmu yh-isä

Vierailija
42/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan elämääni ilman autoa.

Olen joskus asunut keskustassa, jossa oli suht lyhyet kävelymatkat kaupoille. Mutta kyllä vaan olisi ollut orpo olo, jos ei olisi autoa ollut. Kovillla pakkasillakin kivempi lähteä autolle kauppareissulle ja varsinkin, jos on enempi ostettavaa kuin lähteä käppäseen kävellen/pyörällä tai bussilla, jossa on liikaa ihmisiä, ahdasta ja aina joku joka yskii, köhii ja huutavia lapsia. Hyi helvetti sentään.

Aamullakin mukavampaa lähteä töihin omalla autolla ja lähteä omalla autolla pois, kun millään helvetin bussilla. Entä jos jää vaika ylitöihin niin sitten joutuu katteleen mikä bussi tule millonkin että pääsee kotia? Tuntuu niin rasittavalta. Joskus piti bussia käyttää usein ja se oli ihan kauheeta.

Sitten muutinkin 20km päähän palveluista, joten ainakin on hyvä syy pitää autoa. En eläisi ikinä ilman autoa. EN IKINÄ.

Mielestäni autottomat ihmiset ovat väistämättä hyvin vähävaraisia, jotka yrittävät muka vaan esittää, että minähän en autoa tarvi vaikka kuitenkin haluaisivat, mutta eivät kehta myöntää, ettei ole vara hommata kumpaakaan, ei autoa eikä korttia.  Auton ylläpitäminenkin on kallista, joten on sanomattakin selvää, että vain me hyvätuloiset voimme pitää autoa.

Kyllä näkee autolla ajaessa paljon ihmisiä bussipysäkeillä kylmyydestä tutisten, oottaen epätoivoisesti kyytiään. Meikäläinen vaan ajelee uuden karhealla Audillaan ja voin kuvitella ne kateelliset katseet ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joa asuu koko ikänsä pääkaupunkiseudulla ei ajokortti ole mielestäni tarpeellinen, mutta missä tahansa muualla Suomessa oikeastaan välttämättömyys. Itse satuin asumaan nuorena pohjoisen korvessa, joten totta kai tuli kortti hankittua, kun kaikki muutkin ikäiseni sen hankkivat. En olisi muuten pystynyt käymään kesätöissä ym. Nyt asun Helsingissä enkä edes muista milloin viimeksi olisin ajanut autoa...

Vierailija
44/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ajokortti kuuluu yleissivistykseen aivan kuten esim EA1 ja EA2 kurssien käymiset.

Minkä ihmeen takia?! Itse olen 25v Helsinkiläinen ja en ikinä edes autoa tarvitsisi.

Mieheni on 34 ja hänellä ei myöskään korttia. Asunut aina melko isoissa kaupungeissa (Barcelona, Dublin) ja kotikaupungissa kulkee fillarilla tai jonkun kyydillä.

Toki hän voi sen hankkia jos joskus muutamme vaikka Järvenpäähän tai jonnekin tai halutaan reissussa vuokrata autoa.

No kenenköhän kyydillä miehesi kulkisi jos kellään ei olisi korttia? Vituttaa kyydinpummijat.

Kuka tuossa oli kyytiä pummimassa? 

Sellaistakin on olemassa kuin julkinen liikenne ja taksit.

Justhan tossa sanottiin, että mies kulkee myös jonkun kyydillä..

Nii. Kun hän joskus menee kotikaupunkiinsa ja näkee vanhempiaan niin he kyllä oikein mielellään kyyditsevät meitä. Ja kyseessä pieni kaupunki, fillari toimii oikein hyvin ja junalla pääsee kauemmas.

Vierailija
45/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ajokortti kuuluu yleissivistykseen. Ihan sama, jos mies sanoisi, ettei osaa ajaa polkupyörää tai uida tai lukea. Oudolta vaikuttaisi.

Vierailija
46/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus asunut keskustassa, jossa oli suht lyhyet kävelymatkat kaupoille. Mutta kyllä vaan olisi ollut orpo olo, jos ei olisi autoa ollut. Kovillla pakkasillakin kivempi lähteä autolle kauppareissulle ja varsinkin, jos on enempi ostettavaa kuin lähteä käppäseen kävellen/pyörällä tai bussilla, jossa on liikaa ihmisiä, ahdasta ja aina joku joka yskii, köhii ja huutavia lapsia. Hyi helvetti sentään.

Aamullakin mukavampaa lähteä töihin omalla autolla ja lähteä omalla autolla pois, kun millään helvetin bussilla. Entä jos jää vaika ylitöihin niin sitten joutuu katteleen mikä bussi tule millonkin että pääsee kotia? Tuntuu niin rasittavalta. Joskus piti bussia käyttää usein ja se oli ihan kauheeta.

Sitten muutinkin 20km päähän palveluista, joten ainakin on hyvä syy pitää autoa. En eläisi ikinä ilman autoa. EN IKINÄ.

Mielestäni autottomat ihmiset ovat väistämättä hyvin vähävaraisia, jotka yrittävät muka vaan esittää, että minähän en autoa tarvi vaikka kuitenkin haluaisivat, mutta eivät kehta myöntää, ettei ole vara hommata kumpaakaan, ei autoa eikä korttia.  Auton ylläpitäminenkin on kallista, joten on sanomattakin selvää, että vain me hyvätuloiset voimme pitää autoa.

Kyllä näkee autolla ajaessa paljon ihmisiä bussipysäkeillä kylmyydestä tutisten, oottaen epätoivoisesti kyytiään. Meikäläinen vaan ajelee uuden karhealla Audillaan ja voin kuvitella ne kateelliset katseet ;)

Viimeisen päälle tomppeli karheassa Audissaan :)

Mutta onneksi sun elämä on helppoa eikä sun tarvitse nyt kärvistellä bussissa räkäisten lasten ja mölyävien mamujen kanssa.

Itse olen tässä elämässä selvinnyt miehenä yli neljäkymmentä vuotta ilman ajokorttia.

Tuntuisi vähän hassulta hommata sitä nyt.

Muistan vaiherikkaan elämäni varrelta noin kaksi tapausta, kun oikeasti harmitti, ettei ollut ajokorttia ja autoa käytettävissä. Muuten olen ollut ihan tyytyväinen ilman sitä korttia ja pärjännyt ilman.

Autokin kyllä on perheessä, että sikälikin edellinen urpo voi pyyhkiä käsityksillään pakoputkeaan - ei autolla ajaminen kerro ihmisen tuloista tai varallisuudesta mitään.

Itseasiassa autohan ei tuota mitään, se on pelkkä kuluerä, jonka arvo on joidenkin vuosien kuluttua supistunut nollaan, mutta tokihan näytät sen audisi ratissa varmasti pontevalta pikku herralta ja joku yksinkertaisempi sielu varmasi erehtyykin kuvittelemaan, että olet ns. menestynyt.

Vierailija
47/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole miestä mutta on ajokortti.

Arvatkaa kenelle jää lasten kuskailu harrastuksiin ja voiko vaihtaa kuskia kesken pitkän ajomatkan?

Vierailija
48/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tavallaan harmistuksesi. Itsellänikään ei ole korttia ja olen liki nelikymppinen mies. Sille ei vain oikeasti ole ollut KOSKAAN mitään perusteltua tarvetta. Se että kerran muutamassa vuodessa olisi ollut, ei ole saanut minua investoimaan korttiin.

Minä olen yli 30v nainen eikä mullakaan ole ajokorttia, juurikin mainitsemastasi syystä. Eikä muuten ole mun miehelläkään, joka on 37v :D Ei olla kumpikaan koskaan tarvittu, ja nekin rahat olen sijoittanut paremmin.

Vierailija
49/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on ollut ajokortti nuorena, mutta ei käynyt kakkosvaihetta joten ei ole enää voimassa. Ei se mitään, me asutaan Hgin keskustassa eikä meillä edes ole autoa. Lapset viedään tarhaan kävellen (ihan vieressä); harrastuksiin pääsee julkisilla ja pyörillä. Jos tarvin autoa, voin lainata vanhempieni, mulla kun on kortti.

Oletkos ap ajatellut, että sulle voi käydä niin kuin mulle: lapsella on niin kamala matkapahoinvointi, että kun on ensin muutaman vuoden laattaillut autossa pienenkin matkan aikana, ei suostu enää autoon edes tulemaan? No, voihan lapsen pakottaakin aina, mutta meillä ei onneksi ole tarvetta yhtään sen enempää kuin haluakaan moiseen.

Ei ole kertaakaan vielä harmittanut että miehellä ei ole korttia. Ystävääni sen veetuttaa alkoholin suurkuluttaja miehensä, vaikka tällä miehellä onkin ajokortti :) 

Vierailija
50/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ajokortti kuuluu yleissivistykseen. Ihan sama, jos mies sanoisi, ettei osaa ajaa polkupyörää tai uida tai lukea. Oudolta vaikuttaisi.

Heh, mulla on tuttu, jolla on arabimies. Hän ei osaa ajaa polkupyörää tai uida. Lukea sentään osaa ja ajaa autoa. 

En ole varma kuuluuko ajotaito varsinaisesti yleissivistykseen, mutta kyllä se aika lähellä sitä on. Tietysti voi osata ajaa ilman ajokorttiakin. Hätätilanteessa voi ajaa ilman korttiakin. 

Vierailija
51/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on ollut ajokortti nuorena, mutta ei käynyt kakkosvaihetta joten ei ole enää voimassa. Ei se mitään, me asutaan Hgin keskustassa eikä meillä edes ole autoa. Lapset viedään tarhaan kävellen (ihan vieressä); harrastuksiin pääsee julkisilla ja pyörillä. Jos tarvin autoa, voin lainata vanhempieni, mulla kun on kortti.

Oletkos ap ajatellut, että sulle voi käydä niin kuin mulle: lapsella on niin kamala matkapahoinvointi, että kun on ensin muutaman vuoden laattaillut autossa pienenkin matkan aikana, ei suostu enää autoon edes tulemaan? No, voihan lapsen pakottaakin aina, mutta meillä ei onneksi ole tarvetta yhtään sen enempää kuin haluakaan moiseen.

Ei ole kertaakaan vielä harmittanut että miehellä ei ole korttia. Ystävääni sen veetuttaa alkoholin suurkuluttaja miehensä, vaikka tällä miehellä onkin ajokortti :) 

Miksi tätä oli alapeukutettu? Tarkoitin tolla viimeisellä että ei se ajokortillisuus mikään autuaaksitekevä asia miehessä ole, eikä sen pitäisi olla mikään kriteeri miestä valittaessa.

Vierailija
52/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia kerran tekee, niin kyllä ne kuuluu ihan itse tekijän/tekijöiden kuskata.. Tämä kuuluu yleissivistykseen, kunhan edes jonkinlaisen horittimen omaa..

Vierailija
53/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä vähän särähti korvaan kun rouvani tapailuvaiheessa otti asian puheeksi "kait sulla ajokortti on ja aiot auton hankkia joskus?". Kyllä, ajokortti oli mutta pääasiassa "mopoilua" (A) varten, autokortti (BC) siinä sivussa. Sinänsä en pahemmin autoa ollut tarvinnut muulloin kuin muutoissa. Vuoden kuluessa tuleva rouva sitten pakotri ostamaan auton, kun hän halusi liikkumavapautta, vaikka asuimme 3km päässä keskustasta ja opinahjoihin oli alle 2 km. Mutta pitihän sitä päästä pariskuntatapaamisiin tms sivistyneesti omalla autolla.

Nyt maaseudulla asuessa autot ovat pakollisia mutta aikana ennen muksuja lähiössäkin aivan turhia. Minulle auto on vain kulkuneuvo jonka ostan käyttötarkoituksen mukaan, en elvistelläkseni. Nykyinen kärry on 25v iso japsimaasturi, +700000 km mittarissa. Ja on muuten about 3x kalliimpi ylläpitää kuin Audi A6 tms, mutta se vääntövoimien keinahdus kun iso diisseli käynnistyy - priceless. Eikä muuten tarvitse maaseudulla odottaa auran saapumista talvisin...

Vierailija
54/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen päälle tomppeli karheassa Audissaan :)

Mutta onneksi sun elämä on helppoa eikä sun tarvitse nyt kärvistellä bussissa räkäisten lasten ja mölyävien mamujen kanssa.

Itse olen tässä elämässä selvinnyt miehenä yli neljäkymmentä vuotta ilman ajokorttia.

Tuntuisi vähän hassulta hommata sitä nyt.

Muistan vaiherikkaan elämäni varrelta noin kaksi tapausta, kun oikeasti harmitti, ettei ollut ajokorttia ja autoa käytettävissä. Muuten olen ollut ihan tyytyväinen ilman sitä korttia ja pärjännyt ilman.

Autokin kyllä on perheessä, että sikälikin edellinen urpo voi pyyhkiä käsityksillään pakoputkeaan - ei autolla ajaminen kerro ihmisen tuloista tai varallisuudesta mitään.

Itseasiassa autohan ei tuota mitään, se on pelkkä kuluerä, jonka arvo on joidenkin vuosien kuluttua supistunut nollaan, mutta tokihan näytät sen audisi ratissa varmasti pontevalta pikku herralta ja joku yksinkertaisempi sielu varmasi erehtyykin kuvittelemaan, että olet ns. menestynyt.

En ole herra, olen naispuolinen :)

Vierailija
55/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap käynyt miehen kanssa muutaman kerran kahvilla yhdessä ja ap miettii jo mahdollisten tulevien lasten kuskausjärjestelyjä???

Ehkä miehellä ei ole ajokortin hankinta suunnitelmissa, koska ei sitä nykyisessä elämäntilanteessaan tarvitse. Perheellisenä mieli voi muuttua.

Vierailija
56/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin juuri ettei tapailemallani miehellä ole ajokorttia, eikä aietta hankkia sellaista. En oikein ymmärrä, mies on kuitenkin jo 35. Ymmärrän että keskustassa asuessa ei esim ole autoa, mutta ettei ollenkaan ajokorttia? Esim. ikinä ei voi kahdestaan vaikka ajella mökkimatkalle tai vuokrata autoa ulkomailla tms.. Ärsyttää. Lapsienkin kuskaamiset jäisivät aina minulle.

Mitä hittoa? Miksei voi vuokrata autoa tai ajella mökille?

Vierailija
57/57 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upz