Miehellä ei ole ajokorttia?!?
Kuulin juuri ettei tapailemallani miehellä ole ajokorttia, eikä aietta hankkia sellaista. En oikein ymmärrä, mies on kuitenkin jo 35. Ymmärrän että keskustassa asuessa ei esim ole autoa, mutta ettei ollenkaan ajokorttia? Esim. ikinä ei voi kahdestaan vaikka ajella mökkimatkalle tai vuokrata autoa ulkomailla tms.. Ärsyttää. Lapsienkin kuskaamiset jäisivät aina minulle.
Kommentit (57)
Ei ole minunkaan miehelläni ajokorttia. Eikä muuten minullakaan.
Hyvin ollaan pärjätty ilmankin. Mökkireissut hoidetaan veneellä.
Ite oon 38v eikä ajokorttia! Hieman liian kallis henkilökortti kun ei oo varaa autoonkaan.....
Voitte ajella kahdestaan. Eikö riitä että sinulla on ajokortti?
Vierailija kirjoitti:
No olishan se kiva jos pitkillä matkoilla kuskia voisi vaihtaa..
Olisin kyllä valmis vaikka opetusluvalla opettamaan miestä, omastakin mielestäni autokoulujen hinnat ovat törkeitä ja ymmärrän, että siksi ei ehkä tule hankkineeksi ajokorttia. Jotenkin kuitenkin ajokortti kuuluu aikuiselle ihmiselle.
Onhan se rasittavaa, jos matkailee autolla, ja kuski on aina yksi ja sama. Kivaa tosiaan vaihtaa kuljettajaa, ja jos olet se ainoa kortin omistava, niin jos olet vaikka jalka kipsissä, elämä muuttuu vaikeaksi. Helpottaa elämää. Nykyisin miehetkin ovat erilaisia, ei silloin 80-luvulla.Oli kunnia-asia käydä autokoulu, saada kortti ja oma auto. Itse ajoin vasta kolmekymppisenä, ja että tunsin itseni osattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Joka mökin rantaan ei mennä veneellä. Auto on ihan välttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se rasittavaa, jos matkailee autolla, ja kuski on aina yksi ja sama. Kivaa tosiaan vaihtaa kuljettajaa, ja jos olet se ainoa kortin omistava, niin jos olet vaikka jalka kipsissä, elämä muuttuu vaikeaksi. Helpottaa elämää. Nykyisin miehetkin ovat erilaisia, ei silloin 80-luvulla.Oli kunnia-asia käydä autokoulu, saada kortti ja oma auto. Itse ajoin vasta kolmekymppisenä, ja että tunsin itseni osattomaksi.
Näinpä. Mun miehellä ei myöskään ole ja välillä se vituttaa aika rankasti. On aina helppo vedota siihen, että "mä en voi ku en voi ajaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olishan se kiva jos pitkillä matkoilla kuskia voisi vaihtaa..
Olisin kyllä valmis vaikka opetusluvalla opettamaan miestä, omastakin mielestäni autokoulujen hinnat ovat törkeitä ja ymmärrän, että siksi ei ehkä tule hankkineeksi ajokorttia. Jotenkin kuitenkin ajokortti kuuluu aikuiselle ihmiselle.
Eikä kuulu. Just sun kaltaiset ihmiset on rasittavia kun laittaa ihmisiä lokeroihin mitä kuuluu olla ja miten kuuluu elää ja mitä kuuluu ajatella ja miltä kuuluu näyttää ja missä asennossa kuuluu panna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten hemmetti Ap on ennen sinne mökille menny?! Lentämälläkö???
Miksi mahdollisesti tulevan miehesi pitäisi kuskata lapsiasi?
Vai tarkoitatko mahdollisia tulevia yhteisiä lapsia? Ehkä siinä tapauksessa vähän menet asioiden edelle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten hemmetti Ap on ennen sinne mökille menny?! Lentämälläkö???
En ole ap, mutta nuorempana joku kaveri vei, jolla oli kortti ja auto, tai sitä ennen vanhemmat. En luovu autosta enkä mukavasta elämästä, hankin kortin ja hyvän auto omalla työlläni, pääsin jo nuorena vakituiseen virkaan.
Ei nykyihminen tarvitse ajokorttia jos ei taksikuski tai muuten autoa töissään käyttävä. Ihmiset läskiintyvät muutenkin, kun luulevat, että kaikkialle tarvitsee mennä autolla.
Mielestäni ajokortti kuuluu yleissivistykseen aivan kuten esim EA1 ja EA2 kurssien käymiset.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin juuri ettei tapailemallani miehellä ole ajokorttia, eikä aietta hankkia sellaista. En oikein ymmärrä, mies on kuitenkin jo 35. Ymmärrän että keskustassa asuessa ei esim ole autoa, mutta ettei ollenkaan ajokorttia? Esim. ikinä ei voi kahdestaan vaikka ajella mökkimatkalle tai vuokrata autoa ulkomailla tms.. Ärsyttää. Lapsienkin kuskaamiset jäisivät aina minulle.
Miksette voi kahdestaan ajaa mökille? Sinä vain hoidat sen ajamisen. Lapsien kuskaamista voit murehtia sitten kun niitä nyt ensin edes on. Ja sitten taas kun jäät yksinhuoltajaksi. Eikä kaikki lapset edes mitään kuskausta tarvitse, osaavat kulkea itsekin.
Jos ei aio hankkia autoa, ei paljon kannata hankkia ajokorttiakaan, sillä taito ruostuu harjoituksen puutteessa. Varsinkaan mitään niin arvokasta kuin omia lapsia en antaisi jollekin viimeksi 15 vuotta sitten autolla ajaneen kuskattavaksi.
Ei munkaan miehellä ollut ennen kuin työmatka piteni niin ettei jaksanut enää pyöräillä. Puolessa vuodessa ilmestyi vararengas vatsan seudulle. Mies oli 36v kun ajoi kortin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mahdollisesti tulevan miehesi pitäisi kuskata lapsiasi?
Vai tarkoitatko mahdollisia tulevia yhteisiä lapsia? Ehkä siinä tapauksessa vähän menet asioiden edelle :D
Tarkoitan tulevia lapsia. Mielestäni olisi kiva että molemmat vanhemmat osallistuvat lasten elämään, ettei jää vain toisen kontolle. Ylipäätään ärsyttää, että mies esim aina itse voi juhlissa ottaa kaljaa, koska ei kuitenkaan joudu olemaan kuski. Ja joo voitaisiin mennä taksilla, mutta aina ei kannata.
Sille mökkihuutelijalle tiedoksi, että ajelen itse sukumme mökille kyllä nykyisinkin, mutta minun mielestäni hommat pitäisi hoitaa tasapuolisesti!
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ajokortti kuuluu yleissivistykseen aivan kuten esim EA1 ja EA2 kurssien käymiset.
Jos se kuuluu yleissivistykseen, ajo-opetus pitää antaa peruskoulussa ilmaiseksi, ja yhteiskunnan on ylläpidettävä ajoharjoitteluratoja, joille pääsee autoton aina välillä kertaamaan taitojaan.
Itse en esim. hanki ajokorttia juuri siitä syystä, että ei ole aikomustakaan hankkia autoa, ja tiedän, että ilman säännöllistä harjoitusta ajorutiinini häviäisi hyvinkin pian kortin hankkimisen jälkeen. Eli jo siinä ajassa, kun odottelen, että saisin alleni auton vuokraamosta. Niissäkin näköjään vaaditaan, että ajokortti on ollut jo jonkin aikaa.
Ja sitten kaikista ei tule hyvää kuskia milloinkaan. Jos tajuaa tämän itsestään, on parempi pysytellä kortittomana.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia?! Itse olen 25v Helsinkiläinen ja en ikinä edes autoa tarvitsisi.
Mieheni on 34 ja hänellä ei myöskään korttia. Asunut aina melko isoissa kaupungeissa (Barcelona, Dublin) ja kotikaupungissa kulkee fillarilla tai jonkun kyydillä.
Toki hän voi sen hankkia jos joskus muutamme vaikka Järvenpäähän tai jonnekin tai halutaan reissussa vuokrata autoa.
Sitten epileptikot yms. ovat varmaan sun kohdallas poissuljettuja vaihtoehtoja miehiksi.