Lapsi sai taas kasin kokeesta
Ihan fiksu 5.-luokkalainen poika, mutta ei jaksa keskittyä (paljon huolimattomuusvirheitä). Ei häiriköi ja osallistuu opetukseen, mutta kokeista on alkanut tulla tuota hemmetin kasia.
Se ei tajua, että ne asiat pitää osata. Tai tajuaa, mutta ei sitten kuitenkaan viitsi opetella. Ja kuitenkin on itse pettynyt numeroistaan. Piiska kädessä (kuvainnollisesti) pitäisi istua joka päivä sen vieressä pari tuntia.
En ymmärrä tuota lasta, en sitten ollenkaan. Isosiskolla ei mitään tällaista, osaa asiat ja hoitaa läksynsä.
Huoh...
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Jospa vika onkin geeneissä. Poika on saanut vanhemmilta huonot geenit, ei pysy oppi päässä sitten millään. Kerro ap, millainen on teidän pojan vanhempien koulumenestys ollut aikoinaan? Todennäköistä on, että on perinyt huonot geenit isältään.
Heh, ihan oikeassa olet!
Minä olen 10 oppilas (veljeni myös) ja mies jäi 2 kertaa luokalleen...
Onhan tuo toki tiedossa, mutta tosipaikan tullen on vaikeaa uskoa, että se tosiaan voi olla tullut isäänsä. On muuten myös ollut todella rasittavaa huomata, ettei pojalle ole samanlaista kielipäätäkään, kuin minulla.
Kyllä sitä silti rakastetaan ja kehutaan, mutta kehutaan sitten muista asioista.
Tottakai monetkin asiat riittävät. Esim. hieman paremmat koenumerot ja vähän enemmän ahkeruutta ;-)