Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteiskunnan taas kaikki pitäisi maksaa? Armi kitisee sähkölaskusta

Vierailija

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015121420830222_uu.shtml

Eli sähkölasku on 400 euroa yhdelle ämmälle kuussa. Eli maksakoon itse, jos noin haluaa asua. Mulla pari sataa VUODESSA.

Ei talokaupat onnistuneet? Ei kai, jos havittelee rötisköstään täysin yli markkinahinnan. Jokainen tönö menee kaupaksi, kun vain hinta on kohdillaan. Joskus se voi olla kova paikka, totta kai. Kun on kuvitellut mörskästään saavansa sata tonnia, niin voikin olla, että kymppitonni on lähempänä totuutta.

Ärsyttää nämä vikisijät.

Sivut

Kommentit (81)

Vierailija

Ärsyttää nää paremmin tietävät ärsyyntyjät, joilla ei milloinkaan riitä ymmärrys muiden epäonnelle tai vastoinkäymisille.

Vierailija

Ovatko alanuolittajat sitä mieltä, että jokaiselle yksinasuvalle 46-vuotiaana eläkkeelle jääneelle pitää maksaa asumisesta yhteiskunnan piikkiin, kun sähkölasku on 4800 euroa vuodessa? Elää vähintään 30 vuotta tästä eteenpäin. Sen verran on virtaa. 

Jos olette sitä mieltä, niin mistä tähän raha otetaan? Moni muukin saattaa haluta asua sähkölämmitteisessä omakotitalossa. Jos Armille pitää valintansa maksaa, niin onko jotain perusteita, ettei toisille?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nää paremmin tietävät ärsyyntyjät, joilla ei milloinkaan riitä ymmärrys muiden epäonnelle tai vastoinkäymisille.

Ihan ymmärrystä riittää "vastoinkäymisille". Siitä ei ole kyse.

Niitä ei vain yhteiskunnalla suhteettomasti pidä maksattaa. Ämmä myyköön talonsa ja näin pystyy maksamaan itse elämisensä. 

Vierailija

Talvikuukausina se sähkölasku on tuon. Jostainpa se vuokrakämpissä asuville rahaa annetaan enemmän, siirrettäväksi asuntosijoittajien taskuun. Hyvä se vaan on etteivät kaikki ole kilpailemassa vuokrakämpistä ja maaseudun talot jää asumattomiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ovatko alanuolittajat sitä mieltä, että jokaiselle yksinasuvalle 46-vuotiaana eläkkeelle jääneelle pitää maksaa asumisesta yhteiskunnan piikkiin, kun sähkölasku on 4800 euroa vuodessa? Elää vähintään 30 vuotta tästä eteenpäin. Sen verran on virtaa. 

Jos olette sitä mieltä, niin mistä tähän raha otetaan? Moni muukin saattaa haluta asua sähkölämmitteisessä omakotitalossa. Jos Armille pitää valintansa maksaa, niin onko jotain perusteita, ettei toisille?

Ohiksena, ei se sähkölasku ympäri vuoden ola 400 €, kesäkuukausina luultavasti jokusen kympin. Tyypillisesti joulu-tammi-helmikuu on ne kuukaudet, jolloin sähkölasku on iso

Mutta joo, ei kuulu yhteiskunnan kaikkea maksaa, jos noin haluaa asua. Itse asumme suorasähkölämmitteisessä omakotitalossa ja tiedostamme hyvin, että sähkö on yksi iso menoerä sen pari kuukautta talvella.

Eikö hänellä ole takkaa tuossa talossa? Ettei nyt tarttis ihan 11 asteen lämpötilassa asua. Ai niin, mutta ei ole rahaa polttopuihin...

Vierailija

Suuressa maailmassa todettaisiin, että hei, tyypillä on 4 aikuista lasta, joku heistä auttakoot mammaa.

Meillä taas lähdetään siitä, että yhteiskunta auttaa kaikkia, sukulaisten ei tarvitse huolehtia. No, tällä veroasteella en ihmettele tätä asennetta.

Vierailija

Kukaan ei vahdi sinun puolestasi että saat sen mitä sinulle kuuluu. Itse täytyy selvittää mihin tukeen on oikeutettu ja vahtia että saa sen mitä kuuluu. Sossupulju tuntuu olevan täynnä laskutaidottomia tolloja. Itse sain toimeentulotukea aikoinaan opiskeluaikana ja tein itse etukäteen laskelman siitä minkä verran toimeentulotukeni pitäisi olla ja todella usein kävi niin että sosiaaliavustaja päätyi ensin piemempään summaan ja pienten laskuharjoitusten jälkeen sai oikan summan. Jos toimeentulon hakija ei osaa tai välitä laskea summia, niin helposti käy niin että ei saa sitä mitä kuuluu. Eikä se väärin laskeminen tainnut olla osaamttomuutta, vaan ihan pelkkää vittumaisuutta, kun pienipalkkainen sossuavustaja pääsi vähän kyykyttämään toista vielä köyhempää. Oikeiden sosiaalityöntekijöiden kanssa minulla ei näitä ongelmia ilmennyt.

Vierailija

Jutussahan lukikin että TALVIkuukausina... ei ympärivuoden....

Aphan voisi ostaa tuon talon Armilta ja sillätavoin auttaa yhteiskuntaa sekä Armia. Kun Armi pääsee asumaan vaikkapa kerrostalon niin yhteiskunnan maksettavaksi ei jää mitään ylimääräistä ja Ap saa vaikka kesämökin itselleen jätettäväksi perinnöksi, win-win tilanne....

Vierailija

jes, vois jättäytyä työttömäksi ja vuokrata 4h+keittiö asunnon. soskuhan sen mulle toki maksaa, vai mitenkä?

ihan vakavasti ottaen, tässä voi olla todellisuudessa jotain takanakin. ei saa ehkä kämppää myytyä? se muuttaisi päätökseen liittyviä olosuhteita jonkin verran.

-m35

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suuressa maailmassa todettaisiin, että hei, tyypillä on 4 aikuista lasta, joku heistä auttakoot mammaa.

Meillä taas lähdetään siitä, että yhteiskunta auttaa kaikkia, sukulaisten ei tarvitse huolehtia. No, tällä veroasteella en ihmettele tätä asennetta.

Luultavasti tämäkin juttu on tullut iltalehteen lasten kautta. Ei ole ollut aikaa auttaa äitiä, mutta on ollut aikaa antaa juttuvinkki iltalehteen.

Vierailija

Joo ikänsä töitä tehnyt ja veroja maksanut mummo lumihankeen ja kämppä annettava parilla tonnilla jollekin, jolla rahaa on. Alkaa vanhuksia palamaan talohinsa tulevaisuudessa veikkaan. Paskojen ihmisten Suomen yönmusta tulevaisuus. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrystä riittää "vastoinkäymisille". Siitä ei ole kyse.

Niitä ei vain yhteiskunnalla suhteettomasti pidä maksattaa. Ämmä myyköön talonsa ja näin pystyy maksamaan itse elämisensä. 

Mikä sinä tai kukaan muukaan olet(te) nimittelemään toisia halveksivasti? Ei äiti opettanut että se on joka sanoo? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jutussahan lukikin että TALVIkuukausina... ei ympärivuoden....

Aphan voisi ostaa tuon talon Armilta ja sillätavoin auttaa yhteiskuntaa sekä Armia. Kun Armi pääsee asumaan vaikkapa kerrostalon niin yhteiskunnan maksettavaksi ei jää mitään ylimääräistä ja Ap saa vaikka kesämökin itselleen jätettäväksi perinnöksi, win-win tilanne....

Jep, hankkii vuokra-asunnon ja jättää talon oman onnensa nojaan. Jossain vaiheessa ulosotto kuittaa sen ulosmitatuksi kiinteistöön kohdistuvien saatavien vuoksi.

Nyt Armin asuminen maksaisi muutaman satasen kuussa yhteiskunnalle, sitten se maksaa ehkä tulpat tai triplat, jos sekään riittää, sillä vuokraan tukea saa paljon paremmin kuin omakotitalon käyttökuluihin.

Mikäs sitten on loppupeleissä viisasta? Tämän palsta enemistän kanta lienee että kustannuksista viis, kunhan Armilla on tulkalat oltavat ja viututtaa niin maan perusteellisesti.

Vierailija

Ap tekee aavistuksen yksinkertaisia vertailuja. :D
Sähkön vuosihintahan on ihan eri kuin tyhmän apn luulema 400 e/kk.
Kuten täällä on jo mainittukin.
Ajattelin mainita minäkin vielä... :)

Vierailija

Voisi ottaa maahanmuuttajaperheen siihen kanssaan asumaan niin kunta/valtio maksaisi kaikki kulut. Ei hätäpäivää senjälkeen.  Jos sähkö jostain syystä katkaistaisiin olisi se kansallinen häpeä ja rasismia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat