Mitä synttäritarjottavaa päiväkotiin?

Vierailija

Eli mitä synttärisankarin olisi hyvä tarjota päiväkodissa? Ja miten paljon? Kyse 3-5v ryhmästä.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hedelmiä. Hoitajat voisivat pestä ja pilkkoa niistä maistiaisia yhdessä lasten kanssa. Mandariineja, omenoita, ananas, taateleita… Jotain uutta ja jotain tuttua maistettavaksi.

Vierailija

Onko ryhmässä sovittu jotain käytäntöä? Meidän lasten ryhmässä sovittiin että mitään ei viedä koska ryhmässä on lapsia joiden vanhemmat eivät halua että lapsi syö herkkuja.... Jos vietäisiin niin jotain kaupasta ostettuja keksejä pakkauksessaan jotta näkee tuoteselosteen, koska allergiat.

Vierailija

Synttäritarjottavan on oltava pakkauksessa tai esim. hedelmiä eli mitään itse leivottua ei ainakaan stadin päiväkodeissa saa tarjota, koska allergiariski ja pilaantumisriski.
Voisit kysyä hoitajalta, onko lapsesi ryhmässä allergisia ja viedä sitten soveltuvia keksejä vaikkapa. Avaamattomassa paketissa tietenkin. Ei mitään kauheaa määrää, pari per lapsi - koska herkkuja ei ole tarkoitus mättää ylettömiä määriä.
Pienet muffinsit tai muut pullat avaamattomassa paketissa voisivat myös maistua jälkkärinä.
Itse vein tässä taannoin pari pussia kuivattuja omenalastuja ja aprikooseja. Terveellisiä, ja ainakaan siinä ryhmässä ei sattunut olemaan ketään niille allergista. Maistuivat hyvin.
Tuoreet hedelmät ovat myös ihan ok, mutta niiden pitäisi olla valmiiksi pestyjä ja sellaisia, ettei niitä tarvitse alkaa hoitajien kuoria, jos ryhmässä on pieniä lapsia.

Vierailija

Muumikeksejä. =) 

Helsingissä ainakin ruuan pitää tosiaan olla avaamattomassa pakkauksessa, eikä se saa olla jääkaappi- tai pakastinsäilytystä vaativaa. Noin pienet eivät vielä välttämättä syö karkkia, joten kaikkein helpoimmalla pääset, kun viet keksejä. Tykkäävät myös kuivatuista hedelmistä ja marjoista. 

Lisäksi ollaan toisinaan laitettu mukaan muutamia ilmapalloja ja lapsen lempi cd. Päiväkodissa saadaan bileet aikaan aika pienillä eväillä, lapset ja aikuiset ovat ollet tyytyväisiä. =)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hedelmiä. Hoitajat voisivat pestä ja pilkkoa niistä maistiaisia yhdessä lasten kanssa. Mandariineja, omenoita, ananas, taateleita… Jotain uutta ja jotain tuttua maistettavaksi.

Työntekijöillä ei todellakaan ole aikaa tälläiseen eikä kuulu heidän työnkuvaan.

T. Lto

Vierailija

Ei ainakaan karkkia. Popcorn tai keksipaketti on hyvä vaihtoehto mutta muista kysyä allergiat. Max kaksi keksiä per lapsi on sopiva määrä. Mitään itse tehtyä ei saa/kannata tuoda hygieniasyistä.

T. Lto

Vierailija

On se vaikeeta nykyään. Parempi olla viemättä mitään syötävää. Opettavainen tunnin luento epäterveellisestä ravinnosta ja allergioista olisi hyvä vaihtoehto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On se vaikeeta nykyään. Parempi olla viemättä mitään syötävää. Opettavainen tunnin luento epäterveellisestä ravinnosta ja allergioista olisi hyvä vaihtoehto.

Unohdin mainita, että kaiken pitää olla sukupuolineutraalia.

Vierailija

Meillä ei tuoda mitään. Kiitos kilpavarusteluvanhempien. Päiväkodissa lauletaan ja annetaan kortti sankarille. Lapset tykkää siitäkin! Ihan hyvä käytäntö, väittäisin että isossa osassa perheissä sokerihuttua on tarjolla nykyään jo ihan tarpeeksi muutenkin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Unohdin mainita, että kaiken pitää olla sukupuolineutraalia.

Pelkkiä Prinsessakeksejä on siis sopimatonta viedä?  Olin jo ajatellut, että pojille tarjottavaksi tulee Autokeksipaketti ja tytöt saa prinsessakeksejä... Onko muumit sitten sukupuolineutraaleja?  

Vierailija

Ihan hyvältä kuulostaa ettei saa viedä mitään. Mutta jos jotain haluaa viedä niin ehkä sitten niitä keksejä ja vaikka itseleivottuja, on ne ainakin terveellisempiä kuin kaupan palmuöljykeksit. Ihme juttu että itse tehtyä ei saa viedä, ei kai kukaan pilaantunutta vie tai myrkytettyä... muutin mieleni ei itse tehtyä. Myös jokin kääreelllinen karkki on aika perinteinen ja karkki per nassu. Suklaalevy, sulkaa on hyvää eikä sisällä väriaineita yms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvältä kuulostaa ettei saa viedä mitään. Mutta jos jotain haluaa viedä niin ehkä sitten niitä keksejä ja vaikka itseleivottuja, on ne ainakin terveellisempiä kuin kaupan palmuöljykeksit. Ihme juttu että itse tehtyä ei saa viedä, ei kai kukaan pilaantunutta vie tai myrkytettyä... muutin mieleni ei itse tehtyä. Myös jokin kääreelllinen karkki on aika perinteinen ja karkki per nassu. Suklaalevy, sulkaa on hyvää eikä sisällä väriaineita yms.

Meillä ainakin karkiton päiväkoti enkä muutenkaan ymmärrä miksi pitää viedä karkkia tai suklaata. Miksi ylipäätänsä pitää juhlia herkuilla? Laulu ja kortti on varsin riittävä, kun kotona juhlitaan kuitenkin herkkujen kera.
Itse tehdyissä leivoksissa ei näe tuoteluetteloa eli jo allergia syistä ei saa viedä. Muutenkin hygieniataso voi kotona olla ihan millainen vain, eli pilaantuneisuutta ei voida taata.

Vierailija

Saisko tuoda facebook-kirpparilta saamiani keksejä? Vaihdoin pari käytettyä sukkaa keksilaatikkoon. Valmistuspäivästä ja valmistajasta ei ole tietoa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat