Star Wars-elokuvat ovat ehkä älyttömimpiä mitä ikinä.

Vierailija

Lauantaina tuli joku Star Wars-leffa telkkarista ja katsoin miten nämä kaksi tyyppiä (Ewan McGregor ja joku muu) taisteli läpi tulen ja laavan. Siis ihan tosi. Se oli jotain koomista. Laava syöksyy, tulipallot lentää, mennään jollain avaruushärpäkelautoilla pitkin laavaa. Sitten tämä toinen syttyy tuleen ja selviää siitä?! Rakennelmat sortuu ja jotenkin siitäkin vain selvittiin. Nurinkurinpuhuja (se pieni vihreä) taistelee kuolleesta nousseen näköisen miehen kanssa valomiekoilla...

Tämä homma ei aukea mulle. Löytyykö muita, joille Star Wars ei vaan aukea?

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Täällä yksi. Ja olen it-nörtti ja muuten sci-fin ja fantasian ystävä. Mutta Star Warsit on vaan minun makuun aivan liian lapsellisia, ihan kuin tehty varhaisteini-ikäisille. Aivotonta actionia höystettynä oudolla huumorilla. Sellaisessa sci-fissä mistä itse tykkään aina tulee esille myös syvempiä teemoja, esim. avaruusleffassa eri lajien välisen vuorovaikutuksen vaikeus, ihmisluonnon nurjat ja hyvät puolet tai vaikka vaan jonkun keskeisen persoonallisuuden omat ongelmat. Mutta pelkkä räiske ja efektit ei jaksa kiinnostaa.

Vierailija

Uudet Star Warsit on ihan perseestä, ja veikkaan, että nämä tulevat elokuvat ovat vielä syvemmältä. Lisäksi koko Star Wars -brandi on täysin raiskattu.

Vierailija

Onhan ne äärimmäisen lapsellisia, mutta kun tiedostaa, ettei kuulu kohderyhmään, ei edes yritä katsoa niitä. Kaipa ne on teinipojille suunnattuja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos Star Wars on omituisinta, et ilmeisesti leffoja kauheasti katso.

En nyt tiedä katsonko paljon vai vähän, mutta olen minä Mielensäpahoittajani nähnyt. :D Se olikin tosi hyvä. Tykkään myös LotR-elokuvista, Jack Ryanit ja Meduusan verkot, Ocean 11-13 jne. Komediat uppoaa. Olen siis hyvin valtavirran edustaja mitä tulee leffoihin.

Kyllä minä saduista tykkään, mutta rajansa kaikella. ;-)

ap

Vierailija

Itse myös todella ihmettelen Star Wars-fanittamista. Erityisesti nyt TV:sta tulevat uusinnat ovat avanneet silmäni.

Siis mitä ihmettä: ne vanhat "perinteiset" leffat on väsyttävän hidastempoisia ja juoneltaan tahmaavia. Boooooriiiing.
Ne "uudet" elokuvat taas käyttävät ihan uskomattoman huonoa animaatiota, ihan minkä vaan ö-luokan lastenpiirretyn animointi on selvästi parempilaatuisempaa ja uskottavampaa kuin näiden uusimpien Star warsien. Luulisi ettei rahastakaan ole ollut puutetta tekovaiheessa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse myös todella ihmettelen Star Wars-fanittamista. Erityisesti nyt TV:sta tulevat uusinnat ovat avanneet silmäni.

Siis mitä ihmettä: ne vanhat "perinteiset" leffat on väsyttävän hidastempoisia ja juoneltaan tahmaavia. Boooooriiiing.
Ne "uudet" elokuvat taas käyttävät ihan uskomattoman huonoa animaatiota, ihan minkä vaan ö-luokan lastenpiirretyn animointi on selvästi parempilaatuisempaa ja uskottavampaa kuin näiden uusimpien Star warsien. Luulisi ettei rahastakaan ole ollut puutetta tekovaiheessa...

Ehkä niiden tahallinen huonous onkin just se juttu. Camp?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Ja olen it-nörtti ja muuten sci-fin ja fantasian ystävä. Mutta Star Warsit on vaan minun makuun aivan liian lapsellisia, ihan kuin tehty varhaisteini-ikäisille. Aivotonta actionia höystettynä oudolla huumorilla. Sellaisessa sci-fissä mistä itse tykkään aina tulee esille myös syvempiä teemoja, esim. avaruusleffassa eri lajien välisen vuorovaikutuksen vaikeus, ihmisluonnon nurjat ja hyvät puolet tai vaikka vaan jonkun keskeisen persoonallisuuden omat ongelmat. Mutta pelkkä räiske ja efektit ei jaksa kiinnostaa.

Olen samaa mieltä! Mutta koska aloitin star warsien katsomisen varmaan alle 10-vuotiaana, niin vieläkin pidän sitä hyvänä sarjana. Lapsellisuuden näkee silti näin aikuisena. Menen katsomaan uuden leffan siitä huolimatta.

Vierailija

Mä luulen, että aikuisen on vaikea päästä tuohon maailmaan sisään, jos ei sinne ole päässyt sisään jo lapsena. Minuun SW teki suuren vaikutuksen jo ala-asteikäisenä. Uudet leffat eivät vedä vertoja ensimmäisenä tehdyille osille 4-6, mutta tavallaan on ihan kiva, että ne on kuitenkin tehty ja näin myöhemmin on mahdollisuus nähdä koko tarina alusta loppuun. Aikuisena osaa arvostaa elokuvien tiettyä lapsenomaisuutta, minkä vuoksi niitä on nyt kiva katsoa omien lasten kanssa.

N39

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat