Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mustan värin käyttö vaatteissa arkuutta?

Vierailija

"Mustaan ja muihin tummiin väreihin pukeutuminen kertoo Pohjanpalon mielestä mielikuvituksen puutteesta.– Se on niin helppo ratkaisu, varma valinta. Mennään helpoimman kautta"

"mustiin pukeutuminen kertoo mielikuvituksen puutteesta ja arkuudesta"

"Kyllä ihmisillä värisilmää on, rohkeus vain puuttuu"

Mikä ammattinimike "värikonsultti" on?

http://yle.fi/uutiset/musta_kansa_joka_pimeydessa_vaeltaa__me/8522551

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Musta on minimalistin valinta. Halpa vaate näyttää aina mustana paremmalta kuin muissa väreissä. Musta sopii yhteen muiden (mustien) vaatteiden kanssa. Miksi pitäisi omistaa paljon vaatteita? Jos nauttii mustasta asustaan, eikö se ole rohkeutta ja sitä, että pyrkii miellyttämään itseään?

Onko Ranskassa värikonsultteja, jotka huutavat ranskalaisille kuinka pitäisi ostaa keltainen takki?

Entä Japanissa, miten siellä?

Vierailija

Ei, näitähän on joka talvi samoja juttuja. Mutta onko "värikonsultti" samanlainen tyyppi mitä oli jo 80-luvulla, joku hittijuttu missä täti heilutti huiveja ja kertoi oletko "talvi" vai "syksy" :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meinkö tunteisiin?

Käsityöopettaja-tyylin edustajako se siellä? Ei muuta kuin marimekkoa ja gudrunia ylle.

Vierailija

Käytän mustaa koska näytän siten hoikemmalta enlä edes tykkää värikkäistä vaatteista. Valkoista joukkoon niin näyttää tyylikkäältä ja raikkaalta. Värit saavat lapsen lapsellisen oloiseksi, ei voi ottaa vakavasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käytän mustaa koska näytän siten hoikemmalta enlä edes tykkää värikkäistä vaatteista. Valkoista joukkoon niin näyttää tyylikkäältä ja raikkaalta. Värit saavat lapsen lapsellisen oloiseksi, ei voi ottaa vakavasti.
siis värikkäät vaatteet saa lapsellisen oloiseksi.

Vierailija

Käytän mustaa, punaista, limeä, oranssia. Muutama sininen vaate, kun ei ole löytynyt muun värinä. En sitten tiedä mitä tästä pitäisi päätellä.

Vierailija

Mä käytän paljon mustaa, ruskeaa ja harmaata. Olen sitten kai tylsä, mutta mielestäni nuo värit sopivat minulle parhaiten. Olen melko vaalea ja kirkkaat värit saavat minut näyttämään lähinnä joulukuuselta.

Vierailija

Käytän mustaa, koska kaupoissa ei ole kivoja värejä. Laivaston sininen eikä Kirkas punainen tai pinkki kuuluu väriskaalaani, harmaasta puhumattakaan. Ruskan värejä löytyy vain "steiner"vaatteista. Musta on huonoista väreistä paras ja neutraalein vaihtoehto. Eli omia värejäni ei löydy kuin sattumalta joitakin villapaitoja, lapasia ja pipoja tms.

Vierailija

Kaikki värit käy kunhan ovat mustia.

Pitääkö aikuisen ihmisen kulkea jossain värikonsulentilla ja kysellä lupaa käyttää jotain talvi-väriä vaikka onkin kesä?

Vierailija

Käytän paljon mustaa, mutta kammoksun beigeä ja harmaata. Haluaisin toki käyttää pirteämpiäkin värejä, mutta lähdepä hakemaan niitä vaatekaupoista. Joka puljussa on yleensä vain sen sesongin muotivärejä, jotka ovat usein vesitettyjä, murrettuja sävyjä, silkkaa kissanoksennusta. Kunnon värejä saa tosissaan hakemalla hakea. Mustaa ostamalla ainakin tietää mitä saa.

Vierailija

Miten värikonsultti uskaltaa sanoa "kyllä ihmisillä värisilmää on"? Eikö se tee hänen ammatistaan vähän turhan? Minulla ei ainakaan ole värisilmää, voin sen ihan helposti myöntää. Eikä kyllä muutakaan tyylitajua.

Vierailija

Mulla se johtuu laiskuudesta. Pyykin pesu on helppoa kun kaikki on samaa väriä. Musta ei värjäänny vaaleanpunaiseksi koneessa :)

Vierailija

Itseni kohdalla allekirjoitan väiteen. Olen normaalipainon ylärajalla ja kuvittelen, että musta hoikentaa ja vaaleampi paljastaa kilot ja makkarat. Tavallaan piiloudun mustiin vaatteisiin. En siis kanna reippaasti ja ns. ylpeästi kilojani.
Jaa-a, miksen laihduta? Koska liha on heikko....!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat