Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mustan värin käyttö vaatteissa arkuutta?

Vierailija
14.12.2015 |

"Mustaan ja muihin tummiin väreihin pukeutuminen kertoo Pohjanpalon mielestä mielikuvituksen puutteesta.– Se on niin helppo ratkaisu, varma valinta. Mennään helpoimman kautta"

"mustiin pukeutuminen kertoo mielikuvituksen puutteesta ja arkuudesta"

"Kyllä ihmisillä värisilmää on, rohkeus vain puuttuu"

Mikä ammattinimike "värikonsultti" on?

http://yle.fi/uutiset/musta_kansa_joka_pimeydessa_vaeltaa__me/8522551

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen itsekin jo pitkään marmattanut. Valehtelematta 97% väestä tuntuu pukeutuvan pelkkään mustaan ympäri vuoden...

Miksi muiden vaatevalinnat ärsyttävät sinua niin paljon, että tuhlaat energiaa "marmattamiseen"? Miksi muut eivät saa pukeutua kuten haluavat? Hävettääkö sinua jotenkin se, miten MUUT pukeutuvat?

Miksi et vain pukeudu ITSE kuten haluat?

Koska on helvetin masentavaa katsella mustiin pukeutunutta väkijoukkoa joilla on vielä naamakin norsunv*tulla koko ajan.

Ongelma ei ole niissä "muissa ihmisissä" vaan sinussa, jos oikeasti annat tuollaisten pikkuasioiden vaikuttaa mielialaasi. Oletko muutenkin agressiivinen, tai kenties masentunut?

En vain jaksa ihmisiä jotka projisoivat huonoa oloaan muihin.

Vierailija
22/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla ohdallani pitää paikkansa. Musta on suojaväri, jota vetää päälleen kun haluaa sulautua massaan. Se ei koskaan mene väärin, jos ei se nyt koskaan mene aivan oikeinkaan (Kyllä, on totta, että musta ei parhaimmalla mahdollisella tavalla sovi omaan perisuomalaiseen väritykseeni). Samoin on kyllä harmaat ja ruskeatkin.

Kuvitelma siitä, että musta väri laihduttaisi on muuten schaissea. Ei se laihduta. Sen sijaan se peittää ne muodot, joita ylipainoisella ihmisellä voisi olla ja joita voisi edukseen haluta muille näyttää, ja näin tekee isokokoisesta ihmisestä mustan muodottoman vuoren. Mustan sijasta ylipainoisen kannattaa pukeutua sopivan kokoiseen (että ne makkarat ei näy) ja oikein leikattuun (korostaa niitä parhaita paikkoja) värilliseen vaatteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ollaan arkoja, kun käytetään pelkkää harmaata, beigeä ja ehkä joskus heittäydytään hurjaksi ja laitetaan jotain hailakan vaaleanpunaista päälle.

Musta on tyylikäs, mutta jos sinulla on aina mustat pillifarkut ja musta toppi, niin silloin olet mielikuvitukseton ja arka.

Vierailija
24/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Tylsää?

http://style-advisor.com/wp-content/uploads/2015/03/only-black-outfit.j…

No, ehkä ylen "värikonsultin" mielestä, joka ei tyyliin vaikuta perehtyneen. Olsenitkin nähdään usein kokomustassa ja heidän tyylinsä on kaukana arasta!

http://cliqueimg.com/cache/posts/img/uploads/current/images/0/195/421/m…

Ensimmäisen linkin naiselle kokomusta, selkeä mutta naisellinen asu on täysi kymppi. Oma värityskin on tummapiirteinen ja kontrastinen. Hyvä!

Ohlsenit taas eivät ole oikein kotonaan kokomustassa. Väri on "laitettu sopimaan" mustalla smokey eye -pläjäyksellä. Toki heistä ei saa rumia yhtään millään asulla. Mustakaan asu ei tietenkään ole arka, jos se on paljastava, ja siinä on mielenkiintoisia yksityiskohtia. Kuitenkin Ohlsenit näyttävät kauniimmilta ja raikkaammilta pehmeämmissä väreissä:

http://photos.imageevent.com/afap/wallpapers/stars/marykateandashleyols…

http://www.iheardthatmoviewas.com/wp-content/uploads/2015/05/olsen-twin…

Ehkä sinunkin, ssss, kannattaisi paneutua värien käyttöön, niin et joutuisi aamuisin tyytymättömänä käymään läpi montaa asua ennenkuin riittävän hyvä löytyy.

Vierailija
25/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hullaannun väreihin , mutta kadun ostoksiani usein. Viime vuosina muodissa ollut oranssi on räikeä ja marketista ostetetut lilat kledjut halpiksen näköisiä. Miehen sisko on yläluokkainen tyyliltään ja hänellä on aina juhlissa musta kotelomekko. Laittaisi joskus jotain pirteämpää!

Vierailija
26/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen itsekin jo pitkään marmattanut. Valehtelematta 97% väestä tuntuu pukeutuvan pelkkään mustaan ympäri vuoden...

Miksi muiden vaatevalinnat ärsyttävät sinua niin paljon, että tuhlaat energiaa "marmattamiseen"? Miksi muut eivät saa pukeutua kuten haluavat? Hävettääkö sinua jotenkin se, miten MUUT pukeutuvat?

Miksi et vain pukeudu ITSE kuten haluat?

Koska on helvetin masentavaa katsella mustiin pukeutunutta väkijoukkoa joilla on vielä naamakin norsunv*tulla koko ajan.

Ongelma ei ole niissä "muissa ihmisissä" vaan sinussa, jos oikeasti annat tuollaisten pikkuasioiden vaikuttaa mielialaasi. Oletko muutenkin agressiivinen, tai kenties masentunut?

En vain jaksa ihmisiä jotka projisoivat huonoa oloaan muihin.

Minä olen onnellinen ja pukeudun mustaan. Sinulla on kuvitelma muiden huonosta olosta.

Vierailija
27/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikonsultti on vähän niin kuin stylisti.

Meille piti tämmöinen ihminen luentoa, miten yhdistellä eri asusteita erilaisille ihmisille.

Hän työkseen käy ihmisten vaatekaappeja läpi, käskee heittämään pois vaatteet, jotka ei malliltaan ja väriltään sovi kyseiselle tyypille ja sitten käydään ostamassa sopivia vaatteita.

Ihmiset ostavat vaatteitaan väreissä, jotka eivät sovi heidän luonnolliseen ihonsa, silmiensä ja hiustensa väriin. Sitten ihmetellään, kun ei se kolttu näytä samalta, kun sen julkkiksen päällä. No, kun sillä julkkiksella ollaan se väri valittu hänen oman ihonsa mukaan, niin ei se sovikaan joka toiselle tallaajalle.

Mustan ymmärrän sitä kautta, että se hoikentaa ja helppo yhdistää.

Mutta onhan se toisaalta niin perus, nimenomaan helppo.

Kumpparitkin on helppo ratkaisu, ei kastu sukat ja ovat mukavat jalassa. Silti en yhdistelisi niitä kaiken kanssa.

Esimerkiksi mulle, ei valkoinen ja musta sovi kuulemma ollenkaan, koska olen väriltäni sitä kevättä ja sieltä pitäisi hakea ne vaatteiden värit. Huomaan sen selkeästi valkoisen kohdalla, itsestäni tulee kalkkilaivan kapteeni kasvoilta, jos on valkoinen paita.

Kun ihmisten pitäisi hommata sellaisia vaatteita, jotka heidän keholleen sopii, eikä katsoa mikä on muodissa. Koska se on ihan sama onko ne pillifarkut muodissa, se nyt ei vaan sovi kovin lyhytjalkaiselle ja ylipanoiselle ihmiselle. Tai että jos on valtavat rinnat, niin ei laiteta todella isoa korua, joka sitten roikkuu rintojen päällä.

Kyllä se itseä vähän harmitti, ettei sitten sovi joku musta nahkatakki periaatteessa mulle, mut siinä voi sitten miettiä, että haluaako enemmän pitää omasta mielestä kivoja vaatteita vai vaatteita, jossa on hyvännäköinen.

Luen juuri kirjaa elinympäristössämme olevista kemikaaleista. Musta värihän vaatii aika paljon kemikaaleja siihen tekstiiliin, luonnonvalkoinen vähiten. Että sitäkin kautta voi miettiä, ne kaikki kemikaalit tulevat sitten iholle sitä kautta.

Vierailija
28/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopi tai ei, oli värikonsultit mitä mieltä tahansa niin pukeudun mustaan, kunnes löydän jotain tummempaa. Taitaa mulla olla muutama punainen ja muutama lila paita piristämässä tätä tasaisen tylsää peruskokonaisuutta. Musta on aina seksikäs vaatteenväri.

Vierailija
29/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa. Mulla se ilmentää tietynlaista asennetta. Arkuutta se ei ole, mutta tietynlaista torjuvuutta kyllä. Olen erakko enkä halua että minua lähestyttään.

Vierailija
30/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen entinen hevari, ja olin todella vakuuttunut että musta pukee minua hyvin. Tyyli on kuitenkin jotenkin muuttunut, ja jossain vaiheessa tajusin että oikeastaan minulle sopivat parhaiten lämpimät, murretut ja pehmeät värit. Musta ja muut kovat värit saavat kasvoni näyttämään sairailta. Metallimusiikkia voi kuunnella myös hiekanvärisessä neuleessa ;)

Että sikäli voin suositella väriteoriaa kiinnostuneille

T. Pehmeä syksy

Vierailija
31/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mustan (ja valkoisen) käyttö on myös taloudellista. Kyllästyn väreihin nopeasti jotain farkunsinistä lukuunottamatta. Esim. laadukas ja aikoinaan sikakallis ajattoman mallinen musta villakangastakini on nyt noin 7 vuotta vanha, untuvatakkini 5 v.

Kyllähän kaupat, vaatevalmistajat ja tyylikonsultit haluaisivat, että ostaisin enemmän ja useammin, mutta minulla ei ole varaa eikä halua.

Vierailija
32/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pukeudu miettien miltä naamani värissä näyttää tai mikä sopii kropalleni. Pukeudun vaatteisiin, jotka viehättävät minua. Sellainen asu voi olla vaikka patsasmainen, runsaasti laskostettu ja "outo" jättimäinen pusero tai mekko. Se näyttää upealta. Olo on kuin olisin pukeutunut taiteeseen, en vaatteeseen.

En aio vaihtaa tyyliäni "värejäni korostaviin" saati kehonmuotoani korostaviin vaatteisiin. Valitan.

Vierailija
33/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pukeudu miettien miltä naamani värissä näyttää tai mikä sopii kropalleni. Pukeudun vaatteisiin, jotka viehättävät minua. Sellainen asu voi olla vaikka patsasmainen, runsaasti laskostettu ja "outo" jättimäinen pusero tai mekko. Se näyttää upealta. Olo on kuin olisin pukeutunut taiteeseen, en vaatteeseen.

En aio vaihtaa tyyliäni "värejäni korostaviin" saati kehonmuotoani korostaviin vaatteisiin. Valitan.

Sama. Ostan mihin viehätyn, miettimättä sellaisia että korostaako se parhaita puoliani vai ei. Mulle se vaate ja sen linjat on pääasia, minun naamani ja kroppani ja se miltä ne näyttää sivuasia.

Vierailija
34/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän paljon mustaa, ruskeaa ja harmaata. Olen sitten kai tylsä, mutta mielestäni nuo värit sopivat minulle parhaiten. Olen melko vaalea ja kirkkaat värit saavat minut näyttämään lähinnä joulukuuselta.

Olen myös vaalea, mutta en käytä mustaa - juuri siksi. Musta muodostaa liian ison kontrastin omien värieni kanssa.

Kirkkaat värit myös, mutta oma ratkaisuni on käyttää hieman harmaalla taitettuja värejä, sekä värejä jotka eivät ole räikeässä kontrastissa keskenään. Esim. siniharmaa ja joku tummahko karpalonpunainen on minulle hyvä yhdistelmä ja pelkkää harmaata pirteämpi.

Myös pastellivärit ts. valkoisella taitetut värit on keksitty. Sopivat monelle vaaleaihoiselle mainiosti.

Vierailija
35/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysin tavoitteena ei ole lisätä vaatteiden myyntiä, vaan päin vastoin ehkäistä ennalta vikaostokset. Ne kaappiin jäävät ostokset ovat usein väärää väriä, joka ei sitten kotona näytäkään enää hyvältä. Olen saanut samalla rahalla paljon enemmän sen jälkeen, kun aloin ymmärtää, mitkä värit minulla toimivat ja mitkä niiden yhdistelmät miellyttävät eniten.

Vierailija
36/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun omiin väreihini sopivat parhaiten epämääräiset mudanruskeat tai vihreät. Valitettavasti en lainkaan pidä näistä väreistä. Rakastan kirkkaita jalokivivärejä, mutta punaista lukuunottamatta hiukseni, ihoni ja silmäni näyttävät niissä sameilta ja suorastaan likaisilta. Rakastan mustaa myös ja se onneksi ei ole silmiinpistävän ruma ylläni kuin kirkkaat värit. Siispä vaatevarastoni on pitkään ollut lähes kokonaan musta, mitä nyt muutama punainen yksityiskohta koru, kengät tai toppi, joita en kovin usein käytä. Kanarialinnun keltainen tai sähkönsininen näyttäisi ylläni todella pahalta ja tyylitajuttomalta, mudanrusehtavanvihreä on vielä mustaakin masentavampaa. 

Vierailija
37/40 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hullaannun väreihin , mutta kadun ostoksiani usein. Viime vuosina muodissa ollut oranssi on räikeä ja marketista ostetetut lilat kledjut halpiksen näköisiä. Miehen sisko on yläluokkainen tyyliltään ja hänellä on aina juhlissa musta kotelomekko. Laittaisi joskus jotain pirteämpää!

Suomessa ollaan vahvasti mustavalkoisia eli joko all black tai sitten värejä räikeinä. Värillisyys ei tarkoita aina vaaleanpunaista, keltaista, lilaa, sähkön sinistä tai oranssia.

Kokeilkaa joskus korvata musta tumman sinisellä, ruskealla ja vaikka metallien sävyillä, pronssi, kupari jne. Musta on paha väri kun ei sen kanssa sovi oikein mikään.

Vierailija
38/40 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ollaan vahvasti mustavalkoisia eli joko all black tai sitten värejä räikeinä. Värillisyys ei tarkoita aina vaaleanpunaista, keltaista, lilaa, sähkön sinistä tai oranssia.

Kokeilkaa joskus korvata musta tumman sinisellä, ruskealla ja vaikka metallien sävyillä, pronssi, kupari jne. Musta on paha väri kun ei sen kanssa sovi oikein mikään.

Höpönpöpön. Mustan kanssa sopii ihan mikä vaan.

Vierailija
39/40 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönpöpön. Mustan kanssa sopii ihan mikä vaan.

Musta ei sovi ruskean kanssa.

Vierailija
40/40 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ammattinimike "värikonsultti" on?

Miksi se pitäisi olla ammattinimike? Ja jos se sitä on se on värikonsultin ammattinimike.

Värikonsultteja muuten koulutetaankin, jos nimike kiinnostaa.