Tarvitseeko Ruotsiin nyt passia?

Vierailija

Pitäisi lentää ensi viikolla Ruotsiin työasioissa ja tuli mieleen, kun Ruotsi nyt on irtautunut Schengenistä väliaikaisesti ja ottanut käyttöön rajatarkastukset, että tarvitseeko pohjoismaiden kansalaisetkin passia tullessaan Ruotsiin lentäen Suomesta?

Kommentit (7)

Mym

Et tartte passia mutta virallisen hrnkilötidistuksen. Ja nää tarttee aina. Oli sit schengenissä tai ei. Koskee siis päivä tukholmassa risteilyitäkin.

Vierailija

Tornion rajalla oli kyllä kysytty tuttavaltani passia. Toiselta tutultani taas seuraavalla viikolla ei.
Kyllä mä sen passin varalta ottaisin tai hankkisin.

Mym

Toi on niin haussu. Ku passi ja toi henkilötodistus maksaa saman verran. Ovat voimassa yhtä kauan. Mut henktodistuksella matkustaminen on rajattua. Et miksi ottais ton kortin kun samal hinnal saa passin joka käy kaikkialla.
Ja muistaakseni sakko on 400e jos matkustaa ilman ko papereita.

Vierailija

Vaikka juhlapuheissa kuinka kehutaan, että passia ei tarvita, niin kyllä se aina on varmin tapa todistaa henkilöllisyytensä. Eihän sitä voi koskaan tietää milloin sitä tarvitaan. Ihan täällä Suomessakin. Jos ei ole ajokorttia ja joku tytteli kaupan kassalla alkaa nillittämään 52 vuotiaalta henkkareita saunakaljaostoksilla, niin siinäkin se on käypäinen tunnistautumisväline. Mainitsenpa vaan, että kun olin isäni kanssa vaihtamassa puhelinoperaattorin liikkeessä isän liittymää minun nimiini, niin siinäkin tarvittiin minun henkkari. Piti hakea ensin passi, että sai liittymän vaihdettua! Passihakemukseen riitti kuvaton kelakortti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat