Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joita ei koskaan tsempata, kehuta, kiitetä tai kannusteta?

Vierailija

Täällä ilmoittautuu yksi sellainen perheenäiti, töissäkäyvä. Töissä raadan, kotona illat menee harrastus, siivous, arjen rutiinirumbaan. Kolme lasta 5vuotiaasta alaspäin.

Havahduin siihen, että en muista, milloin joku (lapsia lukuunottamatta) olisi sanonut minulle jotain positiivista. Tai, että hyvin menee, jatka samaa rataa. Joku päivittelee, joku voivottelee, aika monet moittivat ja joku suorastaan haukkuu. Suomalainen kulttuuri vai oma vikani? Tarvitsenko minä edes koskaan mitään positiivista palautetta, onko se naurettava toive?

Kommentit (4)

Vierailija

Työelämästä kokemus. Yks pomo oli sellainen, että sanoi aina jotain myönteistä ja oli koko ajan pieni kehu päällä. Tälle pomolle jotenkin automaattisesti yritettiinkin tehdä parasta työtä. Toinen pomo ei kehunut, mutta ei moittinutkaan. Työt tehtiin kuitenkin hyvin, mutta ei niin "innokkaasti"

Vierailija

Taitaa olla suomalainen kulttuuri... Itse en ainakaan osaa oikein tsempata ketään. Esim. urheillessa olen aina hiljaa, enkä hoe jatkuvasti "Hyvä! Hyvin tehty! Hieno heitto!". Toki asia on eri jos toinen on ihan silminnähtävästi maassa. Silloin voin yrittää piristää mieltä.

Vierailija

Millä tavoin olet aiheuttanut tilanteesi omilla valinnoillasi? Millä tavoin voit päivittää vaatimustasoasi oman jaksamisesi tasolle.

Jos on raskasta, niin silloin löysätään ei pakollisista menoista ja tehdään se mikä jaksetaan.

Kyyninen vastauksesi johtuu siitä, että oma äitini uurasti aina oman jaksamisensa äärirajoilla, joulun laitto oli viimeisen päälle työlästä ja päätyi jossain vaiheessa äidin täysiin kilareihin. Kukaan ei ollut vaatinut häneltä yhtään mitään paitsi hän itse itseltään.

On tärkeää tunnistaa omat rajansa ja tehdä valintoja sen mukaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat