Kysymys HSL-matkakortista

Vierailija

Usein näkee pareja nousevan bussiin joista vain toisella on se kortti ja hän leimaa sen kaksi kertaa laitteeseen. Onko se kortti silloin ostettu kahdelle hengelle eli siitä on maksettu tuplahinta, vai onko niin että vain toinen heistä on siitä maksanut ja kun hän leimaa sen toisen puolesta niin toinen pääsee oikeastaan ilmaiseksi?

Kommentit (10)

Vierailija

Tavallisella matkakortille ladatulla arvolla voi maksaa useampia matkoja, ellei kortissa sitten ole esim. opiskelija-alennusta. Molemmat voi maksaa arvolla, tai toisen kaudella ja toisen arvolla.

Vierailija

No niinpä tietysti. Itse olen aina maksanut valmiiksi puolen vuoden hinnan eli se ei vaikuta hintaani että kuinka usein leimaan kortin. Olin unohtanut tuon vaihtoehdon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisella matkakortilla saa ostaa oman matkan lisäksi yhden toisen matkan. Eli yksi biffaa toiselle.

Voi sillä arvolla maksaa vaikka 10 kaverin matkan. Ainostaan alennusryhmäläiset eivät voi maksaa kaveria.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisella matkakortilla saa ostaa oman matkan lisäksi yhden toisen matkan. Eli yksi biffaa toiselle.

Voi sillä arvolla maksaa vaikka 10 kaverin matkan. Ainostaan alennusryhmäläiset eivät voi maksaa kaveria.

Onko haltijakohtaiset kortit poistuneet kokonaan? En ole seurannut muutoksia, mutta ennen henk.koht. kortilla sai ostaa oman matkan lisäksi yhden muun ja haltijakortilla vaikka kuinka monta - matkat olivat tosin silloin kalliimpia. Kiva, jos on muuttunut!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No niinpä tietysti. Itse olen aina maksanut valmiiksi puolen vuoden hinnan eli se ei vaikuta hintaani että kuinka usein leimaan kortin. Olin unohtanut tuon vaihtoehdon.

Jos leimaat arvolla kertamatkoja, se maksaa rahaa vaikka olisi kuinka pitkä kausi.

Vierailija

Olen ollut bussikuskina pääkaupunkiseudulla 20v, eli koko sen ajan kun matkakortit ovat olleet olemassa. Ikinä ei arvolippujen ostoon ole ollut määrällistä rajoitusta normaalissa käytössä. Kortin muistitila aiheuttaa tiettyjä rajoituksia, tulee vastaan, jos esim. opettaja liikkuu superison ryhmän kanssa, silloin pitää käytössä olla kaksi korttia.

Haltijakohtaisia kortteja on edelleen käytössä. Arvoliput ovat saman hintaisia kuin henk.koht. kortilla, kuukausilippu on kalliimpi, mikä on luonnollista, koska samaa korttia voi silloin käyttää useampi henkilö.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat