Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluna lihominen

ahdistunut

Tiedän ettei tämä ole tervettä, mutta olenkin tällä hetkellä syömishäiriön takia sairaalahoidossa.
Probleema on se, että vuoden ihanin juhla on ovella, enkä mä osaa miettiä muuta kuin sitä, kuinka paljon tulen lihomaan kaikista jouluruuista, kuinka nopeasti tulen ne kilot saamaan pois, ja mitä jos herkut salliessani en pystykään lopettaa syömistä.
Rohkaisun sanoja?

Kommentit (15)

Vierailija

Jokainen lihoo jouluna kilon pari mutta nehän putoaa pois heti kun palaa normaaliin ruokavalioon. Jouluruuat on niin suolaisia että tuo pöhö on pääosin nestettä

Vierailija

Itse söin viime jouluna kaikkea mitä mieli teki jouluaatosta loppiaiseen. +4kg näytti vaaka, palasi normaaliin parissa viikossa kun teki extra kävelylenkkejä. Hyvillä mielin voit nauttia joulusta!

Vierailija

Söin muutama joulu sitten liikaa suklaata. Sen jälkeen paino on noussut yli 10kg, eikä vaan tipu enää alas....ahdistaa, miks piti siksills. Olin silloin laiha, enpä oo enää....

- myös vähän sh

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jokainen lihoo jouluna kilon pari mutta nehän putoaa pois heti kun palaa normaaliin ruokavalioon. Jouluruuat on niin suolaisia että tuo pöhö on pääosin nestettä

Älä yleistä. On myös niitä, jotka osaavat  nauttia hyvästä ruuasta ylensyömättä sitä.

Vierailija

En syö aattona ennen iltaa juuri mitään. Enkä ateriallakaan mihinkään ähkyyn. En ymmärrä ähkyyn syömistä. Sehän on äärettömän tukala olotila. 

Joulupäivänä sama juttu paitsi aamulla syödään riisipuuroa. Hillitty annos sitä. 

En liho grammaakaan. Miksi juuri jouluna pitäisi syödä ylen? Ennen vanhaan, kun oli monilla niukkaa, niin joulupöytään panostettiin täysillä. Mutta miksi näin yltäkylläisyyden aikoina söisi yhtään sen enempää kuin tavallisesti?

Vierailija

Vaikka paisuiskin hetkellisesti parin kilon verran, ei kai se elämä siihen kaadu, ne on vaan kiloja :-) syö jouluna mitä haluat, palaa pyhien jälkeen ruotuun - keho palautuu normi painoon kun nesteet katoaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikka paisuiskin hetkellisesti parin kilon verran, ei kai se elämä siihen kaadu, ne on vaan kiloja :-) syö jouluna mitä haluat, palaa pyhien jälkeen ruotuun - keho palautuu normi painoon kun nesteet katoaa.

Nämä "ne on vain kiloja" jutut on pahoi siinä mielessä että ne kilot on just syömishäiriöiselle se maailman tärkein juttu... Varmasti joulu on iso haaste tossa tilanteessa. Mutta hei ne on vaan pari päivää, todellista rasvaa ei tuossa ajassa ehdi kerryttää vaikka vetäisi yksin koko kinkun.

Vierailija

En minä ole eläissäni joulun takia lihonut, ei sitä jouluruokaa, kinkkua ja laatikoita voi syödä niin paljon että lihoo. Ja suklaata syön muutenkin aina joka päivä. Ja samoissa kiloissa olen suurinpiirtein pysynyt jo reilu 10 vuotta. Kyllä se on nestettä jos parissa päivässä tulee kilotolkulla painoa, eihän kukaan edes syö kilotolkulla ruokaa, niin miten siitä voisi varastoitua rasvaa kilotolkulla kroppaan?

N130kg

Vierailija

Vaikka syö esim. 3 pv vuodessa kuin nälkiintynyt eläin niin ei mitään merkitystä jos muutoin pysyy normi-ruokavalio.

Vierailija

Ei sillä ruualla liho mitä syö joulun ja uuden vuoden välillä, Sillä lihoo, mitä syö uuden vuoden ja joulun välillä.

Vierailija

Siis mitä te jouluna lihovat oikein syötte? Jouluruuathan ovat terveellisiä ja suht pahoja, ettei viitsi hirveästi syödä. Eikai mitään suklaatakaan jaksa mättää kilokaupalla?

Kesä se pahin lihomiskausi on, kun on ihania grilliruokia monta kuukautta pötköön.

Vierailija

Mulla aina kova paasto ennen joulua lihomisen kompensoimiseksi, mutta se on tyhmää kun sitten vetää sitä ruokaa koko kuukauden edestä ja paino oikeesti nousee. Normi ruokavalio kestää juhlimiset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä. On myös niitä, jotka osaavat  nauttia hyvästä ruuasta ylensyömättä sitä.

Toki:) En minäkään ylensyö mitään  mutta suolaisuus kerää vähän nestettä. Ei haittaa, olen hoikka joten varaa on:D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat